Ovnayim 1900X322

לא אחת עולה מתיאורי מקרים של יועצות, שהן חוות יחס אמביוולנטי ואף עוין מצד ההורים. אמנם לעיתים ההורים נעזרים ביועצת, אך לעיתים הם חשים מאוימים על ידה, אינם מעוניינים ביחסי קרבה בינה לבין ילדיהם. מתחים אלה ואחרים משתקפים בתיאורי המקרה להלן.

  • No Way Out
    הורים שלא מוכנים שהילד יטופל במערכת החינוך המיוחד
  • Controversy In Therapy
    חילוקי דעות בטיפול בתלמיד שמתעללים בו
  • When Child Does Not Trust
    תלמיד מסוכסך עם הוריו מסרב לפנות לטיפול
  • Good Of The Child
    ילד מוחרם וחילוקי דעות בין ההורים לצוות ביה"ס
  • 429
    אדם הוא תלמיד בכיתה ו , ההיכרות שלי איתו התחילה לפני 3 שנים. זהו סיפורו מנקודת מבטי כיועצת בבית הספר.אדם הוא בן בכור למשפחה המורכבת מזוג הורים, שלושה בנים ובת. האימא סובלת מבעיה נפשית קשה, מטופלת אך לא עקבית בשיתוף הפעולה שלה עם הגורמים המטפלים, דבר היוצר אי יציבות בתפקוד היומיומי שלה. היא מקבלת עזרה מהרווחה ומבני המשפחה אבל רוב הזמן מבלה בבית לבד.
  • 426
    אני יועצת חדשה, שנה ראשונה. יועצת של שכבה י"א (בני 17) בתיכון ממלכתי גדול והישגי. למרות גודלו, בית הספר מעניק יחס אישי ו"רואה" את כל התלמידים. בתחילת השנה, חודש ספטמבר, חגית - תלמידה מהשכבה, סיפרה למחנכת שלה שגילו לאימה סרטן והיא צריכה לעבור ניתוח. האם עברה את הניתוח, אך הניתוח הסתבך ומאז עברה האם כשלושה ניתוחים נוספים ומצבה הולך ומתדרדר. כשנודע לי לראשונה ממחנכת הכיתה, עוד בספטמבר, על המצב, זימנתי את חגית לשיחה
  • מה שילד יכול עשות
    תקווה היא מנהלת גן חובה מנוסה, וותיקה (27 שנות ניסיון), בעלת שם של גננת מקצועית וטובה מאד. הגן שלה מבוקש מאד על ידי הורים במשך שנים רבות, ומשמש למעשה כגן אזורי, הקולט ילדים מכל קצווי היישוב...
  • 418 (1)
    אני עובדת כיועצת בבית ספר יסודי, זו השנה הרביעית בבית ספר זה. בי"ס גדול יחסית (כ-600 תלמידים) עם כיתות מא' עד ח'. האווירה בביה"ס הישגית, האוכלוסייה הטרוגנית. השנה נכנסה לתפקיד הניהול מנהלת חדשה, לאחר עזיבתה של מנהלת קודמת בתום 10 שנות ניהול.