-
מבוא לאוריינות ידע וכלי מחקר יישומיים למינהל חינוכי
מרצים:קורס זה עוסק בפיתוח אוריינות מחקרית, ביקורתית ורפלקטיבית אשר מאפשרת למנהלים.ות לעתיד להתעדכן במחקרים בתחומם.ן ולחקור את סביבת עבודתם.ן. במסגרת הקורס נחשפים הסטודנטים.ות למתודולוגיות מחקר שונות תוך...
קורס זה עוסק בפיתוח אוריינות מחקרית, ביקורתית ורפלקטיבית אשר מאפשרת למנהלים.ות לעתיד להתעדכן במחקרים בתחומם.ן ולחקור את סביבת עבודתם.ן. במסגרת הקורס נחשפים הסטודנטים.ות למתודולוגיות מחקר שונות תוך התייחסות לגישות מחקריות ולסוגיות אתיות. מטרת הקורס היא למידה והיכרות עם תפקיד המנהל.ת כצרכני ידע וכיצרני ידע לקידום תהליכי הוראה ולמידה בית-ספריים. במהלך הקורס נלמד כיצד לאתר, לנתח ולגייס ידע מבוסס קיים להערכת סוגיות בשדה. לצד זאת, נלמד כיצד לתכנן מהלך מחקר, כיצד לאסוף ולנתח נתונים וכיצד להפיק מסקנות שיובילו להמלצות לפעולה. הדיון בנושאים אלה נעשה תוך למידה התנסותית על מקרי בוחן שונים מתוך המציאות החינוכית המקומית.
- חובה
-
סטוריטלינג של ידע מבוסס ככלי במינהל חינוכי
מרצים:הקורס עוסק בפיתוח כלים יישומיים להנגשת ידע כחלק מפיתוח פרופסיונליות ניהולית. תפקיד המנהל.ת כיצרני ידע וכצרכני ידע הינה בסיס לפרופסיונליות במנהל חינוכי. אך, היכולת לצרוך וליצור ידע מבוסס אינה שלמה ל...
הקורס עוסק בפיתוח כלים יישומיים להנגשת ידע כחלק מפיתוח פרופסיונליות ניהולית. תפקיד המנהל.ת כיצרני ידע וכצרכני ידע הינה בסיס לפרופסיונליות במנהל חינוכי. אך, היכולת לצרוך וליצור ידע מבוסס אינה שלמה ללא היכולת לספר אודותיו ולהחזירו לקהילה המקצועית. הקורס מאפשר למנהלים.ות לעתיד להנגיש ידע חיוני ורלוונטי לארגוניהם.ן ולקהילה החינוכית בישראל. מנחת הקורס, שרי אלפי-ניסן, מביאה את הכשרתה מתחום המחקר והבמה גם יחד בקורס שכולו למידה דרך התנסות בהנגשת ידע מבוסס באמצעות כלים מגוונים מעולם הבמה והספרות. הקורס מאפשר לסטודנטיות.ים להכיר את דמות המנהל.ת המהדהדת בתוכן.ם, לדייק את קולן.ם הפנימי והחיצוני גם יחד, כחלק מכלים לפיתוח מנהיגות.
- חובה
-
מבוא למחקר פעולה ככלי במנהל חינוכי
מרצים:מחקר פעולה הינה מתודה ייחודית מסוגה המאפשרת מענה מעבדתי ואחראי ציבורית להובלת שינוי בשדה, הקושרת בין ידע עדכני בנושא השינוי ובין יישומו של השינוי בפועל. זהו כלי המאפשר למידה דרך התנסות על תפקיד המנ...
מחקר פעולה הינה מתודה ייחודית מסוגה המאפשרת מענה מעבדתי ואחראי ציבורית להובלת שינוי בשדה, הקושרת בין ידע עדכני בנושא השינוי ובין יישומו של השינוי בפועל. זהו כלי המאפשר למידה דרך התנסות על תפקיד המנהל.ת כחוקר.ת-משתתפ.ת וכצרכן.ית ויצרן.ית ידע לקידום תהליכי שינוי. הקורס עוסק בתיאוריות הפילוסופיות העומדות בבסיסו של מחקר הפעולה בחינוך וכן בגישות וכלים מתודולוגיים ליישומו. במסגרת הקורס נלמדים כלים תיאורטיים, מתודולוגיים ואנליטיים של מחקר פעולה במספר מעגלים ספירליים של למידה וייצור ידע. מטרת הקורס היא ביסוס שורשים תיאורטיים ופרקטיים להובלת מחקר פעולה דרך למידה באמצעות התנסות. הקורס הינו קורס שנתי אינטגרטיבי לקורסי רצועת הבוקר בתוכנית הלימודים הרשותית, המבסס למידה של מתודה פרופסיונלית אקדמית-יישומית להובלת והנהגת שינוי. הקורס מהווה חממה לדיון והעמקה בסוגיות מתודולוגיות ואתיות בשלבי ההתנסות בתוכנית.
- חובה