- אודות התכנית ומידע למועמדים
- About
- צוות התכנית
- קבצים, טפסים ומידע שימושי
-
המקבץ
- גיליון מס' 11
- גיליון מס' 10
- גיליון מס' 9
- גיליון מס' 8
-
גיליון מס' 7
- פתח דבר
- בעקבות מוזיאון פתח תקווה לאמנות
- אוסף המוזיאון, או: מה קורה כשהמסך יורד?
- התערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור"
- אלישבע לוי, "וילה #3"
- תכלת רם, "תכסית"
- אלונה רודה, " Safe and sound"
- יעל אפרתי, "קילוואט שעה"
- יריב ספיבק, "מקדש"
- הילה טוני נבוק, "עם הרוח, עם המים"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם הילה טוני נבוק
- מיכל בראור, "שלל"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם מיכל בראור
- שייח' רוקח עומר פלג
- שבץ-נע אור זיוון
- היאחזות דנה שטנדל
- נרגשה תוחלתם אלמוג גל ודרור ברעם
- בין האתמול למחר בת אל שירום
- חלקים של זמן שני תשובה ונועה רובל
- מרווחי הזמן ליאור טימור
- ספר האורחים של הספרייה שחר כלף
- יום של חול בסמינר איילת אברמסון
- כבלי המזכירות ארד לוין
- Post It חן דרור ומעיין ברקוביץ'
- חינוך: שליחות קטלנית נופר סבן ומיכל לנדאו
- מורה בעל כורחו נתנאל רוזמן
- גיליון מס' 6
- גיליון מס' 5
- גיליון מס' 4
- גיליון מס' 3
- גיליון מס' 2
מיכל בראור, נולדה ביפו בשנת 1984, היא סיימה את לימודיה לתואר הראשון במחלקה לצילום בבצלאל, ואת לימודי התואר השני שלה ב- "Royal College of Art". בתערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור" היא משתמשת בחלל המוזיאון כדי לבדוק מרכיבים בתפיסת המציאות.
"דברים שרואים משם לא רואים מכאן", שרה יהודית רביץ. זהו אחד הדברים היפים והמדהימים באמנות, וגם אנחנו התנסינו בחוויה המסתורית הזו בזמן שניסינו לנחש את היצירה והיא אותנו.
תמונה חשוכה ברובה כמו משקיפה על המילה "השלל", קראה לנו אליה והזמינה אותנו לחקור. במבט ראשוני חשנו כי אנו צופים ביד המכווצת אצבעות כמשקפת. צבע התמונה ואיכותה, הדומים לצילומי 8 מ"מ של פעם, העניקו לנו את התחושה כי מדובר בתמונה מראשית שנות השבעים. משם נדדו הדמיון והחוויות האישיות שלנו ולקחו אותנו עד לשלהי מלחמת ששת הימים. אולי מלחמת ההתשה. אי שם בסיני, בדיונות השוממות, בשקט המדמם, אולי האמן מנסה להעביר מסר על החוויה הצבאית? "השלל". הכיבוש. שני חורים המפארים את הפריים נותנים תחושה של כדורי מא"ג שזה הרגע פגעו בעוד סטטיסט ברקע הלבן בתמונה.
איזה מחיר יש לשלל? האם בכלל מדובר במסר על צרות הראייה שלנו, כמו של הפיראטים בעלי העין האחת, ברגע שאנו רואים שלל.
כל אחד והשלל שלו.
ואולי אין בדבר לא מזה ולא מזה.
התצלום מתפרסם כאן ברשות מוזיאון פתח תקווה לאמנות