הפקולטה לחינוך שמה לה למטרה לפתח מנהיגות ומנהיגים חינוכיים מעוררי השראה, בעלי זהות אישית-חברתית-מקצועית מודעת, בעלי חוסן (Grit), הלומדים ומתפתחים לאורך כל חייהם האישיים והמקצועיים (Life Long Learner ).
לשם כך מקדמת הפקולטה לחינוך שיח אקדמי עדכני המותאם לימינו ומתייחס לשלושת המרכיבים העיקריים של המעשה החינוכי – הוראה, למידה והערכה – תוך התייחסות לידע ולמיומנויות של כל אחד מהם בנפרד, לקשר ביניהם ולהשפעה שלהם על המעשה החינוכי בכללותו.
בתוך כך, הפקולטה מאתגרת עצמה בהגשמת החזון החינוכי ההומניסטי של המכללה בהתייחסות לכל אחד ממרכיבי המעשה החינוכי, בהוקרת כבוד האדם והשונות האישית והתרבותית, בטיפוח של האישיות בכלל והזהות המקצועית של אנשי החינוך בפרט, בטיפוח האמפתיה כדרך ליצירת מערכות יחסים משמעותיות, כל אלו תוך מעורבות בקהילה, בחברה ובתרבות.
בפקולטה פועלות מגוון תכניות לתואר ראשון ותעודת הוראה – B.Ed, תכניות לתואר שני , תכניות להכשרת אקדמאים להוראה ותכנית להכשרת מנהלים.
מלבד אלו פועלים במסגרת הפקולטה מרכז האמפתיה ויחידת הסימולציה המשרתים את כל באי המכללה.