- אודות התכנית ומידע למועמדים
- About
- צוות התכנית
- קבצים, טפסים ומידע שימושי
-
המקבץ
- גיליון מס' 11
- גיליון מס' 10
- גיליון מס' 9
- גיליון מס' 8
-
גיליון מס' 7
- פתח דבר
- בעקבות מוזיאון פתח תקווה לאמנות
- אוסף המוזיאון, או: מה קורה כשהמסך יורד?
- התערוכה "ארמון הבדולח והמקדש הארור"
- אלישבע לוי, "וילה #3"
- תכלת רם, "תכסית"
- אלונה רודה, " Safe and sound"
- יעל אפרתי, "קילוואט שעה"
- יריב ספיבק, "מקדש"
- הילה טוני נבוק, "עם הרוח, עם המים"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם הילה טוני נבוק
- מיכל בראור, "שלל"
- סטודנטים יוצרים בעקבות סדנת האמנות עם מיכל בראור
- שייח' רוקח עומר פלג
- שבץ-נע אור זיוון
- היאחזות דנה שטנדל
- נרגשה תוחלתם אלמוג גל ודרור ברעם
- בין האתמול למחר בת אל שירום
- חלקים של זמן שני תשובה ונועה רובל
- מרווחי הזמן ליאור טימור
- ספר האורחים של הספרייה שחר כלף
- יום של חול בסמינר איילת אברמסון
- כבלי המזכירות ארד לוין
- Post It חן דרור ומעיין ברקוביץ'
- חינוך: שליחות קטלנית נופר סבן ומיכל לנדאו
- מורה בעל כורחו נתנאל רוזמן
- גיליון מס' 6
- גיליון מס' 5
- גיליון מס' 4
- גיליון מס' 3
- גיליון מס' 2
בחרתי מתוך תמונות הארכיון שתי תצלומי רקדניות. התמונה הראשונה היא של רקדנית על במה במופע מחול מודרני. התמונה היא בשחור לבן וצולמה על ידי יעקב אבירם, כפי שניתן ללמוד מהכיתוב על גבה. התמונה השנייה היא תמונה צבעונית בה נראות רקדניות בזמן שיעור בלט. מועד הצילום של שתי התמונות אינו ידוע, אך לדעתי התמונה בשחור לבן מוקדמת מן התמונה הצבעונית בגלל צורת הצילום.
בעזרת תוכנת פוטושופ ניסיתי לאחד את שתי התמונות ולהציב את הרקדניות על פלטפורמה אחת. עניין אותי לחבר את העבר וההווה לתמונה אחת שתמחיש את הצטלבות הזמנים: הופעת מחול מודרני קדמה לשיעור בלט קלאסי, שגם היום נערכים כמותו יום יום במכללה.
השתמשתי בתמונה הקבוצתית הצבעונית כרקע ושתלתי בתוכה את הרקדנית מתוך התמונה בשחור לבן. התנועה של הרקדנית המושתלת שונה מהתרגיל שמבצעות כל שאר הסטודנטיות, אולם גם בשיעור אפשר למצוא חריגות מהדפוס האחיד. הצבתה של הרקדנית המוקדמת לצד הסטודנטיות המתרגלות בלט חושפת לא רק את השוני אלא גם את הדמיון בין התנועות. בעזרת התוכנה שיניתי את צבע התמונה, הוספתי מכנסי טייץ לרקדנית המושתלת והפכתי אותה כמעט לאחת מן הקבוצה. לבסוף ניסיתי ליצור מראה אחיד באמצעות הוספת צל ועומק.
התוצאה שהתקבלה היא תמונה בשחור לבן המכילה דימויים מזמנים שונים שנראית קוהרנטית, לפחות במבט ראשון. קשה לזהות מה כאן שייך לתמונה המוקדמת או המאוחרת. העבודה מראה כי אין הבדל משמעותי בין האנשים הלומדים היום במכללה לבין האנשים שלמדו פה לפני עשרות שנים.