אבניים
קשר עם הורים
- קשר עם הורים
- תהליכים בית ספריים
- פגיעה מינית
- השמה לחינוך המיוחד
- תמיכה בתלמידים מתקשים
- כשלילד אין אמון בהוריו
- מה שילד יכול לעשות
- תמיכה במורים מתקשים
- שיעור תנ”ך - כפיה דתית
- ללא מוצא: התנגדות הורים להפניה לחינוך המיוחד
- אחרי
- לגשר על פני אלפיים שנה
- כמה רחוק ללכת בעזרה לתלמיד?
- טיפול נחוץ או טיפול יתר
- בעימות בין הצוות החינוכי להורים - טובת הילד נשמרת?
- טובת הילד
- לתפקד בבית הספר עם הורה חולה
- אבא נעלם. אנחנו נשארנו להתמודד
- דו”ח ביקור בתערוכה
- מחלוקת בטיפול
- כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו
- כתיבה יוצרת
לא אחת עולה מתיאורי מקרים של יועצות, שהן חוות יחס אמביוולנטי ואף עוין מצד ההורים. אמנם לעיתים ההורים נעזרים ביועצת, אך לעיתים הם חשים מאוימים על ידה, אינם מעוניינים ביחסי קרבה בינה לבין ילדיהם. מתחים אלה ואחרים משתקפים בתיאורי המקרה להלן.
-
הורים שלא מוכנים שהילד יטופל במערכת החינוך המיוחד
-
חילוקי דעות בטיפול בתלמיד שמתעללים בו
-
תלמיד מסוכסך עם הוריו מסרב לפנות לטיפול
-
ילד מוחרם וחילוקי דעות בין ההורים לצוות ביה"ס
-
אדם הוא תלמיד בכיתה ו , ההיכרות שלי איתו התחילה לפני 3 שנים. זהו סיפורו מנקודת מבטי כיועצת בבית הספר.אדם הוא בן בכור למשפחה המורכבת מזוג הורים, שלושה בנים ובת. האימא סובלת מבעיה נפשית קשה, מטופלת אך לא עקבית בשיתוף הפעולה שלה עם הגורמים המטפלים, דבר היוצר אי יציבות בתפקוד היומיומי שלה. היא מקבלת עזרה מהרווחה ומבני המשפחה אבל רוב הזמן מבלה בבית לבד.
-
אני יועצת חדשה, שנה ראשונה. יועצת של שכבה י"א (בני 17) בתיכון ממלכתי גדול והישגי. למרות גודלו, בית הספר מעניק יחס אישי ו"רואה" את כל התלמידים. בתחילת השנה, חודש ספטמבר, חגית - תלמידה מהשכבה, סיפרה למחנכת שלה שגילו לאימה סרטן והיא צריכה לעבור ניתוח. האם עברה את הניתוח, אך הניתוח הסתבך ומאז עברה האם כשלושה ניתוחים נוספים ומצבה הולך ומתדרדר. כשנודע לי לראשונה ממחנכת הכיתה, עוד בספטמבר, על המצב, זימנתי את חגית לשיחה
-
תקווה היא מנהלת גן חובה מנוסה, וותיקה (27 שנות ניסיון), בעלת שם של גננת מקצועית וטובה מאד. הגן שלה מבוקש מאד על ידי הורים במשך שנים רבות, ומשמש למעשה כגן אזורי, הקולט ילדים מכל קצווי היישוב...
-
אני עובדת כיועצת בבית ספר יסודי, זו השנה הרביעית בבית ספר זה. בי"ס גדול יחסית (כ-600 תלמידים) עם כיתות מא' עד ח'. האווירה בביה"ס הישגית, האוכלוסייה הטרוגנית. השנה נכנסה לתפקיד הניהול מנהלת חדשה, לאחר עזיבתה של מנהלת קודמת בתום 10 שנות ניהול.