אבניים
ייעוץ והדרכה
- המגזר הממלכתי דתי
- חינוך ודרכי הוראה
- הוראת תחומי דעת
-
ייעוץ והדרכה
- קשר עם הורים
- תהליכים בית ספריים
- פגיעה מינית
- השמה לחינוך המיוחד
- תמיכה בתלמידים מתקשים
- כשלילד אין אמון בהוריו
- מה שילד יכול לעשות
- תמיכה במורים מתקשים
- שיעור תנ”ך - כפיה דתית
- ללא מוצא: התנגדות הורים להפניה לחינוך המיוחד
- אחרי
- לגשר על פני אלפיים שנה
- כמה רחוק ללכת בעזרה לתלמיד?
- טיפול נחוץ או טיפול יתר
- בעימות בין הצוות החינוכי להורים - טובת הילד נשמרת?
- טובת הילד
- לתפקד בבית הספר עם הורה חולה
- אבא נעלם. אנחנו נשארנו להתמודד
- דו”ח ביקור בתערוכה
- מחלוקת בטיפול
- כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו
- כתיבה יוצרת
- חינוך מיוחד
- ניהול בית ספר
- פיקוח על בית ספר
- המגזר הערבי
- גני ילדים
יועצות חינוכיות הן ציבור מקצועי ומיוחד עם הגדרת תפקיד רחבה מאד ועם תחומי אחריות ו"לקוחות" רבים. במרחב הבית ספרי. לעיתים קרובות, כפי שעולה מתיאורי המקרים, מאופיין התפקיד בחוויית תסכול ואין אונים לנוכח מצוקות וקשיים רבים, לצד חוויית תרומה לאיכות חייהם של תלמידים ושל חברי צוות בית הספר.
אֲנִי נֶאֱבָק לַחְדֹּר
לְלִבּוֹתֵיהֶם שֶׁל אֲנָשִׁים אֲחֵרִים
אַךְ לְעִתִּים קְרוֹבוֹת
אֲנִי מוֹצֵא
שֶׁהַמַּאֲמָץ הָיָה לָרִיק –
מַרְבִּית הָאֲנָשִׁים לֹא נִמְצָאִים בְּלִבָּם שֶׁלָּהֶם
הֵם מִצְטוֹפְפִים בִּלְבָבוֹת אֲחֵרִים.
חרטה, מאת ג’וליוס צ’ינונגו