בואו ללמוד מקצוע רב־תחומי המשלב מנהיגות, יזמות וחדשנות.
הערכה ככלי למידה וחדשנות ארגונית
התוכנית לתואר שני – הערכה בחינוך משלבת ממדים של פיתוח מנהיגות, קידום יזמות וחדשנות תוך כדי התנסויות וחוויות למידה מגוונות ומעצימות באמצעות רכישת ידע וכלים מעשיים להערכה חינוכית וחברתית. הסטודנטים והסטודנטיות בתוכנית ירכשו ידע וכישורים מעשיים בהקשר הרלוונטי לשדה שהם מגיעים ממנו, וכן מיומנויות לטובת קידום פעילויות של הערכה, מדידה ובקרה של יחידים, קבוצות וקהילות בארגונים חינוכיים, חברתיים ואחרים.
ראשת התוכנית: ד"ר ליאורה פסקל
ראש תוכנית התזה: ד"ר מיכל לוי-קרן
צוות היגוי התוכנית: ד"ר רינת ארביב אלישיב, פרופ' סמדר דוניצה-שמידט, פרופ' רות זוזובסקי, ד"ר אירית לוי-פלדמן,
פרופ' ציפי ליבמן, ד"ר ליאורה פסקל
צוות היגוי תוכנית התזה: ד"ר אירית לוי-פלדמן, ד"ר מיכל לוי-קרן, פרופ' שוש לשם, ד"ר ליאורה פסקל, ד"ר עדי שרעבי
הופעת השמות הינה לפי סדר א׳- ב׳ של שם משפחה.
אצלנו מכשירים יזמים חברתיים, מעריכי פרויקטים חינוכיים וחברתיים, אנליסטים, מובילי אימפקט במגזר העסקי–חברתי, רכזי הערכה במערכת החינוך, מובילי הערכה ורכזי נתונים ברשויות מקומית. התוכנית מציעה קורסים מגוונים בתחומים של ניהול נתונים וקבלת החלטות, הערכת פרויקטים ותוכניות, יזמות חברתית, מיומנויות עבודה בצוות, פיתוח חשיבה תוצאתית בארגונים, מיון והערכת כ"א בארגונים ועוד. כל זאת ועוד במשך ארבעה סמסטרים של למידה היברידית (שיעורים במכללה, סימולציות, שיעורים מקוונים).
דגשים מיוחדים וייחודיות התוכנית הערכה בחינוך
תחום היזמות הפך למרכזי בעשורים האחרונים בעולם של ארגונים לשינוי חברתי וחינוכי. בתוכנית לתואר שני להערכה בחינוך, אנו מציעים הכרות עמוקה עם המושגים יזמות ויזמות חברתית–חינוכית, ועם הבנת הדמיון והשוני בין מיזמים עסקיים, חברתיים וחינוכיים. אנו בוחנים יחד כיצד למדוד ערך חברתי, ונוסף על כך, הקורסים בתוכנית מקנים ידע וכלים יישומים להערכת תוכניות, יוזמות ופרויקטים. הידע שרוכשים הסטודנטים משמש לתכנון ולביצוע של פעולות הערכה, קריאה ביקורתית של דוחות הערכה והכרות עם המורכבות, הדילמות וההשלכות של הערכה. הסטודנטים מתנסים בכתיבת הצעה להערכת מיזם, פרויקט או תוכנית, והמעוניינים מבצעים הערכה זו.
לצד התכנים בתחום הערכה, אנו משלבים חוויה סטודנטיאלית SELit: למידה מגוונת במרחבי למידה שונים, יחס אישי, התאמה לצורכי הסטודנט והתייחסות להיבטים הרגשיים והחברתיים של הערכה במובנה הרחב. בכל הקורסים קיימת נקודת מבט מערכתית המתייחסת לקשר של הערכה להיבטים כמו תרבות ארגונית, אקלים וקשרי קהילה.
עם כניסתה של הבינה המלאכותית לעולמנו אנו רואים בה הזדמנות לשמש כעוזר מחקר ועוזר הוראה לשיפור וקידום תהליכי הוראה, למידה והערכה. אנו מלמדים בתוכנית פרקטיקות הוראה חדשניות המשלבות כלי בינה מלאכותית ועורכים התנסויות מעשיות בכלי בינה מלאכותית. בנוסף, אנו מלמדים שימוש מושכל בכלי בינה מלאכותית ולמידת כלים להוראה והערכה בבתי ספר ומוסדות חינוך.
בגלל הרב־תחומיות הבאה לידי ביטוי במגוון של מרצים מומחים המובילים בתחום ומחברים בין התאורטי לפרקטי, ובגלל הגיוון בתהליכי ההוראה והלמידה – שימוש במרכז הסימולציות, מרכז החדשנות, מרחב ההתבוננות, הסדנאות, הסיורים וההנחיה האישית.