ד"ר טל נמרוד
ד״ר נמרוד טל עומד בראש התכנית. ד״ר טל הוא מרצה בכיר החוקר ומלמד בנושאים של היסטוריה אמריקנית, חינוך היסטורי והוראת היסטוריה וחבר סגל בחוג להיסטוריה. פרסומיו כוללים, בין היתר, The American Civil War in British Culture: Representations and Responses, 1870s to the Present (Palgrave 2015), ו- Cultures of War in Graphic Novels, (Rutgers University Press, 2018). בימים אלו חוקר את ההיסטוריה של הוראת ההיסטוריה בישראל. ביחד עם פרופ׳ אייל נווה, הקים ומנהל את המכון הישראלי לחינוך היסטורי בסמינר הקיבוצים. בוגר תכנית מנדל למנהיגות באקדמיה בהכשרה להוראה.
ד"ר אבן זהב ענת
ד"ר ענת אבן-זהב היא בעלת תואר שלישי בהוראת מדעים מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. התיזה שלה פורסמה ב-SpringerBrief: Risk Management of Education Systems - The Case of STEM Education in Israel (2017). בעלת תואר MBA במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית ותואר B.Sc. במתמטיקה שימושית מאוניברסיטת תל אביב. כ-15 שנים לימדה מתמטיקה בבתי ספר תיכוניים בישראל ובאוניברסיטת -MSU, ניו-ג'רזי. כיום, חברת סגל ורכזת תכניות במכללות הוראה. מפתחת קורסים המשלבים סביבות הוראה ופדגוגיות חדשניות: בינלאומיות, בינתחומיות ופיתוח חשיבה יזמית. מחקריה עוסקים בניהול סיכונים של מערכות חינוך בכלל זה בהשכלה הגבוהה ובניתוח אסטרטגי תוך יישום סקר-דלפי ו-SWOT ככלי מחקר.
ד"ר אלמוג מירב
ד״ר מירב אלמוג היא מרצה בכירה לפילוסופיה במכללת סמינר הקיבוצים, ומשמשת כראש אשכול חינוך, וכראש הנתיב: יסודות בחינוך-רוח, גוף ונפש. היא בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת תל-אביב ועמיתת פוסט-דוקטורט בתוכנית לפילוסופיה וספרות באוניברסיטת חיפה. היא מתמחה בפילוסופיה קונטיננטלית (צרפתית-גרמנית) של המאה ה-20, בייחוד בפנומנולוגיה, אקזיסטנציאליזם, פילוסופיה של האמנות, ואסתטיקה. מחקריה עוסקים בסוגיות הנוגעות בגופניות ואחרות, דיאלוג ויחסים אינטר-סובייקטיביים במציאות עכשווית, שוטטות ואורבניות, והקשר בין סגנון להוויה האנושית.
ד"ר בר-יוסף פז נטע
עכשווית, פדגוגיה מתבוננת וחינוך סביבתי. ערכה יחד עם לילך ניישטט-בורנשטיין את הספר "פדגוגיה מתבוננת ותיקון עולם", הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת, 2022. מאמרה המשותף עם נירית אסף "A Word for Nature": A Reflection on a Contemplative Teacher Training Course in the Desert מתאר את הקורס "אני בטבע: ספרות ומיינדפולנס במדבר" שהן מלמדות יחד. מאמרה Trash, 'White Trash' and 'Wasted Humans': Racial and Environmental (In)Justice in Tristan Egolf's Lord of the Barnyard הוא פרי מחקרה בספרות אמריקנית.
ד"ר גבע שרון
ד"ר שרון גבע היא מרצה בכירה בחוג להיסטוריה. תחומי המחקר שלה הם היסטוריה של נשים בשואה, זכרון השואה מהפרספקטיבה של המגדר, נשים בישראל בתולדות הציונות, תקופת היישוב ומדינת ישראל. ספרה, אל האחות הלא ידועה: גיבורות השואה בחברה הישראלית (הקיבוץ המאוחד, 2010) זכה בפרס ע"ש מרדכי איש-שלום של יד יצחק בן-צבי (2011). ספרה האשה מה אומרת? נשים בישראל בשנות המדינה הראשונות ראה אור בהוצאת מאגנס (2020). ספרה כל השאר הוא אלמוות: פרשת חייהם של צביה לובטקין ויצחק (אנטק) צוקרמן ראה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד, יד טבנקין ובית לוחמי הגטאות (2023).
ד"ר הישראלי אדם
ד"ר אדם הישראלי הוא ראש המחלקה לחינוך לביה"ס היסודי וראש החוג לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. בתפקידו הקודם היה ראש היחידה למעורבות חברתית במכללה. מחקריו עוסקים בתחומי הסוציולוגיה של החינוך והחברה הישראלית; מעורבות הורים ויחסי המשפחה ובית הספר; אי שוויון בהשכלה הגבוהה וסטודנטים שהם "דור ראשון להשלכה גבוהה"; למידה במאה ה-21; חינוך בלתי פורמלי והחינוך הקיבוצי.
מלמד במכללה בתוכנית לחינוך יסודי, בתוכנית לחינוך בלתי פורמלי, בתוכנית המצטיינים (רג"ב) ובתואר השני לניהול וארגון מערכות חינוך.
בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית ותוכנית הפוסט-דוקטורט של מכון מופ"ת בה חקר מעורבות הורים בתהליכי שינוי של בתי ספר.
ד"ר חסקין מימי
מרצה לספרות. בעיקר ספרות עברית. תחומי מחקר: לאומיות, מזרחיות, מגדר. עבודת הדוקטור שלה עוסקת בדמות הקורבן הנופל בקרב בספרות העלייה השנייה. העבודה נכתבה בהנחייתו של פרופ' חנן חבר באוניברסיטה העברית, 2008. בנוסף, פיתחה סדרת סיורים ספרותיים אודות יוצרים, יוצרות ויצירות, המוגשים באוויר הפתוח, בארץ ובחו"ל. ערכה יחד עם ניסים אבישר את אסופת המחקרים זיו נוצץ מדמע: סוגיית המזרחיות בהקשרים חינוכיים ותרבותיים (רסלינג, 2019) וכתבה, יחד עם ד"ר דינה חרובי את הספר מומחית בספונג'ולוגיה - עוזרות בית ומנקות בספרות העברית (גמא, 2022). שימשה כראש החוג לספרות בשנים 2013-2019.
ד"ר ניישטט לילך
ד״ר לילך ניישטט היא מרצה בכירה. חוקרת ומלמדת שירה, אמנות והיסטוריה.
היתה חוקרת אורחת בחוג לספרות השוואתית באוניברסיטת הרווארד (2019-2020), עמיתת פוסט-דוקטורט במכון מופ"ת (2015-2017), עמיתת מחקר בבית ועידת ואנזה, ברלין (2016), ובמרכז ללימודי נשים באוניברסיטת מסצ'וסטס (2010).
ספריה: קריסטבל לס"ט קולרידג' (אבן חושן, 2011), היהודיה שלהם: מותר ואסור בעדויות על השואה (האוניברסיטה העברית ומכון מופ״ת, 2016), מי מפחד מקריסטבל? סיפורה של קבוצות קריאה (גמא והקיבוץ המאוחד, 2017), שיר השירים והפואטיקה של הפרגמנט (רסלינג, , 2019), פדגוגיה מתבוננת ותיקון עולם (עריכה בשיתוף נטע בר יוסף-פז, 2022).
תחומי התמחות: שירה רומנטית, טראומה, שירה מקראית, שואה, פדגוגיה מתבוננת, תרגום, קריאה משותפת, מדעי הרוח הדיגיטליים.
ד"ר סגל חמוטל (טלי)
ד"ר טלי סגל מרצה וחוקרת ספרות והוראת ספרות.
דוקטורט במחלקה לספרות עברית באוניברסיטה העברית בהנחיית פרופ' אריאל הירשפלד. תואר שני בפילוסופיה של החינוך מאוניברסיטת תל אביב. תואר ראשון בתולדות האומנות ותורת הספרות הכללית מאוניברסיטת תל אביב.
כותבת על לוינס, עגנון ותרבות.
מורה לספרות וכותבת יחידות הוראה למשרד החינוך.באחרונה יצא ספר מסות "והיה שם הים" בהוצאת תרסט.
ילידת מעלות-תרשיחא שבגליל, גרה ביפו.