אבניים
תצפיות בכיתות והערכת מורים
- תצפיות בכיתות והערכת מורים
- סגנות
- מנהיגות חינוכית ופיתוח צוות
- הורים וקהילה
- עבודה מול פיקוח, רשות מקומית וגופי מטה
- אחרי
- הפרוייקט הקווקזי
- כשכבוד לערכי ההורים מתנגש עם זכויות הילד
- יום בלי הפסקה
- משוב הרסני
- עם חברים לא מדברים בעקרונות
- אליטיזם או אינטגרציה בחינוך הדתי
- המאבק להבטחת איכות ההוראה
- פני בית הספר כפני החברה
- לפטר או לוותר
- שעות פרטניות
- לתמרן בין קדימויות
- הריבוי הוא הקסם האמיתי
- רכזת חברתית
- התנגדות מורה במהלך הדרכה
- המילה האחרונה
- עד הקצה
פתיחת דלת הכיתה לתצפית היא מעשה המעורר חרדות וחוסר בטחון. תיאורי המקרים להלן משקפים את התובנה, שבתי ספר המבקשים להנהיג תרבות מקצועית פתוחה ושקופה, צריכים לוודא שמתקיימים בהם התנאים הדרושים לשם כך: יחסי אמון, מחויבות למקצועיות ונורמות מבוססות של תצפיות ומשוב בין עמיתים.
-
לרוב אנו משתמשים בשני המושגים – "מעורבות" ו"התערבות" – כאשר מדברים על יחסם של ההורים כלפי בית-הספר. האם מושגים אלה לקוחים גם מהמעשה הפדגוגי שלנו כסגנים?
-
בעידן זה יש חשיבות גדולה לאיכות המנהיגות החינוכית של המורים בבית הספר. אני רואה בכל המורים מחנכים ומעצבי אישיותם של התלמידים הבאים בשעריו ומציבה זאת כיעד מרכזי בדרך בה אני בוחרת מורים לבית הספר. אשתקד מצאתי את עצמי במבוי סתום, עת חיפשתי מורים לאנגלית. מספר המורים שהגיעו לראיון עבודה היה מצומצם מאוד.
-
תיאור מקרה מאת אייל שאול, נכתב על ידי שבי גוברין. תיאור המקרה מופיע בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של קרן מנדל, 2012.
-
אני המפקחת המקצועית לאנגלית במחוז. אני אוהבת את המורים, מטפחת ומדריכה אותם...