- בין המילים
- גילוי דעת
- הוצאה לאור וקבוצות מחקר
- החינוך וסביבו
- מחשבה רב תחומית בחינוך ההומניסטי
-
ניירות עמדה
- נייר עמדה: לפני שיהיה מאוחר
- התנהלות הומנית בגן הילדים
- אדם מחונך עוצר בזמן!
- נייר עמדה: חינוך לאמנות
- נייר עמדה: מכניסים את הקיימות לליבה
- נייר עמדה: דור בסיכון: דו"ח מצב צעירי האומה
- נייר עמדה: גבולות הלגיטימי בטלוויזיה המסחרית
- למידה משמעותית
- נייר עמדה: לקראת ריבונות חינוכית חדשה
- מה נוריש לדור הבא ?
- שומרים על צלם אנוש
- נייר עמדה: שומרים על צלם אנוש
- נייר עמדה: איזהו חכם הלומד מכל אדם
- עלון יחידת המחקר "בעין חוקרת"
המכון למחשבה חינוכית שם לו כמטרה לפתח תיאוריה חינוכית מתקדמת ברוח הומניסטית ורב-תחומית. אין זה סוד שהחל מסוף המאה העשרים חל פיחות במעמד ההגות החינוכית והשיח הנורמטיבי בדבר דמות האדם, התרבות והחברה. שיח כלכלי, גישה טכנוקרטית, מרכזיות הסטנדרטיזציה ואופנות חולפות דחקו לשוליים את האידיאליזם החינוכי והעיסוק בחזונות ראויים ובדמות המחנך הראוי לשמו. ייחודו של השיח שאותו אנו מבקש לחולל הוא באופי ההומניסטי והרב-תחומי: פילוסופיה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, היסטוריה, אמנויות, אזרחות דמוקרטית, למודי סביבה, והכשרת מנהלים – הכול משולבים ומאוגמים כמשאב לפיתוח תיאוריה חינוכית רב-תחומית ובת-מימוש בשדה החינוך. לפיכך, ערוץ פעולה מרכזי של המכון הוא יצירת שיח חינוכי הומניסטי, רב-תחומי ואידיאליסטי אשר ישפיע על סדר היום הציבורי בישראל ועל חיזוקן של מגמות מתקדמות במערכת החינוך.