- אודות התכנית ומידע למועמדים
- About
- צוות התכנית
- קבצים, טפסים ומידע שימושי
-
המקבץ
- גיליון מס' 11
- גיליון מס' 10
- גיליון מס' 9
- גיליון מס' 8
-
גיליון מס' 7
- פתח דבר
- בעקבות מוזיאון פתח תקווה לאמנות
- אוסף המוזיאון, או: מה קורה כשהמסך יורד?
- התערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור"
- אלישבע לוי, "וילה #3"
- תכלת רם, "תכסית"
- אלונה רודה, " Safe and sound"
- יעל אפרתי, "קילוואט שעה"
- יריב ספיבק, "מקדש"
- הילה טוני נבוק, "עם הרוח, עם המים"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם הילה טוני נבוק
- מיכל בראור, "שלל"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם מיכל בראור
- שייח' רוקח עומר פלג
- שבץ-נע אור זיוון
- היאחזות דנה שטנדל
- נרגשה תוחלתם אלמוג גל ודרור ברעם
- בין האתמול למחר בת אל שירום
- חלקים של זמן שני תשובה ונועה רובל
- מרווחי הזמן ליאור טימור
- ספר האורחים של הספרייה שחר כלף
- יום של חול בסמינר איילת אברמסון
- כבלי המזכירות ארד לוין
- Post It חן דרור ומעיין ברקוביץ'
- חינוך: שליחות קטלנית נופר סבן ומיכל לנדאו
- מורה בעל כורחו נתנאל רוזמן
- גיליון מס' 6
- גיליון מס' 5
- גיליון מס' 4
- גיליון מס' 3
- גיליון מס' 2
מבין תמונות הארכיון בחרנו בתמונת המחזור של בוגרי ההוראה במגמה הריאלית לשנת תשכ"ד. לצד תמונות הבוגרים, ישנן תמונות של כל בוגר/בוגרת בילדותם, בצירוף משפט היתולי שככל הנראה מתאר את קווי האופי שלהם. מה שבעיקר תפס את עינינו היה הכותרת הצינית של תמונת המחזור: "הנידונים להוראה".
הקונספט הכללי הוא ציניות והיתוליות. כך למשל, בתמונה של אחד הבוגרים בינקותו, הוא מסתכל הצידה ולידו המשפט: "לאן הוא פוזל?". אותו בוגר אולי היה רודף שמלות, או אדם תזזיתי והיפראקטיבי.
החלטנו להשתמש בקונספט הציני ולקחת את התמונה קדימה בזמן, ועם זאת שמרנו על האופי המיושן של כתיבת ספרי המחזור (כתב יד, שחור לבן, רקע אפור).
את התמונות של בוגרי המחזור כילדים קטנים, הפכנו לפרופיל עכשיווי ב Facebook. שמרנו על המשפט המקורי ולידו הוספנו פוסט שנלקח מקבוצה עכשווית בפייסבוק, "מורים לעזרת מורים".
יצרנו זיקה בין המשפטים העכשוויים והמשפטים המקוריים. לדוגמה אחת המורות שכתבה בפורום: "איך מתמודדים עם כיתה של 38 תלמידים מתוקים ותוססים?". לצד הציטוט הזה הדבקנו תמונה של שני תינוקות המונחים זה מול זה ולידם המשפט: " היכון לקרב!".
את אחד הפרופילים בחרנו להפוך על ראשו. הפוסט כולל את הכיתוב: "מזל שאפיתי עוגה טובה ליום ההיערכות ולפחות יודעים את שמי", בצירוף תמונה של ילד מתכופף ולידו הכיתוב: "האמת במערומיה". בכדי לגלות את האמת במערומיה, הצופים נדרשים לחשוב מחוץ לקופסה ולא להיות מקובעים. העבודה מבקשת להפנות את המחשבה שהיחס הציני למקצוע ההוראה אינו רק חיצוני, והוא גם נחלתן של המורות עצמן.