אבניים
סגנות
- תצפיות בכיתות והערכת מורים
- סגנות
- מנהיגות חינוכית ופיתוח צוות
- הורים וקהילה
- עבודה מול פיקוח, רשות מקומית וגופי מטה
- אחרי
- הפרוייקט הקווקזי
- כשכבוד לערכי ההורים מתנגש עם זכויות הילד
- יום בלי הפסקה
- משוב הרסני
- עם חברים לא מדברים בעקרונות
- אליטיזם או אינטגרציה בחינוך הדתי
- המאבק להבטחת איכות ההוראה
- פני בית הספר כפני החברה
- לפטר או לוותר
- שעות פרטניות
- לתמרן בין קדימויות
- הריבוי הוא הקסם האמיתי
- רכזת חברתית
- התנגדות מורה במהלך הדרכה
- המילה האחרונה
- עד הקצה
האם תפקיד סגן המנהל הוא קרש קפיצה לניהול בי"ס? האם זהו "תפקיד שבדרך" או האם סגנות בי"ס מהווה מומחיות ומהות בפני עצמה? מה הן התכונות הנדרשות מסגן מנהל? מה מקומו ביחס למנהל וליתר הצוות? קרוב יותר לצוות? קרוב יותר למנהל? תיאורי המקרים מביאים את הדילמות האופייניות לתפקיד ייחודי זה.
-
לרוב אנו משתמשים בשני המושגים – "מעורבות" ו"התערבות" – כאשר מדברים על יחסם של ההורים כלפי בית-הספר. האם מושגים אלה לקוחים גם מהמעשה הפדגוגי שלנו כסגנים?
-
יום ראשון, השעה אחת בצהריים. אני במפגש הדרכה עם מורה, כמו בכל יום ראשון בשעה זו. עקב מצוקת חדרים בבית הספר, אנו יושבות במסדרון הסמוך לאחת מן הכיתות. אני בעיצומו של הסבר וניתוח שיר, לפתע יוצא מהכיתה תלמיד ומודיע לי, על פי בקשת המורה, ששגיא לא שב לכיתה לאחר ההפסקה. אני קוטעת את שטף דיבורי
-
מרי היא מורה ומדריכה לאנגלית מוערכת, נחשבת לבקיאה ומקצועית בתחום הדעת אותו היא מלמדת. מכיוון שאיננה ילידת הארץ קיימים אצלה חסכים בשפה העברית. היא תמיד מודה בפניי שבכל ישיבת צוות שאותה אני מנחה מידי שבוע בכינוס בית ספרי היא לומדת ממני מושג או פרוש מילה חדש בתחום השפה העברית
-
בית הספר בו אני עובדת מונה כ-560 תלמידים, הלומדים בכתות א’ עד ו’. הילדים הלומדים בבית-הספר מגיעים ממשפחות בעלות רקע סוציו-אקונומי גבוה...
-
רפורמת אופק חדש בנושא השעות הפרטניות קסמה לי מהרגע הראשון: סוף סוף יקבלו התלמידים את המענה שהם זקוקים לו כל כך...