-
מנהיגות דיגיטלית
מרצים:"היכן וכיצד אזרחינו ילמדו לשאול שאלות רלוונטיות על טכנולוגיות? אני חושב שהמשימה הזו בהכרח חייבת להיות משימתם של בתי הספר שלנו. לחקור את הדרכים שבהן הטכנולוגיה משנה את היחסים החברתיים שלנו, את ההרגל...
"היכן וכיצד אזרחינו ילמדו לשאול שאלות רלוונטיות על טכנולוגיות? אני חושב שהמשימה הזו בהכרח חייבת להיות משימתם של בתי הספר שלנו. לחקור את הדרכים שבהן הטכנולוגיה משנה את היחסים החברתיים שלנו, את ההרגלים הנפשיים והתהליכים הפוליטיים שלנו" אמירה נוקבת זו נאמרה על ידי ניל פוסטמן, בשנת 1996. את הגותו של פוסטמן, אנו מיישמים בקורס, על מספר נושאים מרכזיים כמו בינה מלאכותית, הובלת שינוי טכנולוגי, ריבוי זהויות בעולם דיגיטלי, מודלים של פדגוגיה דיגיטלית ועוד, במטרה לנסח רעיונות ליבה אודות מנהיגות מחוללת שינוי לצריכה נבונה וביקורתית של טכנולוגיה. מטרות הקורס: לפתח ידע שיהווה בסיס לקיים דיון אקטואלי ביקורתי ומבוסס אקדמית, אודות מקומה של טכנולוגיה בחברה ובחינוך בפרט לייצר מערך תבחינים וכלים לבחירה מושכלת בטכנולוגיה ככלי ניהולי ופדגוגי כדי לקדם למידה בקהילה חינוכית
- חובה
-
מנהיגות פדגוגית
מרצים:המנהיגות הפדגוגית-חינוכית היא ליבת הפעילות הבית ספרית. מנהיגות זו מתייחסת למעורבות מנהלים בתחומי ההוראה והלמידה החל מהבנה של תכנית לימודים, תרגומה האופרטיבי ויישומה, דרך קידום והצמחה של הסגל החינוכ...
המנהיגות הפדגוגית-חינוכית היא ליבת הפעילות הבית ספרית. מנהיגות זו מתייחסת למעורבות מנהלים בתחומי ההוראה והלמידה החל מהבנה של תכנית לימודים, תרגומה האופרטיבי ויישומה, דרך קידום והצמחה של הסגל החינוכי ועד לשיפור תהליכי הוראה ולמידה באמצעות תצפיות הוראה. מנהלי בתי ספר נדרשים לשמש כיועצים, מנחים, מכוונים, מורים ומדריכים לסגל ולפעול כ"רופא מומחה" (סרג'יובאני, 2002) בתחום הפדגוגי-חינוכי. עניינו של הקורס הוא בתרומה להבנת תכנית הלימודים הגלויה והסמויה בבית הספר, להרחבת רפרטואר התנהגויות הוראה אפקטיביות, ולדרכים בשימור ושינוי דרכי הוראה.
- חובה
-
מבוא למנהיגות מחוללת שינוי
מרצים:הקורס מבוא למנהיגות חינוכית מחוללת שינוי הינו קורס מבוא שמטרתו להקנות את תשתית הידע ומיומנויות החשיבה שיהוו בסיס להמשך הלמידה במסלול לאורך השנתיים הבאות. הקורס מייצר אינטגרציה עם קורס ליבה נוסף במס...
הקורס מבוא למנהיגות חינוכית מחוללת שינוי הינו קורס מבוא שמטרתו להקנות את תשתית הידע ומיומנויות החשיבה שיהוו בסיס להמשך הלמידה במסלול לאורך השנתיים הבאות. הקורס מייצר אינטגרציה עם קורס ליבה נוסף במסלול - מערכת החינוך בחברה בישראל. במסגרת הקורס נבקש לחקור את שלושת מושגי היסוד: מנהיגות; חינוך; ושינוי, הן באמצעות היכרות עם תיאוריות רלוונטיות בנושא והן באמצעות דיונים קבוצתיים.
- חובה
-
מנהיגות בארגון רב תרבותי
מרצים:בקורס, נכיר את האתגרים שמציבה המציאות הרב תרבותית בפני החברה הדמוקרטית, ובפני המנהיגות הארגונית והמערכתית, ונחפש יחד פתרונות שיתבססו על התיאוריה הרב תרבותית, שזוכה בעשורים האחרונים למחקרים רבים ומג...
בקורס, נכיר את האתגרים שמציבה המציאות הרב תרבותית בפני החברה הדמוקרטית, ובפני המנהיגות הארגונית והמערכתית, ונחפש יחד פתרונות שיתבססו על התיאוריה הרב תרבותית, שזוכה בעשורים האחרונים למחקרים רבים ומגוונים. נחשף לסוגיות כגון אזרחות רב תרבותית ומשמעותה )בארגון ובמדינה(, זכויות קבוצתיות ואישיות, וגבולות הרב תרבותיות. הקורס בנוי כך, שנגיע להבנת התיאוריות דרך דילמות מעשיות שכל מנהיגה ומנהיג נתקלים בהן בעבודה היומיומית, ונערוך שיח חופשי, פתוח ומכיל, שייתן במה לדעות וגישות שונות, ושמתוכו נלמד את התיאוריות ונחשוב על פתרונות.
- חובה