תמי פרנס:
בלימודי ניהול וארגון מערכות חינוך קיבלתי כלים להביט במשקפיים אחרים על הארגון שבו אני עובדת ועל הסביבה בכלל: לפתח כישורי יזמות (ד“ר אבשלום אדרת), לנתח ולפתח את הארגון מבחינה פדגוגית (ד“ר קובי גוטרמן) ומבחינת התרבות הארגונית שלו (ד“ר שגית לוין), ולהבין שללא שיווק הארגון לא ישרוד (ד“ר יוסי פלד) אך גם ללא מנהיגות ראויה (ד“ר גיל בן בצלאל). למדתי עוד שבעבודה הניהולית השוטפת אסור לשכוח לטפח את העובדים, להניע אותם ולגרום להם להיות קשורים רגשית לחזון (ד“ר ענת ליבוביץ), וגם להביט על קהילת בית הספר הקרובה והרחוקה יותר ולהבין שאנו בעצם חברה של מהגרים.
לסיכום - בתוכנית למדתי להיות מנהל עם כישורים הנדרשים לחברה של המחר, ולא של האתמול.
עדנה טאוויל:
בעבורי לימודים בסמינר הקיבוצים לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך היו דרך טובה להכיר את מערכת החינוך בישראל על גוניה. הסטודנטים שלמדו איתי הגיעו ממגזרים שונים בחברה ועסקו בתחומים שונים במערכת החינוך. הדיון בשיעורים והשיח על “כוס קפה“ בהפסקות אפשרו לי להביט על מערכת החינוך מנקודות מבט שונות, חדשות ומעניינות, והעשירו אותי בתחומים רבים: מבט מעמיק במסמכי המדיניות בישראל, דרכים לניהול צוות בית הספר, היבטים של שיווק בתי ספר וחשיבה על מנהל בית ספר כמנהיג המקדם שינויים במערכת החינוך.