Ovnayim 1900X322

יועצות רבות מספרות על ילד או ילדה שאיתו/איתה הן עוברות תהליך חינוכי. ריבוי המקרים מסוג זה מעיד על כך שהמגע החינוכי עם תלמידים יחידים נתפס בעיני היועצות החינוכיות כהיבט מרכזי של תפקידן, אשר מעסיק אותן מאד.

  • Network Shaiming
    חרם כיתתי דרך רשת חברתית
  • Controversy In Therapy
    חילוקי דעות בטיפול בתלמיד שמתעללים בו
  • When Child Does Not Trust
    תלמיד מסוכסך עם הוריו מסרב לפנות לטיפול
  • Everything A Child Needs
    ילד אלים שהיועצת לא מוותרת עליו
  • How Far To Go
    תלמיד מדוכא והיועצת לא מוותרת עליו.
  • Student Who Wants Another Life
    משפחה שבגלל מנהגים לא נותנת לבת חופש ועצמאות
  • Want To Belong
    מלך הכיתה מרביץ לתלמיד שלא מתלונן כי רוצה חברים
  • Dealing With Behavior Problems
    תלמיד עם בעיות התנהגות
  • Father Disappeared
    העלמות האב של התלמידה
  • 429
    אדם הוא תלמיד בכיתה ו , ההיכרות שלי איתו התחילה לפני 3 שנים. זהו סיפורו מנקודת מבטי כיועצת בבית הספר.אדם הוא בן בכור למשפחה המורכבת מזוג הורים, שלושה בנים ובת. האימא סובלת מבעיה נפשית קשה, מטופלת אך לא עקבית בשיתוף הפעולה שלה עם הגורמים המטפלים, דבר היוצר אי יציבות בתפקוד היומיומי שלה. היא מקבלת עזרה מהרווחה ומבני המשפחה אבל רוב הזמן מבלה בבית לבד.
  • 426
    אני יועצת חדשה, שנה ראשונה. יועצת של שכבה י"א (בני 17) בתיכון ממלכתי גדול והישגי. למרות גודלו, בית הספר מעניק יחס אישי ו"רואה" את כל התלמידים. בתחילת השנה, חודש ספטמבר, חגית - תלמידה מהשכבה, סיפרה למחנכת שלה שגילו לאימה סרטן והיא צריכה לעבור ניתוח. האם עברה את הניתוח, אך הניתוח הסתבך ומאז עברה האם כשלושה ניתוחים נוספים ומצבה הולך ומתדרדר. כשנודע לי לראשונה ממחנכת הכיתה, עוד בספטמבר, על המצב, זימנתי את חגית לשיחה
  • 421
    בבית הספר שבו אני משמשת כיועצת מזה שנים רבות, אני מתמודדת עם מקרה שמעמיד אותי בדילמה אישית ומקצועית עמוקה. אורית תלמידה בכיתה י"ב, נערה נאה, חכמה, עדינה, בעלת מוטיבציה להצליח בלימודים. הישגיה הלימודיים טובים מאד. הוריה הם מהעדה הגרוזינית, עדה שמרנית מאד. חלומם של הוריה הוא לחתן אותה עם בחור גרוזיני עשיר מבית טוב. חלום זה מכתיב את התנהגותם.
  • שיעור תנך כפיה דתית 3
    האירוע עליו ברצוני לספר התרחש בבית ספר תיכון ממלכתי בכתה י"א - עולים. בבית הספר נהוג להגיש את כל התלמידים לבחינת הבגרות בתנ"ך בסוף כתה י"א. תלמידי הכתה בה מדובר החלו את לימודי התנ"ך בהתאם לתכנית הלימודים בכתה י'. בשנה הקודמת הם למדו עם מורה אחרת, ולפיכך זו השנה הראשונה (והיחידה) בה לימדתי אותם...
  • אחרי 2
    תיאור מקרה מאת אייל שאול, נכתב על ידי שבי גוברין. תיאור המקרה מופיע בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של קרן מנדל, 2012.
  • לגשר על פני 2000 שנה
    תיאור המקרה של שמחה לוי נכתב על ידי חמוטל פרת וראה אור בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים", בהוצאת מכון אבניים 2012. על שלושה יסודות מתבססת האידאולוגיה החינוכית של ישיבת 'בני עקיבא' בשדה יעקב:
  • לכאורה אין מה להפסיד
    תיאור המקרה מאת אריאל לוי נכתב על ידי שבי גוברין וחמוטל פרת וראה אור בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של מכון מנדל, 2012.
  • 416
    בית הספר התיכון לאמנויות הוא שש-שנתי. לומדים בו כ-540 ילדים מכיתה ז' עד י"ב. בית הספר הוא על-אזורי ומגיעים אליו ילדים מכל רחבי העיר וגם מחוצה לה (כ-40% מהם אינם תושבי העיר). זהו תיכון עיוני רגיל, עם צלצולים, שיעורי בית ומבחנים. בית הספר מתמחה באמנויות. יש בו חמש מגמות אמנות: תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע ואמנות פלסטית (ציור, פיסול ועיצוב). הילדים צריכים לבחור בבית הספר ולהתקבל אליו. הם צריכים לרצות, לעשות מעשה, כדי להגיע.
  • 417
    אני עובדת כיועצת חינוכית באחת מחטיבות הביניים במרכז הארץ. בכל שכבה יש כיתת מחוננים אחת שבה מרוכזים תלמידים גם מהמתחם וגם מחוץ לעיר לאחר שעברו מבחנים וריאיון קבלה אישי בחטיבת הביניים. לכל תלמיד, גם אם עבר את מבחני הקבלה, יש זכות לבחור בין לימודים מלאים בכיתת מחוננים לבין לימודים בכיתה רגילה בתוספת יום העשרה שבועי במרכז מחוננים באיזור.
  • 418 (1)
    אני עובדת כיועצת בבית ספר יסודי, זו השנה הרביעית בבית ספר זה. בי"ס גדול יחסית (כ-600 תלמידים) עם כיתות מא' עד ח'. האווירה בביה"ס הישגית, האוכלוסייה הטרוגנית. השנה נכנסה לתפקיד הניהול מנהלת חדשה, לאחר עזיבתה של מנהלת קודמת בתום 10 שנות ניהול.
  • 422
    אני משמשת כיועצת בתיכון יוקרתי לאמנויות ולמדעים. בית ספר ארבע שנתי (כיתות ט'-יב'). התלמידים מגיעים מאזורים שונים בארץ ועוברים סדרת מבחנים וראיונות כחלק מתהליך הקבלה לבית הספר. מערכת השעות של התלמידים הינה תובענית והם נדרשים לשלב בין מקצועות האמנות ללימודים עיוניים כמו בכל בית ספר תיכון אחר. בית הספר מוביל למצוינות ותלמידים רבים חווים לחץ ותחרותיות.