אבניים
תקשורת עם הורים
- אחרי
- שבירת מיתוסים
- לגשר על פני אלפיים שנה
- הפרוייקט הקווקזי
- טובת הילד
- תעודה - התנגשות ציפיות
- כתיבה יוצרת
- החטא ועונשו
- התמודדות עם בעיות התנהגות
- עם חברים לא מדברים בעקרונות
- אליטיזם או אינטגרציה בחינוך הדתי
- מורה נבוך
- דו”ח ביקור בתערוכה
- פני בית הספר כפני החברה
- ללמד ולהרעיד את אמות הסיפים
- מבחירה לבכי-רע
- תרבות הדיון בכיתת מחוננים
- מחונן וקשה לו
- אני רק מורה מלווה
- האני המורי מול האני הפנימי
- ילדה לא אחראית
- האם זה קרה באמת? על סדר היום (המשוער) של מחברי התנ”ך
- תכנית א”י
- זה לצד זה חיים יחד
- חייבת להיות מושלמת
- התלמיד שלי חכם מדי
- לא מספיק טובה
- זה לא היה בכוונה
- תודעה פוליטית וחברתית
- הריבוי הוא הקסם האמיתי
- פרובוקציה או שאלה של ממש?
- שיעור תנ”ך - כפיה דתית
- לכאורה אין מה להפסיד
- בין ספר שופטים לבין מלחמת לבנון השניה
- סכנת החרם הוירטואלי-"שיימיניג" ברשת
- למה שלא תדלגי על הפרק?
- התלמידה שרוצה חיים אחרים
- עולים ויורדים בסולם יעקב
- האם נכון ללמד כתב רש”י?
- עד הקצה
- מתחת לכיסא
- גם כשמתעללים בי - אני רוצה להיות שייך
- זה היה חזק ממני
- אנחנו שונים, זה פשוט לא מתחבר
- איזו מין מורה אני
- מה שבחוץ ומה שבפנים
- מי הוא אלוהים?
- בשמחה ובטוב לבב
- מילה של כבוד
- תקשורת עם הורים
- משמעת וגבולות`
- משוב, הערכה וציונים
- מחוננים ומצטיינים
- זהות ועמדות חינוכיות וחברתיות
- דרכי הוראה
- רב תרבותיות, הטרוגניות ושונות
- הוראת מקצועות הקודש
- להיות המורה של הבן של החברה שלי
- ואני תפילתי לך ה’ - עת רצון?
בין מעורבות לבין התערבות, בין שותפות לבין יריבות, בין אמון לבין חשדנות: יחסי הורים-מורים רוויים מתחים ומורכבויות המניבים שלל מצבים קונפליקטואליים. תיאורי המקרים בתחום זה מעוררים דיונים ערים בין מורים.
-
ניגשה אלי רחל, תלמידה מכיתת החינוך שלי אותם אני מחנכת זו השנה השנייה. נערה בת חמש עשרה וחצי, חכמה ומבריקה בצורה בלתי רגילה, שקטה מאד, חייכנית, יפה. אמרה לי שהיא רוצה לדבר איתי. התעקשה מאד על שיחה אמיתית ולא שיחת מדרגות חטופה. התעקשה ומצאה זמן. הרגשתי כאילו היא ממש דוחפת אותי לשיחה זו.
-
"יצאתי כהורה מלווה לטיול עם הכיתה", אומרת אימא של קובי. "מה אגיד לך, כבר ממגרש החנייה מרגישים בהבדל. את יכולה לראות איך הם לבושים – ואיך אנחנו לבושים, איך הם נכנסים לאוטובוס לפי התור – ואיך הילדים שלנו נדחפים, איך הם יושבים במושבים, מדברים בשקט ובנימוס – ואיך החבר'ה שלנו צועקים ומשתוללים. אין מה לעשות, את פשוט רואה את ההבדל! אנחנו שונים, זה לא מתחבר, לא הולך ביחד"
-
מנהל בית ספר בחינוך הדתי מתאר, בדרך ספרותית, את לבטיהם של הורים מהמגזר הדתי לאומי בבחירת מוסד חינוכי לילדיהם זה עתה חגגו את בת המצווה של בתם, תלמידה מצטיינת בכתה ו' של אחד מבתי הספר הממ"ד בעיר. מיד נפתחים מסעי השכנועים, ביקורים ולחצים: היכן לרשום את הילדה להמשך לימודיה התיכוניים?
-
אני מורה למתמטיקה ואחת משתי רכזות המתמטיקה בבית ספרנו. זהו בית ספר תיכון עיוני רגיל, ותיק מאוד, במרכז הארץ...