אבניים
תמיכה בתלמידים מתקשים
- קשר עם הורים
- תהליכים בית ספריים
- פגיעה מינית
- השמה לחינוך המיוחד
- תמיכה בתלמידים מתקשים
- כשלילד אין אמון בהוריו
- מה שילד יכול לעשות
- תמיכה במורים מתקשים
- שיעור תנ”ך - כפיה דתית
- ללא מוצא: התנגדות הורים להפניה לחינוך המיוחד
- אחרי
- לגשר על פני אלפיים שנה
- כמה רחוק ללכת בעזרה לתלמיד?
- טיפול נחוץ או טיפול יתר
- בעימות בין הצוות החינוכי להורים - טובת הילד נשמרת?
- טובת הילד
- לתפקד בבית הספר עם הורה חולה
- אבא נעלם. אנחנו נשארנו להתמודד
- דו”ח ביקור בתערוכה
- מחלוקת בטיפול
- כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו
- כתיבה יוצרת
יועצות רבות מספרות על ילד או ילדה שאיתו/איתה הן עוברות תהליך חינוכי. ריבוי המקרים מסוג זה מעיד על כך שהמגע החינוכי עם תלמידים יחידים נתפס בעיני היועצות החינוכיות כהיבט מרכזי של תפקידן, אשר מעסיק אותן מאד.
-
חרם כיתתי דרך רשת חברתית
-
חילוקי דעות בטיפול בתלמיד שמתעללים בו
-
תלמיד מסוכסך עם הוריו מסרב לפנות לטיפול
-
ילד אלים שהיועצת לא מוותרת עליו
-
תלמיד מדוכא והיועצת לא מוותרת עליו.
-
משפחה שבגלל מנהגים לא נותנת לבת חופש ועצמאות
-
מלך הכיתה מרביץ לתלמיד שלא מתלונן כי רוצה חברים
-
תלמיד עם בעיות התנהגות
-
העלמות האב של התלמידה
-
אדם הוא תלמיד בכיתה ו , ההיכרות שלי איתו התחילה לפני 3 שנים. זהו סיפורו מנקודת מבטי כיועצת בבית הספר.אדם הוא בן בכור למשפחה המורכבת מזוג הורים, שלושה בנים ובת. האימא סובלת מבעיה נפשית קשה, מטופלת אך לא עקבית בשיתוף הפעולה שלה עם הגורמים המטפלים, דבר היוצר אי יציבות בתפקוד היומיומי שלה. היא מקבלת עזרה מהרווחה ומבני המשפחה אבל רוב הזמן מבלה בבית לבד.
-
אני יועצת חדשה, שנה ראשונה. יועצת של שכבה י"א (בני 17) בתיכון ממלכתי גדול והישגי. למרות גודלו, בית הספר מעניק יחס אישי ו"רואה" את כל התלמידים. בתחילת השנה, חודש ספטמבר, חגית - תלמידה מהשכבה, סיפרה למחנכת שלה שגילו לאימה סרטן והיא צריכה לעבור ניתוח. האם עברה את הניתוח, אך הניתוח הסתבך ומאז עברה האם כשלושה ניתוחים נוספים ומצבה הולך ומתדרדר. כשנודע לי לראשונה ממחנכת הכיתה, עוד בספטמבר, על המצב, זימנתי את חגית לשיחה
-
בבית הספר שבו אני משמשת כיועצת מזה שנים רבות, אני מתמודדת עם מקרה שמעמיד אותי בדילמה אישית ומקצועית עמוקה. אורית תלמידה בכיתה י"ב, נערה נאה, חכמה, עדינה, בעלת מוטיבציה להצליח בלימודים. הישגיה הלימודיים טובים מאד. הוריה הם מהעדה הגרוזינית, עדה שמרנית מאד. חלומם של הוריה הוא לחתן אותה עם בחור גרוזיני עשיר מבית טוב. חלום זה מכתיב את התנהגותם.
-
האירוע עליו ברצוני לספר התרחש בבית ספר תיכון ממלכתי בכתה י"א - עולים. בבית הספר נהוג להגיש את כל התלמידים לבחינת הבגרות בתנ"ך בסוף כתה י"א. תלמידי הכתה בה מדובר החלו את לימודי התנ"ך בהתאם לתכנית הלימודים בכתה י'. בשנה הקודמת הם למדו עם מורה אחרת, ולפיכך זו השנה הראשונה (והיחידה) בה לימדתי אותם...
-
תיאור מקרה מאת אייל שאול, נכתב על ידי שבי גוברין. תיאור המקרה מופיע בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של קרן מנדל, 2012.
-
תיאור המקרה של שמחה לוי נכתב על ידי חמוטל פרת וראה אור בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים", בהוצאת מכון אבניים 2012. על שלושה יסודות מתבססת האידאולוגיה החינוכית של ישיבת 'בני עקיבא' בשדה יעקב:
-
תיאור המקרה מאת אריאל לוי נכתב על ידי שבי גוברין וחמוטל פרת וראה אור בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של מכון מנדל, 2012.
-
בית הספר התיכון לאמנויות הוא שש-שנתי. לומדים בו כ-540 ילדים מכיתה ז' עד י"ב. בית הספר הוא על-אזורי ומגיעים אליו ילדים מכל רחבי העיר וגם מחוצה לה (כ-40% מהם אינם תושבי העיר). זהו תיכון עיוני רגיל, עם צלצולים, שיעורי בית ומבחנים. בית הספר מתמחה באמנויות. יש בו חמש מגמות אמנות: תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע ואמנות פלסטית (ציור, פיסול ועיצוב). הילדים צריכים לבחור בבית הספר ולהתקבל אליו. הם צריכים לרצות, לעשות מעשה, כדי להגיע.
-
אני עובדת כיועצת חינוכית באחת מחטיבות הביניים במרכז הארץ. בכל שכבה יש כיתת מחוננים אחת שבה מרוכזים תלמידים גם מהמתחם וגם מחוץ לעיר לאחר שעברו מבחנים וריאיון קבלה אישי בחטיבת הביניים. לכל תלמיד, גם אם עבר את מבחני הקבלה, יש זכות לבחור בין לימודים מלאים בכיתת מחוננים לבין לימודים בכיתה רגילה בתוספת יום העשרה שבועי במרכז מחוננים באיזור.
-
אני עובדת כיועצת בבית ספר יסודי, זו השנה הרביעית בבית ספר זה. בי"ס גדול יחסית (כ-600 תלמידים) עם כיתות מא' עד ח'. האווירה בביה"ס הישגית, האוכלוסייה הטרוגנית. השנה נכנסה לתפקיד הניהול מנהלת חדשה, לאחר עזיבתה של מנהלת קודמת בתום 10 שנות ניהול.
-
אני משמשת כיועצת בתיכון יוקרתי לאמנויות ולמדעים. בית ספר ארבע שנתי (כיתות ט'-יב'). התלמידים מגיעים מאזורים שונים בארץ ועוברים סדרת מבחנים וראיונות כחלק מתהליך הקבלה לבית הספר. מערכת השעות של התלמידים הינה תובענית והם נדרשים לשלב בין מקצועות האמנות ללימודים עיוניים כמו בכל בית ספר תיכון אחר. בית הספר מוביל למצוינות ותלמידים רבים חווים לחץ ותחרותיות.