אבניים
השמה לחינוך המיוחד
- קשר עם הורים
- תהליכים בית ספריים
- פגיעה מינית
- השמה לחינוך המיוחד
- תמיכה בתלמידים מתקשים
- כשלילד אין אמון בהוריו
- מה שילד יכול לעשות
- גם כשמתעללים בי - אני רוצה להיות שייך
- המילה האחרונה
- תמיכה במורים מתקשים
- התלמידה שרוצה חיים אחרים
- סכנת החרם הוירטואלי-"שיימיניג" ברשת
- לכאורה אין מה להפסיד
- שיעור תנ”ך - כפיה דתית
- ללא מוצא: התנגדות הורים להפניה לחינוך המיוחד
- לא מספיק טובה
- חייבת להיות מושלמת
- אחרי
- זה לצד זה חיים יחד
- שעות פרטניות
- המורה הוותיק בוריס
- עד כמה להגן על מורה?
- לגשר על פני אלפיים שנה
- כמה רחוק ללכת בעזרה לתלמיד?
- טיפול נחוץ או טיפול יתר
- בעימות בין הצוות החינוכי להורים - טובת הילד נשמרת?
- טובת הילד
- מחונן וקשה לו
- לתפקד בבית הספר עם הורה חולה
- תעודה - התנגשות ציפיות
- לפטר או לוותר
- אבא נעלם. אנחנו נשארנו להתמודד
- כשכבוד לערכי ההורים מתנגש עם זכויות הילד
- דו”ח ביקור בתערוכה
- מחלוקת בטיפול
- כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו
- כתיבה יוצרת
- התמודדות עם בעיות התנהגות
- יום בלי הפסקה
השמה למסגרת החינוך המיוחד על כל הנובע ממנה, הנה אחד מתפקידיה החשובים של היועצת. ההשתתפות בוועדת השמה דורשת קשב לצרכי התלמיד והוריו מחד, ולמצוקות המחנכות והמורות מאידך. המתחים שבין שני סוגי האינטרסים הללו עולים בתיאורי המקרים להלן.
-
אני מורה חדשה בשנת ההוראה השנייה שלי. בשנה האחרונה חינכתי כיתה ח’ בבית ספר דתי בעיר גדולה. ביה”ס ממוקם במקום שבו האוכלוסייה היא משכבה סוציו-אקונומית נמוכה ומספר התלמידים עם ליקויי למידה למיניהן הוא גדול יחסית...
-
הורים שלא מוכנים שהילד יטופל במערכת החינוך המיוחד
-
אני עובדת כיועצת בבית ספר יסודי, זו השנה הרביעית בבית ספר זה. בי"ס גדול יחסית (כ-600 תלמידים) עם כיתות מא' עד ח'. האווירה בביה"ס הישגית, האוכלוסייה הטרוגנית. השנה נכנסה לתפקיד הניהול מנהלת חדשה, לאחר עזיבתה של מנהלת קודמת בתום 10 שנות ניהול.