- אודות התכנית ומידע למועמדים
- About
- צוות התכנית
- קבצים, טפסים ומידע שימושי
-
המקבץ
- גיליון מס' 11
- גיליון מס' 10
- גיליון מס' 9
- גיליון מס' 8
-
גיליון מס' 7
- פתח דבר
- בעקבות מוזיאון פתח תקווה לאמנות
- אוסף המוזיאון, או: מה קורה כשהמסך יורד?
- התערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור"
- אלישבע לוי, "וילה #3"
- תכלת רם, "תכסית"
- אלונה רודה, " Safe and sound"
- יעל אפרתי, "קילוואט שעה"
- יריב ספיבק, "מקדש"
- הילה טוני נבוק, "עם הרוח, עם המים"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם הילה טוני נבוק
- מיכל בראור, "שלל"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם מיכל בראור
- שייח' רוקח עומר פלג
- שבץ-נע אור זיוון
- היאחזות דנה שטנדל
- נרגשה תוחלתם אלמוג גל ודרור ברעם
- בין האתמול למחר בת אל שירום
- חלקים של זמן שני תשובה ונועה רובל
- מרווחי הזמן ליאור טימור
- ספר האורחים של הספרייה שחר כלף
- יום של חול בסמינר איילת אברמסון
- כבלי המזכירות ארד לוין
- Post It חן דרור ומעיין ברקוביץ'
- חינוך: שליחות קטלנית נופר סבן ומיכל לנדאו
- מורה בעל כורחו נתנאל רוזמן
- גיליון מס' 6
- גיליון מס' 5
- גיליון מס' 4
- גיליון מס' 3
- גיליון מס' 2
ספיבק (37), במקור מכפר סבא, הוא אמן וידאו ואינסטליישן. בעבודותיו הוא מתחבר לרגעים הקטנים שנרקמים מאחורי הדברים, בצד החבוי.
לאחר שיטוט במוזיאון, כשחשבנו שהספקנו כבר לבחון את כלל היצירות, ראינו בצדי החדר החשוך מעין הר שחור גדול ועליו קובייה קטנה, לבנה ומוארת. הקובייה הלבנה היא כינוי לחלל התצוגה המקובל לאמנות המודרנית, ובכלל זה גם המוזיאון פתח תקווה.
ה"קובייה הלבנה" מייצגת ככל הנראה את המקדש (שמו של המקדש כאמור גם מופיע בשמה של התערוכה). גם לאחר ההסברים של אוצרת התערוכה, הילה, נדמה היה כי מיקומו של מיצב זה אינו שולי רק מבחינה פיזית. היותה של היצירה מחוץ לקונצנזוס של התערוכה, בבחינת ה"אנדר-דוג", היא שמשכה את תשומת ליבינו. לאחר שחקרנו את היצירה נוכחתי לגלות את ייחודה בין שלל המיצגים האחרים. היא מתיימרת לברוח מהמרחב האורבני ומהמרחב הציבורי הפוליטי המודגש בתערוכה.
לכאורה כמעט בכל פרט בחיינו ניתן למצוא פוליטיקה, מגדר וכו'. דווקא הניתוק, בבחינת "חיים קטנים" , מביא את היצירה הזו להתאים לכל אחד ולכל אחת מקום בעולם. היצירה היא מעין נווה של שלווה בתערוכה שעמוסה מבחינה רגשית ואינטלקטואלית, זיקוק רוחני מבורך.
התצלום מתפרסם כאן ברשות מוזיאון פתח תקווה לאמנות