הל"ל - היחידה לכניסה להוראה בסמינר הקיבוצים- המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאמנויות (ע"ר) נועדה לתת מענה למורים מתחילים בשלב הכניסה למערכת החינוך.
שלב הכניסה למקצוע ההוראה כולל את שנת ההתמחות ואת שתי שנות העבודה הראשונות שלאחריה. לשלב זה יש השפעה מכרעת על המשך החיים המקצועיים של עובד ההוראה (המורה והגננת), בעיקר בתפיסת תפקידו וגיבוש זהותו מקצועית.
כניסה ראויה למערכת וקליטה מיטבית מותנות בין היתר בלווי נכון ובתהליכי תמיכה והערכה, שכן הן מעצבות את הזהות המקצועית ומפתחות מחויבות למקצוע .
במהלך שנת ההתמחות והשנתיים שלאחריה, משתלבים המתמחה והמורה החדש בעבודת הוראה בפועל בשכר, לצד תהליכי תמיכה והערכה מקצועיים ומובנים.
עמידה בתהליך ההערכה בתום שנת ההתמחות, והצגת מסמכי תואר ותעודת הוראה – מזכים ברישיון לעיסוק בהוראה ובהמשך מתן קביעות במערכת החינוך.
שלבי כניסה להוראה הם:
- שנת ההתמחות (סטאז') - השנה הראשונה בה מלמד עובד ההוראה במערכת . בשנה זו משתתף המתמחה בסדנת הסטאז' ומלווה על ידי מורה חונך.
- השנה הראשונה שלאחר הסטאז' - השנה השנייה להוראה. בשנה זו מלווה עובד ההוראה על ידי מורה מלווה לשם קבלת קביעות במערכת החינוך.
- השנה השנייה שלאחר הסטאז' - השנה השלישית להוראה. בשנה זו מלווה עובד ההוראה במורה מלווה רק במקרה שלא אושרה לו קביעות בתום השנה השנייה.
למתמחים ולמורים להלן הקישור לפורטל עובדי הוראה – משרד החינוך ובו מידע רלוונטי עבורכם
פורטל עובדי הוראה: בפורטל זה ניתן למצוא מידע הנוגע לפתיחת תיק עובד הוראה , מידע על וותק, דרגות, זכויות המורה ומידע רלוונטי נוסף.
משרדי היחידה לכניסה להוראה ממוקמים בבניין ב' קומה שנייה.
ליצירת קשר
מייל היחידה
Training.skb@smkb.ac.il
טלפון: 03-6905428
צוות היחידה