Ovnayim 1900X322

פתיחת דלת הכיתה לתצפית היא מעשה המעורר חרדות וחוסר בטחון. תיאורי המקרים להלן משקפים את התובנה, שבתי ספר המבקשים להנהיג תרבות מקצועית פתוחה ושקופה, צריכים לוודא שמתקיימים בהם התנאים הדרושים לשם כך: יחסי אמון, מחויבות למקצועיות ונורמות מבוססות של תצפיות ומשוב בין עמיתים.

  • משוב הרסני
    לרוב אנו משתמשים בשני המושגים – "מעורבות" ו"התערבות" – כאשר מדברים על יחסם של ההורים כלפי בית-הספר. האם מושגים אלה לקוחים גם מהמעשה הפדגוגי שלנו כסגנים?
  • המאבק להבטחת איכות ההוראה
    בעידן זה יש חשיבות גדולה לאיכות המנהיגות החינוכית של המורים בבית הספר. אני רואה בכל המורים מחנכים ומעצבי אישיותם של התלמידים הבאים בשעריו ומציבה זאת כיעד מרכזי בדרך בה אני בוחרת מורים לבית הספר. אשתקד מצאתי את עצמי במבוי סתום, עת חיפשתי מורים לאנגלית. מספר המורים שהגיעו לראיון עבודה היה מצומצם מאוד.
  • אחרי 2
    תיאור מקרה מאת אייל שאול, נכתב על ידי שבי גוברין. תיאור המקרה מופיע בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של קרן מנדל, 2012.
  • עד כמה להגן על המורה (1)
    אני המפקחת המקצועית לאנגלית במחוז. אני אוהבת את המורים, מטפחת ומדריכה אותם...