- אודות התכנית ומידע למועמדים
- About
- צוות התכנית
- קבצים, טפסים ומידע שימושי
-
המקבץ
- גיליון מס' 11
- גיליון מס' 10
- גיליון מס' 9
- גיליון מס' 8
-
גיליון מס' 7
- פתח דבר
- בעקבות מוזיאון פתח תקווה לאמנות
- אוסף המוזיאון, או: מה קורה כשהמסך יורד?
- התערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור"
- אלישבע לוי, "וילה #3"
- תכלת רם, "תכסית"
- אלונה רודה, " Safe and sound"
- יעל אפרתי, "קילוואט שעה"
- יריב ספיבק, "מקדש"
- הילה טוני נבוק, "עם הרוח, עם המים"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם הילה טוני נבוק
- מיכל בראור, "שלל"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם מיכל בראור
- שייח' רוקח עומר פלג
- שבץ-נע אור זיוון
- היאחזות דנה שטנדל
- נרגשה תוחלתם אלמוג גל ודרור ברעם
- בין האתמול למחר בת אל שירום
- חלקים של זמן שני תשובה ונועה רובל
- מרווחי הזמן ליאור טימור
- ספר האורחים של הספרייה שחר כלף
- יום של חול בסמינר איילת אברמסון
- כבלי המזכירות ארד לוין
- Post It חן דרור ומעיין ברקוביץ'
- חינוך: שליחות קטלנית נופר סבן ומיכל לנדאו
- מורה בעל כורחו נתנאל רוזמן
- גיליון מס' 6
- גיליון מס' 5
- גיליון מס' 4
- גיליון מס' 3
- גיליון מס' 2
מתוך תצלומי ארכיון המכללה בחרנו תצלום של הכניסה לסמינר משנת 1994 (על כך מעידה הכתובת מאחורי הצילום). בתצלום נראה שביל הכניסה לסמינר מנקודת המבט של עמדת השומר. כך ראה השומר את הסמינר בעודו עומד ובודק את הנכנסים.
בכדי לעמוד על השינויים שהתחוללו באתר, הלכנו למקום וצילמנו תמונה עדכנית. ניסינו לשחזר בדיוק מירבי את זווית הצילום וכן את התנאים (צילום בשעות היום מנקודת מבט זהה). בבחינת שתי התמונות מתגלה כי השינויים בעשרים השנה האחרונות לא היו רבים. בתמונה המוקדמת העצים היו קרובים יותר למועד נטיעתם, בתמונה המאוחרת הם גבוהים ובוגרים. הריצוף, הגדר, ושאר הצמחייה נשארו כפי שהיו. בבחינת שתי התמונות מנקודת המבט של השומר נוספה משמעות מעניינת לעבודה: השומר הופך למעין "שומר הזמן" שמשגיח על המקום לאורך תקופה. ניתן להסיק שהוא מצליח בעבודתו, מאחר ואין שינויים משמעותיים בין שתי התמונות.
עם חזרתנו לכיתה העתקנו את קווי המתאר של האובייקטים המוצגים בתצלום הארכיון ויצרנו מעין תמונת עתיד של המקום. התמונה העתידנית היא מעין נגטיב של התצלום: עיפרון על גבי נייר שקוף למחצה בשחור לבן. עם השינויים הרדיקליים המתוכננים במבנה המכללה בעתיד הקרוב, התמונה העתידית הזאת הופכת לכמעט אפשרית בדמיוננו. מה יקרה לזיכרון הזה בעתיד? האם ניתן יהיה לשחזר את הצבע ואת המשמעויות שאצרה הכניסה למכללה? מאלה ישארו רק קווי מתאר שיזכירו לצופים את העושר הריאליסטי ששרר במקום בעבר.
את שלושת הדימויים של אתר הכניסה למכללה (התצלום הארכיוני, התצלום העדכני ותמונת העתיד) ניסינו לתחום בעזרת מסגרות נייר ולמצוא את הדמיון ביניהן. הבנו כי שלוש התמונות הןבעצם תמונת מציאות אחת, שיש בה עבר, הווה ועתיד. התקופות השונות מתערבבות זו בזו, מכילות זו את זו ויוצרות דבר שלם. הדפסנו את התמונות ויצרנו מהם שלושה פאזלים המכילים חלקים משלוש התמונות.