Ovnayim 1900X322

ממשקי העבודה של מנהל בית הספר כוללים גופים רבים: פיקוח של יחידות שונות במטה משרד החינוך, פיקוח מטעם הרשות המקומית, לעיתים גם פיקוח מצד הרשת ו/או הבעלות על בית הספר, וזו רק רשימה חלקית. כל אחד מהמפקחים ובעלי התפקידים מצפה להשפיע על סדר היום של המנהל ושל בית הספר. מנהלים רבים רואים את תפקידם ב"סינון" הלחצים המגיעים מכיוונים שונים, או לכל הפחות בתיווך מושכל שלהם לצוות בית הספר.

  • משוב הרסני
    לרוב אנו משתמשים בשני המושגים – "מעורבות" ו"התערבות" – כאשר מדברים על יחסם של ההורים כלפי בית-הספר. האם מושגים אלה לקוחים גם מהמעשה הפדגוגי שלנו כסגנים?
  • פני בית הספר בפני החברה
    סיפורו של ד”ר אבי גולן נכתב על ידי חמוטל פרת על פי ראיון ומופיע בספר “רואים את הקולות – מורכבות חינוכית ואנושית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים” בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של קרן מנדל, 2012. תיכון ברנקו וויס ע”ש הרצוג הוא בית ספר על-יסודי שש-שנתי, אזורי, של המועצה האזורית גזר. הוא ממוקם ביישוב בית חשמונאי ולומדים בו מעל 1,000 תלמידים, רובם ילדי כ-18 מושבים ויישובים קהילתיים באזור ומיעוטם ילדי קיבוצים. בחטיבת הביניים מעל 550 תלמידים, ובחטיבה העליונה – כ-450 תלמידים