Ovnayim 1900X322
  • במהלך שנת הלימודים הקודמת, נוכח הקיצוצים הצפויים בתקציב בית הספר, העליתי אפשרות שנקצץ כיתה לא תקנית בבית הספר, ובמחזור כיתות ו' תהיינה שלוש כיתות ולא ארבע. בחודש מרץ התקיימה פגישה עם מחנכות השנתון, בה העליתי בפניהן את האפשרות. בפגישה סוכם לעשות כל מאמץ להשאיר ארבע כיתות.
  • המורה הותיק בוריס
    אני משמשת כמפקחת מקצועית בתחום התקשוב והמחשבים. בוריס הוא מורה למחשבים באחד מבתי הספר במחוז...
  • אחרי 2
    תיאור מקרה מאת אייל שאול, נכתב על ידי שבי גוברין. תיאור המקרה מופיע בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של קרן מנדל, 2012.
  • לכאורה אין מה להפסיד
    תיאור המקרה מאת אריאל לוי נכתב על ידי שבי גוברין וחמוטל פרת וראה אור בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של מכון מנדל, 2012.
  • שעות פרטיות
    רפורמת אופק חדש בנושא השעות הפרטניות קסמה לי מהרגע הראשון: סוף סוף יקבלו התלמידים את המענה שהם זקוקים לו כל כך...
  • 419
    בית ספר א' הינו בית ספר לחינוך מיוחד, על אזורי, המיועד לתלמידים בעלי פיגור שכלי בינוני עד קשה. בבית הספר לומדים תלמידים מגיל 6 עד גיל 21. בבית ספר 8 כיתות אם, לכל כיתה מורה וסייעת, בכל כיתה בין 6 ל-8 תלמידים. החלוקה והשיבוץ של התלמידים בכיתות הוא על פי חתך גילאי ועל פי רמת תפקוד. לכל תלמיד נבנית תכנית לימודים אישית (תל"א) שמטרתה פיתוח יכולות, שיקום והכנה לקראת שילוב בחברה. הפיכת התלמיד לבוגר עצמאי ככל הניתן ודאגה לשיפור איכות חייו למרות מגבלותיו.