תואר שני M.Ed בניהול וארגון מערכות חינוך במיקוד ייחודי - של הובלת תהליכי שינוי מקומיים והכשרת עתודה מנהיגותית
כשאקדמיה ושטח נפגשים: מפתחים עתודת מנהיגות חינוכית מחוללת שינוי ומכוונת הקשר מקומי
התכנית מיועדת לאנשי ולנשות חינוך ולמובילים חינוכיים-חברתיים הפועלים במערכת החינוך. כקבוצה ייחודיות ונבחרת של אנשי ונשות חינוך המיועדים להתפתח כעתודת מנהיגות חינוכית, נלמד ונתמקצע יחד בתחומי הניהול מחולל השינוי, המנהיגות החינוכית-חברתית, מדיניות החינוך, עיצוב ההוראה, הלמידה וההערכה - באופן המותאם למאה ה 21 ולתמורות העולמיות והמקומיות שפוקדות את מערכת החינוך בישראל וברשות המקומית.
לצד ידע אקדמי רחב ומתקדם, התכנית מבקשת להקנות גם ידע אקדמי-יישומי ורלוונטי, בסוגיות הקשורות לחזון ולייחודיות החינוכית של הרמה הארצית ובדגש על הרמה המקומית-רשותית. ידע יישומי זה ילמד באמצעות הובלת מיזמים מעשיים ותהליכי שינוי וחדשנות בהקשר המקומי ממנו מגיעים הסטודנטים.ות (.(Learning by doing בנוסף יתקיימו סיורים ומפגשי למידה עם נציגי רשויות מקומיות להעשרת חווית הלמידה. בכך תקדם התוכנית כבר בשלב הלימודים לתואר השני - פיתוח של עתודת מנהיגות חינוכית שתהיה שותפה לקידום מוסדות החינוך ומערכות החינוך המקומיות. קבוצה זו אף מהווה עתודה מנהיגותית שתוכל להשתלב בהמשך בתפקידי הובלה חינוכיים שונים במערכת החינוך הארצית.
תנאי הקבלה:
- תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה ותעודת הוראה (ניתן להתקבל גם ללא תעודת הוראה באישור מיוחד).
- יתרון למועמדים.ות שהובילו יוזמה במערכת החינוך המקומית בה הם.ן פועלים.ות; מורים ומורות מובילים ובעלי תפקידי ריכוז וניהול; המבקשים להשפיע ולהתקדם לתפקידי הובלה ומנהיגות
- מעבר ריאיון קבלה
תכנית הלימודים:
- יום לימודים מלא בשבוע במכללה (בלימודים ישולבו גם תהליכי למידה מחקריים-יישומיים שונים שיתקיימו במערכות החינוך המקומיות בהם פועלים.ות הסטודנטים.ות וילוו בחניכה אישית וקבוצתית על ידי מנטורים נבחרים)
- הלימודים ימשכו ארבעה סמסטרים במשך שנתיים אקדמיות- בימי חמישי
- הלימודים הם היברידיים ומשלבים בין מפגשים פיזיים, פנים אל פנים (בקבוצות קטנות על פי כללי התו הסגול/ירוק) ללימודים מקוונים