Ovnayim 1900X322

מקצועות האזרחות, ההיסטוריה והוראת נושא השואה מזמנים דילמות רבות חינוכיות וערכיות למורים, בעיקר כאשר במהלך השיעורים נוצרים הקשרים לאירועים בני זמננו ולאקטואליה הישראלית המחייבות התייחסות מושכלת של המורה והמחנך לדילמות אלו. קשר הדוק מתקיים בין קטגוריה זו לבין קטגורית "זהות ועמדות חינוכיות וחברתיות".

  • פרובוקציה או שאלה של ממש
    בשיעור היסטוריה בכתה י”א, בשעת צהריים חמימה של חודש אפריל, כאשר התלמידים ספק מקשיבים ספק רדומים, השליך אורי שאלה בחלל הכתה וזה נוסחה: “תגיד המורה, גם כשבחור יפה אונס בחורה זה נחשב אונס??!”
  • פני בית הספר בפני החברה
    סיפורו של ד”ר אבי גולן נכתב על ידי חמוטל פרת על פי ראיון ומופיע בספר “רואים את הקולות – מורכבות חינוכית ואנושית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים” בהוצאת מכון אבניים, מכון אבני ראשה ויחידת הבוגרים של קרן מנדל, 2012. תיכון ברנקו וויס ע”ש הרצוג הוא בית ספר על-יסודי שש-שנתי, אזורי, של המועצה האזורית גזר. הוא ממוקם ביישוב בית חשמונאי ולומדים בו מעל 1,000 תלמידים, רובם ילדי כ-18 מושבים ויישובים קהילתיים באזור ומיעוטם ילדי קיבוצים. בחטיבת הביניים מעל 550 תלמידים, ובחטיבה העליונה – כ-450 תלמידים
  • 44
    לפני שנתיים קיבלתי לידי שכבת י"א חדשה, להוראת היסטוריה. הייתה זו השנה השנייה של התלמידים בלימודי המקצוע לבגרות, שנה שבה הם נבחנים בנושאי היסטוריה כללית והיסטוריה של עם ישראל, לפי התוכנית המשלבת, הנקראת "סוגיות נבחרות בתולדות ישראל והעמים, 1920 – 1970". מתוך שכבה של כ- 70 תלמידים, יצאו באותה השנה כמעט 50 תלמידים במסגרת משלחת "בעקבות עולם יהודי נעלם: צ'כיה ופולין".