החזון שלנו
הצורך בפתיחת מגמה ייעודית חדשה שתתמקד בפיתוח מנהיגות חינוכית מחוללת שינוי – בגיל הרך בתואר שני בחינוך, נסמך על ההבנה של החשיבות החינוכית-חברתית שיש בפיתוח מנהיגות חינוכית בקרב אנשי ונשות חינוך שפועלים ופועלות במגוון מוסדות חינוך פורמליים ובלתי פורמליים בגיל הרך (לידה עד 6). זאת, הן לאור הנחיצות שיש בהשקעה בשכבת גיל זו, כפי שהמחקר והתיאוריה מצביעים, והן לאור מאפייניו ואתגריו הייחודיים של התחום. קיים צורך וערך בפיתוח עתודה ניהולית בגיל הרך אשר תתמחה, בנוסף לסוגיות כלליות של מינהל, מנהיגות ומדיניות גם בסוגיות ייחודיות וייעודיות בגיל הרך. הלימודים במסגרת המגמה, יאפשרו לסטודנטים.יות לפתח נקודת מבט תיאורטית, מערכתית ורחבה על רמות המסו והמקרו של מערכות חינוכיות לגיל הרך בארץ ובעולם, זאת כהשלמה לרמת המיקרו, שמתייחסת בעיקר לגן הילדים ולקהילה המקומית בה הוא פועל.
היקף הלימודים במגמה - 6 ש"ש לאורך התואר, מתוך סה"כ 18 ש"ש.
תכני למידה יעודיים ומותאמים למאפיינים ואתגרים של חינוך בגיל הרך כדוגמת:
מנהיגות חינוכית מחוללת שינוי בגיל הרך
סמינר גמר אינטגרטיבי - בגיל הרך
קורס.י העשרה מתקדמ.ים – סוגיות מנהיגויות ופדגוגיות בגיל הרך
תנאי הקבלה למגמה - זהים לתנאי הקבלה לתוכנית
המלצה על התוכנית מפי מוסמכת משנה"ל תשפ"ד-חני קריחלי, גננת מובילה בעיר חולון במשך 17 שנים ורכזת תוכנית פל"א - פדגוגיה חדשנית לקידום לומד אוטונומי.
במהלך לימודי התואר השני בניהול וארגון מערכות חינוך זכיתי להכיר דמויות מעוררות השראה, הן מסגל ההוראה המצוין של הסמינר והן מחברי לספסל הלימודים שהגיעו מכל קצוות הארץ והיוו מניפה חברתית מגוונת וצבעונית, מתחומי עיסוק שונים, תרבויות והשקפות עולם שונות. עבורי היה זה מסע לגילוי עצמי בד בבד עם הרחבת הידע המקצועי. חשוב לי לציין במיוחד את ההתנסות ב"פדגוגיה של מסע" שבמרכזה למידה באמצעות מפגש חווייתי ואותנטי עם המציאות הנלמדת. השילוב הייחודי בין הפן התיאורטי המרתק לפן המעשי תרם לחוויית לימודים נפלאה, מעצימה, משמעותית ומעמיקה. רכשתי מיומנויות לחשיבה ביקורתית, יצירתית ויזמית, שכללתי את מיומנות שאילת השאלות ולאורך כל הדרך התבוננתי פנימה לגיבוש זהות אותנטית וייחודית שלי כמנהיגה חינוכית. הלימודים העצימו את תחושת המסוגלות והמוטיבציה שלי לפעול ולהוביל תהליכים חדשניים מחוללי שינוי בגיל הרך ופתחו בפני אופק תעסוקתי רחב. כאן המקום להודות לחברי.ות סגל התכנית, מהם למדתי להרהר ולערער על המובן מאליו ולצאת מאזור הנוחות שלי - לעשייה פרואקטיבית במבט אל ה"גן העתידי", שכן העתיד כבר כאן.