3 סמסטרים + סמסטר בהנחיה אישית
למידה היברידית מותאמת לאנשים עובדים
ראש התכנית: ד"ר בטי שרייבר
ראש תכנית התיזה: פרופ' מירי שינפלד
צוות היגוי התכנית: פרופ' מירי שינפלד, ד"ר יעל יונדלר, ד"ר איילת ויצמן, ודורי אורין.
צוות היגוי תכנית התיזה: פרופ' מירי שינפלד, ד"ר בטי שרייבר, פרופ' תמי זייפרט, פרופ' שוש לשם וד"ר רינת ארביב.
חדש! מסלול מחקרי לתיזה
* לכל נתיב תנתן תעודה ייעודית (אחת מהאפשרויות):
מפתח ומעצב למידה בשילוב טכנולוגיות מתקדמות
לומדים עם צרכים ייחודיים – מפתח גישות חדשניות וטכנולוגיות מתקדמות
טכנולוגיות המחר: מפתח תכניות בחשיבה מחשובית ורובוטיקה בשילוב חינוך לחלל
התכנית טכנולוגיה בחינוך מכשירה את הלומדים להיות מובילי חדשנות ומעצבי למידה בסביבות הוראה ולמידה עתירות טכנולוגיה החל מלומדים בגיל הרך, לומדים במערכת החינוך על כל גווניה ועד לומדים במסגרות תעסוקה וארגונים.
בתכנית אנו שמים דגש על פיתוח מיומנויות של המאה ה 21 ביניהם למידה בתוך עולם של אי-ודאות, גמישות מחשבתית, פתרון בעיות, קבלת החלטות, כישורי תכנון וחוסן נפשי.
התכנית מיועדת לאנשי חינוך בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד, למובילים בתחום רובוטיקה וחינוך לחלל, ליזמים ומפתחי הדרכה בארגונים המעוניינים להוביל תהליכי שינוי פדגוגיים, תוך שימוש בתכניות עתירות טכונלוגיה.
התכנית מוכרת על ידי המל"ג
ייחודה של התכנית
- פיתוח יזמות וחדשנות במערכות חינוך בגישת ה Design Learning
- פרסונליזציה: מקום להתאמה אישית ובחירה בין נתיבים, קורסים, סדנת גמר וסמינריון פרויקטים.
- חשיפה לשימוש מושכל בטכנולוגיות מתקדמותלהוראה ולמידה מקרוב ומרחוק.
- תפיסות חדשניות בחינוך Project Based Learning (PBL), Universal Design for Learning (UDL) פיתוח פרקטיקות של מנטורינג ולמידה שיתופית.
- אפיון אפליקציות חינוכיות מתוך צורך אותנטי שעולה מהשטח.
- למידה בעולמות וירטואליים, מציאות מדומה ושילוב סרטוני 3600 .
- למידה שוברת גבולות עם סטודנטים מאוניברסיטאות שונות בעולם.
- פרויקטים מעשיים : פיתוח משחק וחדרי בריחה במרחב הדיגיטלי , סטודיו מייקינג, צילום ועריכה מתקדמים בוידאו שימוש בחשיבה מחשובית ורובוטים בהוראה.
- התאמה של יישומים טכנולוגיים מתקדמים ללומדים עם צרכים מיוחדים.
- שלושה אשכולות של התמחות לבחירת הסטודנט (ראו פירוט בסעיף מבנה התכנית).
קריירה והתפתחות מקצועית
כבוגרי התוכנית לתואר שני בטכנולוגיה בחינוך תשתלבו בתפקידי הוראה, ייעוץ, הובלה, הדרכה, פיתוח סביבות למידה חדשניות וניהול חדשנות במערכות חינוך, במערכת החינוך המיוחד, במשרד החינוך, ברשויות מקומיות, באקדמיה, ברשתות חינוך, בגופי חינוך פרטיים ובארגונים העוסקים בפיתוח סביבות ותהליכי למידה חדשניים. תוכלו לעסוק בתפקידים האמונים על שימוש מושכל בטכנולוגיות מתקדמות והטמעתן בתכנון וביישום ההוראה והלמידה הן בהיבט הפדגוגי-מתודי והן בהיבט הניהולי ארגוני.
אנו עורכים שיתופי פעולה עם מט"ח ותכניות מאיץ טכנולוגי, כגון מינדסט, תכניות START של משרד החינוך ועוד.
.
מבנה התכנית
התכנית מציעה תשתית אחידה של קורסים בתחום פדגוגיה דיגיטלית ופיזית-דיגיטלית, לכלל הסטודנטים. ובנוסף לכך מוצעים שלושה נתיבים המציעים התעמקות בתחומי הדעת הבאים:
- נתיב א: פיתוח ועיצוב תהליכי למידה - Learning Design - מיועד לנשות ואנשי הוראה: בחינוך הפורמאלי בכלל הגילאים (מצעירים ועד מבוגרים) ובחינוך הבלתי פורמאלי, מעצבי למידה, אנשי הדרכה ולמידה ארגונית, מובילים בעמותות חינוכיות, ובעלי תואר ראשון בתחומי עיסוק משיקים.
*סטודנטים שמעוניינים להגיש מועמדות למסלול התיזה, ילמדו בנתיב פיתוח ועיצוב למידה. - נתיב ב': לומדים עם צרכים ייחודיים - פיתוח גישות חדשניות וטכנולוגיות מתקדמות - נתיב זה מיועד לנשות ואנשי חינוך ומטפלים פרא-רפואיים, עם הכשרה בתחום החינוך המיוחד, אנשי הדרכה ומובילים בעמותות לקידום לומדים עם מגוון צרכים יחודיים: לומדים עם הפרעות בקשב ובלמידה, המאופיינים עם אוטיזם, עם קשיי התנהגות, עם שיתוק מוחין, מוגבלות שכלית התפתחותית ומגוון אוכלוסיות נוספות. בנתיב מפתחים ומובילים גישות הוראה חדשניות לצורך התאמת הלמידה לאוכלוסיות אלו באמצעות מגוון יישומים טכנולוגיים מתקדמים.
- נתיב ג': טכנולוגיות המחר: מציאות מדומה, חלל ורובוטיקה - נתיב ייחודי המאפשר ימי למידה מרוכזים ולכן הנו מותאם לנשות ואנשי חינוך והוראה, יזמים חינוכיים, מורים ואנשי הדרכה, המלמדים באזורי פריפריה או לאלו שקרובים יותר.
הנתיב מציע 5 ימי למידה מרוכזים בלבד בימי שלישי כל סמסטר + למידה מקוונת בימים אלו .נתיב זה מיועד לבעלי ראש פתוח לחדשנות, העובדים עם מגוון לומדים ובכל תחומי הדעת, המעוניינים להכיר טכנולוגיות חינוכיות מהמתקדמות ביותר ולשלבן בהוראה.
* יש לציין כבר בועדת הקבלה אם מעוניינים בנתיב זה.
כל הנתיבים כוללים סדנת גמר לצורך העמקה בתחום הדעת הנבחר והנחייה לכתיבת עבודת גמר, בחירה של סמינריון פרויקטים מעשי וקורסים ייעודיים וייחודיים.
היקף הלימודים בתכנית
נתיב א' ונתיב ב' : יום לימודים אחד בשבוע - יום ג' - במשך שנתיים החל מהשעה 19:15 -12:00(שנה ב' -סמסטר ב' , הגעה למפגשי הנחיה בלבד, על פי הצורך שיקבע).
נתיב ג': טכנולוגיות המחר -חמישה ימי למידה מרוכזים בכל סמסטר בימי שלישי 10:00-18:30, ולמידה מקוונת במהלך ימי שלישי החל מ 10:00-14:00, בכל סמסטר.
היקף הלימודים בתכנית הוא 36 ש"ס (שעות סמסטריאליות).
תכנית הליבה של התואר כוללת:
קורס בחירה - הסטודנטים מתבקשים לבחור קורס בחירה אחד במהלך השנתיים מתוך הקורסים הבאים: הדמיה ומשחק (היברידי), יישומי תקשוב מתקדמים (א-סינכרוני), יזמות ברשת -קורס בינלאומי עם סטודנטים מגרמניה (היברידי) , בריונות ברשת (א-סינכרוני.
קורסי חובה- קורסי מחקר כמותי ואיכותני עם מיטב המרצות של הפקולטה לחינוך. קורסים בתחום עיצוב ופיתוח למידה, יישומים טכנולוגיים עבור תלמידים עם הפרעות בקשב ובלמידה, וידאו ומציאות מדומה ועוד . בנוסף מוצע קורס בינלאומי ליצירה משותפת של מרחבי למידה עם סטודנטים מחו"ל.
סדנת גמר המובילה לעבודת הגמר - סדנאות הגמר מותאמות לתכני הנתיבים. לסטודנטים יש אפשרות לבחור את נושא העבודה לצורך חקר ופיתוח חזון ההובלה שלהם, ולקבל ליווי ומנטורינג של המרצים המובילים בתכנית.
סמינריון פרויקטים מעשי - הסמינריון השנתי מאפשר לסטודנטים בשנה ב' לעבור תהליך משמעותי החל מרעיון הפרויקט שברצונם לפתח, התמקצעות באחת מהטכנולוגיות אותה בחרו, ופיתוח הרעיון עד לתוצר המוגמר. להלן היצע הסמינריונים (אחד לבחירה): פיתוח ויצירה באמצעות מייקינג; וידאו אפ!-פיתוח יישומי וידאו מתקדמים; פיתוח סביבת למידה מבוססת משחק דיגיטלי ; בינה מלאכותית ורובוטים בשירות ההוראה והלמידה
מפגשים עם השטח - הסמינר החוגי מציע מגוון של סיורים, סדנאות יישומיות וכנס חד שנתי ייחודי בסדרת כנסי 'קליידוסקופ' של התכנית, שמטרתו לשמש במה לעדכונים בחדשנות עם מרצים מובילים בתחום שייבחר כנושא הכנס.
לכל נתיב קיימים, בנוסף לקורסי הליבה המתוארים לעיל, קורסים ספציפיים המיועדים לנתיב.
השיבוץ לנתיבים א' וב' יתקיים בסוף סמסטר א'. שיבוץ לנתיב ג' יחל כבר בועדות הקבלה, לפי בקשת המועמדים.
דרכי ההוראה-למידה
למידה היברידית: שילוב של למידה מרחוק עם למידה פנים מול פנים.
הלימודים בתכנית ישלבו ימי למידה מרחוק (30% מהמפגשים) בצד הגעה למכללה למפגשי פנים מול פנים במכללה (70% מהמפגשים). במהלך המפגשים במכללה הסטודנטים יהנו מהתשתיות של מרחבי למידה עתידיים , למידה במרכז החדשנות הכולל גם חדר למידה אימרסיבי, מרחבי וידאו ואודיו, מרחבי יצירה ומייקינג ומפעילויות שיתופיות, סדנאות ועוד. כל המפגשים שיקבעו מחייבים השתתפות על פי תקנון המכללה.
כל סטודנט בתכנית נדרש להצטייד במחשב אישי נייד/טאבלט. הלימודים מתבצעים במגוון שיטות הוראה ולמידה מלבד הרצאות: למידה מבוססת פרויקטים יחודיים, קורסים מקוונים, סיורים ייחודיים מחוץ לקמפוס, למידה שיתופית בזוגות וקבוצות ועוד.
החוויה הלימודית בתכנית
אנו מבטיחים חווית למידה חדשנית ומהנה ומסגרת למידה המובילה להתפתחות אישית ומקצועית.
הסטודנטים שלנו מעצבים במהלך התואר חזון אישי להתפתחות מקצועית ואישית. תכנון החזון ויישומו יקודם באמצעות בנית תכנית הלימודים הנתנת בחלקה לבחירת הסטודנטים (בחירת הנתיב, סדנת גמר, סמינריון פרויקטים, קורס בחירה ועוד). ובאמצעות מפגשי פיתוח חזון.
אנו מיישמים פרקטיקות של למידה שיתופית המאפשרת להיתרם ולתרום במומחיות של כל אחד מהסטודנטים והסטודנטיות הלומדים. הסטודנטים שותפים לשיעורים בסגנון פעלתני בו הם פרו-אקטיביים ומתבקשים להוביל תהליכים בשדה הפעילות המקצועי שלהם. בנוסף מתקיימים מפגשים ייחודיים עם מומחים בתחום טכנולוגיה בחינוך ויזמים בתחום, סיורים, הצגה בכנסים בינלאומיים, פיתוח מיזמים אישיים, יצירת פרויקטים ייחודיים ועוד.
ללמוד, לחקור, ליזום, להוביל
קליידוסקופ ערוץ הפודקאטס של התכנית, להאזנה לחצו כאן