אבניים
מתמטיקה ומדעים
- אזרחות היסטוריה והוראת השואה
- כתיבה יוצרת
- אבל אמא אמרה
- מקרא ומחשבת ישראל
- שבירת מיתוסים
- מתמטיקה ומדעים
- אוריינות ספרות ואמנות
- דו”ח ביקור בתערוכה
- ללמד ולהרעיד את אמות הסיפים
- מבחירה לבכי-רע
- אני רק מורה מלווה
- האם זה קרה באמת? על סדר היום (המשוער) של מחברי התנ”ך
- פרובוקציה או שאלה של ממש?
- שיעור תנ”ך - כפיה דתית
- למה שלא תדלגי על הפרק?
- עולים ויורדים בסולם יעקב
- האם נכון ללמד כתב רש”י?
- מתחת לכיסא
- מי הוא אלוהים?
- בשמחה ובטוב לבב
לימוד המתמטיקה והמדעים, כמו גם הוראת מתמטיקה ומדעים, מהווה אתגר לתלמידים ולמורים כאחד. במקום גבוה בסדר העדיפויות הלאומי הוצב יעד שאפתני - הגברת מספר התלמידים בכיתות ומסיימים מסלולי לימודים מוגברים (5 יח') במתמטיקה ופיזיקה. הדילמות המשתקפות בתיאורי המקרים מציגות קשיים רבים בדרך למימוש יעד זה.
-
אני מורה למתמטיקה ואחת משתי רכזות המתמטיקה בבית ספרנו. זהו בית ספר תיכון עיוני רגיל, ותיק מאוד, במרכז הארץ...
-
בר, ילדה בת 7, תלמידת כיתה א' בבי"ס יסודי הממוקם במרכזה של שכונה חדשה בצפון ר"ג שמאופיינת במה שנקרא "אוכלוסייה חזקה". בר לומדת במסגרת החטיבה הצעירה. בחטיבה לומדים ילדי גן חובה ותלמידי כיתות א' יחדיו ב"בתים" משותפים.