אבניים
הוראת תחומי דעת
- המגזר הממלכתי דתי
- חינוך ודרכי הוראה
-
הוראת תחומי דעת
- אזרחות היסטוריה והוראת השואה
- כתיבה יוצרת
- אבל אמא אמרה
- מקרא ומחשבת ישראל
- שבירת מיתוסים
- מתמטיקה ומדעים
- אוריינות ספרות ואמנות
- דו”ח ביקור בתערוכה
- ללמד ולהרעיד את אמות הסיפים
- מבחירה לבכי-רע
- אני רק מורה מלווה
- האם זה קרה באמת? על סדר היום (המשוער) של מחברי התנ”ך
- פרובוקציה או שאלה של ממש?
- שיעור תנ”ך - כפיה דתית
- למה שלא תדלגי על הפרק?
- עולים ויורדים בסולם יעקב
- האם נכון ללמד כתב רש”י?
- מתחת לכיסא
- מי הוא אלוהים?
- בשמחה ובטוב לבב
- ייעוץ והדרכה
- חינוך מיוחד
- ניהול בית ספר
- פיקוח על בית ספר
- המגזר הערבי
- גני ילדים
מומחיות הנצברת בהוראה, קשורה באופן בלתי נפרד לתחום הדעת. בצד מיומנויות הוראה כלליות ומשותפות, הנדרשות מכל מורה, מתאפיין כל תחום דעת בידע פדגוגי - תכני (PCK Pedagogic Content Knowledge): היכולת הפדגוגית הספציפית להוראת תחום הדעת. ידע זה כולל בין היתר הכרות עם שגיאות נפוצות של תלמידים, ותגובות מדויקות אליהן.
בְּנִי הַצָּעִיר שׁוֹאֵל אוֹתִי: שֶׁאֶלְמַד מָתֶמָטִיקָה?
לָמָּה, אֲנִי רוֹצֶה לוֹמַר. שֶׁשְּׁתֵּי פְּרוּסוֹת לֶחֶם הֵן יוֹתֵר מֵאַחַת
תְּגַלֶּה גַּם כָּכָה.
מתוך: בני הצעיר שואל, ברטולד ברכט