Ovnayim 1900X322

השמה למסגרת החינוך המיוחד על כל הנובע ממנה, הנה אחד מתפקידיה החשובים של היועצת. ההשתתפות בוועדת השמה דורשת קשב לצרכי התלמיד והוריו מחד, ולמצוקות המחנכות והמורות מאידך. המתחים שבין שני סוגי האינטרסים הללו עולים בתיאורי המקרים להלן.

  • טובת הילד
    אני מורה חדשה בשנת ההוראה השנייה שלי. בשנה האחרונה חינכתי כיתה ח’ בבית ספר דתי בעיר גדולה. ביה”ס ממוקם במקום שבו האוכלוסייה היא משכבה סוציו-אקונומית נמוכה ומספר התלמידים עם ליקויי למידה למיניהן הוא גדול יחסית...
  • No Way Out
    הורים שלא מוכנים שהילד יטופל במערכת החינוך המיוחד
  • 418 (1)
    אני עובדת כיועצת בבית ספר יסודי, זו השנה הרביעית בבית ספר זה. בי"ס גדול יחסית (כ-600 תלמידים) עם כיתות מא' עד ח'. האווירה בביה"ס הישגית, האוכלוסייה הטרוגנית. השנה נכנסה לתפקיד הניהול מנהלת חדשה, לאחר עזיבתה של מנהלת קודמת בתום 10 שנות ניהול.