אבניים
הורים וקהילה
- תצפיות בכיתות והערכת מורים
- סגנות
- מנהיגות חינוכית ופיתוח צוות
- הורים וקהילה
- עבודה מול פיקוח, רשות מקומית וגופי מטה
- אחרי
- הפרוייקט הקווקזי
- כשכבוד לערכי ההורים מתנגש עם זכויות הילד
- יום בלי הפסקה
- משוב הרסני
- עם חברים לא מדברים בעקרונות
- אליטיזם או אינטגרציה בחינוך הדתי
- המאבק להבטחת איכות ההוראה
- פני בית הספר כפני החברה
- לפטר או לוותר
- שעות פרטניות
- לתמרן בין קדימויות
- הריבוי הוא הקסם האמיתי
- רכזת חברתית
- התנגדות מורה במהלך הדרכה
- המילה האחרונה
- עד הקצה
בין בית הספר לבין הקהילה מתקיימים יחסי גומלין מורכבים. בתיאורי המקרים ניתן לראות כיצד ההורים והקהילה משפיעים על בית הספר וגם מצבים בהם בית הספר משפיע על תהליכים משפחתיים וקהילתיים.
-
אני מנהלת זו השנה הראשונה תיכון שש-שנתי גדול ומבוסס במרכז הארץ. בבית הספר לומדים 1500 תלמידים. אוכלוסיית התלמידים מגוונת ורבים מהתלמידים באים מבתים שאינם מעריכים השכלה, ממשפחות מתקשות ומתנאים סוציו-אקונומיים נמוכים. 130 המורים בבית הספר ותיקים ברובם ומתקשים להתרגל לשינויים שחלו בשנים האחרונות בהרכב אוכלוסיית התלמידים ובמדיניות קבלת כל תלמידי העיר לבית הספר התיכון.
-
במהלך שנת הלימודים הקודמת, נוכח הקיצוצים הצפויים בתקציב בית הספר, העליתי אפשרות שנקצץ כיתה לא תקנית בבית הספר, ובמחזור כיתות ו' תהיינה שלוש כיתות ולא ארבע. בחודש מרץ התקיימה פגישה עם מחנכות השנתון, בה העליתי בפניהן את האפשרות. בפגישה סוכם לעשות כל מאמץ להשאיר ארבע כיתות.
-
בבית הספר שבו אני משמשת כיועצת מזה שנים רבות, אני מתמודדת עם מקרה שמעמיד אותי בדילמה אישית ומקצועית עמוקה. אורית תלמידה בכיתה י"ב, נערה נאה, חכמה, עדינה, בעלת מוטיבציה להצליח בלימודים. הישגיה הלימודיים טובים מאד. הוריה הם מהעדה הגרוזינית, עדה שמרנית מאד. חלומם של הוריה הוא לחתן אותה עם בחור גרוזיני עשיר מבית טוב. חלום זה מכתיב את התנהגותם.
-
אני מלמדת תנ"ך בחטיבת ביניים שבאזור הקריות מזה שמונה שנים. הסיפור שאספר מתאר קטע משיעור אשר התקיים באחת מכיתות ט', כיתה שהרכב תלמידיה הוא הטרוגני...
-
בתחנה המרכזית הישנה של תל אביב פועל בית ספר אחד, יחיד במינו, אשר משמש בית לתלמידים בני 46 לאומים שונים. המקרה הבא מדגים את השונות הייחודית לבית הספר, שאיתה אני מתמודדת זו השנה השביעית, מתחילת תפקידי כמנהלת...
-
מנהל בית ספר בחינוך הדתי מתאר, בדרך ספרותית, את לבטיהם של הורים מהמגזר הדתי לאומי בבחירת מוסד חינוכי לילדיהם זה עתה חגגו את בת המצווה של בתם, תלמידה מצטיינת בכתה ו' של אחד מבתי הספר הממ"ד בעיר. מיד נפתחים מסעי השכנועים, ביקורים ולחצים: היכן לרשום את הילדה להמשך לימודיה התיכוניים?
-
תיאור המקרה של רותי להבי נכתב על ידי חמוטל פרת ויצא לאור בספר "רואים את הקולות - מורכבות חינוכית ואנושית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" הוצ' אבניים 2012.
-
סיפורו של ד”ר אבי גולן נכתב על ידי חמוטל פרת על פי ראיון ומופיע בספר “רואים את הקולות – מורכבות חינוכית ואנושית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים” בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של קרן מנדל, 2012. תיכון ברנקו וויס ע”ש הרצוג הוא בית ספר על-יסודי שש-שנתי, אזורי, של המועצה האזורית גזר. הוא ממוקם ביישוב בית חשמונאי ולומדים בו מעל 1,000 תלמידים, רובם ילדי כ-18 מושבים ויישובים קהילתיים באזור ומיעוטם ילדי קיבוצים. בחטיבת הביניים מעל 550 תלמידים, ובחטיבה העליונה – כ-450 תלמידים