ד"ר גדי ביאליק
גדי הוא מרצה בכיר במכללת סמינר הקיבוצים, משמש כראש התכנית לתואר שני בניהול מערכות חינוך ומייסד ההתמחות בהובלת תהליכי שינוי ברשויות מקומיות. בעברו ייסד גדי את התכנית המרוכזת לתואר שני (Executive) במינהל ומנהיגות בחינוך באוניברסיטת תל אביב וניהל אותה במשך שבע שנים. מחקריו היישומיים המבוססים על שותפיות עם גורמי משילות בשדה החינוכי, עוסקים בהובלת תהליכי שינוי וחדשנות מערכתיים ובתהליכי מו"פ חינוכיים. בין מחקריו העכשוויים מוביל גדי במשותף את המו"פ מטעם מינהל הפיתוח ולשכת המדענית הראשית במשרד החינוך לגישור על הפער בין פדגוגיה למרחבי למידה חדשניים.
ד"ר אבישר ניסים
ד"ר ניסים אבישר הוא איש חינוך, פסיכולוג קליני-חברתי וחוקר איכותני. חוקר את יחסי הגומלין בין תהליכי התפתחות (טיפוליים וחינוכיים) ובין הפוליטיקה במובנה הרחב, כיחסי כוח בין פרטים וקבוצות. בתוך כך, חוקר סוגיות של פערים בחינוך ובחברה על רקע אתני ומעמדי, ופיתוח חוסן במציאות מורכבת ואלימה. עוסק בהכשרת אנשי חינוך וטיפול, כולל בתחומי הרגישות החברתית-תרבותית (בטיפול ובחינוך), למידה חברתית-רגשית (SEL), פיתוח חוסן והתמודדות עם מצבי טראומה ומשבר, ותהליכי תקשורת בין-אישית. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים ובביה"ס לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
פרופ' אלוני נמרוד
פרופ' נמרוד אלוני, מרצה לפילוסופיה חינוכית ומופקד "קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי". פרסומיו כוללים 11 ספרים ומאמרים בתחום החינוך ההומניסטי, החינוך המוסרי, החינוך לדמוקרטיה והפדגוגיה האקטיביסטית לאקו-הומניזם. עשייתו החברתית התמקדה בתחומי חינוך ילדי הפליטים ומהגרי העבודה, חיים משותפים ליהודים וערבים, תרבות דמוקרטית וחינוך לאקו-הומניזם. בשנת 2004 זכה בתואר "אביר איכות השלטון" מטעם התנועה לאיכות השלטון בישראל, בשנת 2005 ב"פרס החינוך של העיר תל אביב-יפו", ובשנת 2021 בפרס אגודת בוגרי לימודי החינוך באוניברסיטת קולומביה על הצטיינות מקצועית ותרומה משמעותית לחקר החינוך בעולם. בשנת 2022 זכה ב"מגן האתיקה" מטעם ארגון רוטרי ישראל.
אלפי-ניסן ר שרי.
שרי היא סופרת ומרצה לשיטות מחקר וסטוריטלינג של ידע בסמינר הקיבוצים. זוכת מלגת הנשיא ללימודי דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן, פרס הרקטור על הצטיינות במחקר הדוקטורט לשנת 2022, פרס הנשיא על פרסום מאמרים, ומלגת הקרן לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה להצטיינות במחקר. כסוציולוגית תרבותית, מחקריה עוסקים בתפיסות עתיד בחינוך ובקרב נוער, ובאופן בו שפה ומרחב מעצבים זהות ויחסים חברתיים במרחבים חינוכיים. בימים אלו, שרי שותפה לקבוצת מחקר בינלאומית העוסקת בסוציולוגיה ביקורתית ופילוסופיה של החינוך במרכז לחקר צדק חברתי ושוויון בחינוך באוניברסיטת הלסינקי.
בר-נר אפיק מיכל
מנטורית, מרצה ומתכללת המסלול הרשותי בתוכנית.
בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד וחינוך אנתרופוסופי, בוגרת התוכנית
לתואר שני בניהול מערכות חינוך. חינכה וניהלה את בית הספר אורים, האנתרופוסופי בכפר הירוק. מלווה ומייעצת לבית ספר בתחומים פדגוגיים ואירגוניים.
מובילה את התוכנית לצידו של ד"ר גדי ביאליק ומשמשת כמנטורית במסלול הרשותי בתהליך של פיתוח מנהיגות אישי וקבוצתי. מרצה בתחום הנחיית קבוצות במרחב החינוכי.
ד"ר דביר קובי
דוקטור למדעי המדינה ומרצה ליחסים בינלאומיים, משא-ומתן ומנהל ציבורי.
מדריך פדגוגי ללימודי אזרחות, ומרצה לניהול והנהגת כיתה, קבלת החלטות ומנהיגות בחינוך.
מנחה סדנאות סטאז' וסדנאות מורה חדש במרכזי פסג"ה.
מגיש הפודקאסט "עולים כיתה", של התכנית לתואר שני, מוסמך בהוראה, M. Teach בסמינר הקיבוצים.
חבר בוועדת הוגנות ושוויון בסמינר הקיבוצים.
לשעבר מורה לאזרחות, מחנך בכיתת מב"ר ורכז שכבה בתיכון רבין במזכרת בתיה.
ד"ר הישראלי אדם
ד"ר אדם הישראלי הוא ראש המחלקה לחינוך לביה"ס היסודי וראש החוג לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. בתפקידו הקודם היה ראש היחידה למעורבות חברתית במכללה. מחקריו עוסקים בתחומי הסוציולוגיה של החינוך והחברה הישראלית; מעורבות הורים ויחסי המשפחה ובית הספר; אי שוויון בהשכלה הגבוהה וסטודנטים שהם "דור ראשון להשלכה גבוהה"; למידה במאה ה-21; חינוך בלתי פורמלי והחינוך הקיבוצי.
מלמד במכללה בתוכנית לחינוך יסודי, בתוכנית לחינוך בלתי פורמלי, בתוכנית המצטיינים (רג"ב) ובתואר השני לניהול וארגון מערכות חינוך.
בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית ותוכנית הפוסט-דוקטורט של מכון מופ"ת בה חקר מעורבות הורים בתהליכי שינוי של בתי ספר.
.
ד"ר חן-לוי תמר
ד"ר תמר חן לוי מתמחה במנהיגות, ניהול ומדיניות בחינוך. מחקריה עוסקים במנהיגות פעלנית (Agentic Leadership), חוסן, הון חברתי ורגשי במערכות חינוך, מנהיגות מערכתית וזהות מקצועית בהשכלה הגבוהה. ראשת נתיב פיתוח למידה וניהול הדרכה בתואר הראשון, ומרצה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך בפקולטה לחינוך בתואר השני, סמינר הקיבוצים. כיום, פוסט-דוקטורנטית במרכז להשכלה גבוהה באוניברסיטת קנט, אנגליה. מחקרה עוסק בנושא זהות מקצועית של מרצים בהשכלה הגבוהה.
כפרי יעל
עורכת דין ומגשרת בתחום דיני החינוך. בעבר: יעוץ לוועדות ממשלתיות - זכויות הילד, כוח המשימה הלאומי בחינוך ועיגון מקצוע ההוראה בחקיקה. הקמת תכנית לקידום עריכת דין חברתית בחינוך במסגרת ״המשפט בשירות הקהילה״. יעוץ למאבקים משפטיים בנושאים: חינוך חובה לילדי מבקשי-מקלט, פיקוח על שכר הלימוד בבתי ספר פרטיים בחינוך המיוחד, פיקוח על תשלומי הורים עבור תכניות ייחודיות בחינוך הציבורי. כיום: לימודי דוקטורט במרכז מיתר ללימודי משפט מתקדמים. תמיד: מאמינה מאוד בהשקעה במורים. מלמדת במוסדות שונים קורסים לתארים מתקדמים בהיבטים משפטיים של החינוך.
לפרדין אירה
אירה היא פיכולוגית ארגונית ותעסוקתית מומחית, בוגרת תואר שני, בהצטיינות, בפסיכולוגיה חברתית-ארגונית מאונ' בר אילן. מומחית בעיצוב וליווי תהליכים פנים ארגוניים לניהול קריירה ופיתוח א.נשים, "Mentoring", הנחיית סדנאות והעברת הרצאות.
בין השנים 2018-2023 הובילה את הפיתוח וההטמעה של תפיסות, כלים ותהליכי ניהול קריירה ו-"Mentoring" בכלל צה"ל, והייתה שותפה בתהליכי הפיתוח וההקמה של המרכז הצה"לי להשמה ופיתוח אישי. התפיסה אותה פיתחה- "בוחרים דרך"- זכתה כפרויקט מצטיין ב-2020, הוצגה לרמטכ"ל ולפורום המטכ"ל ב-2021, ובהמשך ניתנה הנחיית רמטכ"ל להטמעתה בכלל צה"ל.
כיום עוסקת בליווי, יעוץ והנחיה מקצועית בפיילוט חדשני העוסק בניהול ופיתוח ההון האנושי במערכת החינוך, כולל פיתוח מודלים ועיצוב תפיסות וכלים לתפקיד מתכלל HR במוסד החינוכי.
פרופ' לשם שוש
פרופ' שוש לשם מרצה וחוקרת. מלמדת בסמינר הקיבוצים בתוכניות לתואר שני מדידה והערכה, בניהול וארגון מערכות חינוך והחוג לאנגלית. צמחה מההוראה וכיהנה בתפקידים רבים במערכת החינוכית.שמשה כראש התוכנית להכשרת מורים לבתי ספר על יסודיים במכללת אורנים במשך 8 שנים. עבדה כ20 שנים באוניברסיטת חיפה בתוכנית ללמידה הוראה והדרכה.שימשה כמרצה אורחת באוניברסיטאות בחו"ל, ביניהם באוניברסיטת הרווארד בתוכנית למנהיגות חינוכית.
ד"ר מזרחי-שטלמן רוית
רוית מזרחי-שטלמן השלימה את לימודי הדוקטורט שלה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. את לימודי פוסט הדוקטורט עשתה באוניברסיטת סטנפורד בארה״ב. עניין המחקר שלה נמצא בצומת של מדיניות חינוך ולימודי מינהל וארגון. עבודתה מתמקדת בנושאים כמו גלובליזציה וגלוקליזציה, סוכנות (agency) בארגונים, זהות מקצועית מנהיגות חינוכית והשכלה גבוהה. מלמדת מגוון קורסים בנושאי סוציולוגיה, מנהיגות, מדיניות וגלובליזציה.
סטרקוב ורוניקה
בוגרת תואר שני בהצטיינות במנהל חברה ומדיניות החינוך עם התמחות בהערכה ומדידה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית להערכת תוכניות, מיזמים ופרויקטים חינוכיים וחברתיים. עוסקת בפיתוח ארגוני ובהטמעת תרבות החדשנות במכון דוידסון לחינוך מדעי. מרצה להערכה בתוכניות לתואר שני ובהתמחויות לרכזי הערכה בית ספריים במוסדות אקדמיים מובילים בארץ. מפתחת ומעבירה תהליכי פיתוח מקצועי למנהלי בתי ספר, צוותי הדרכה, רכזים ומורים. מובילה ופעילה בקהילה הישראלית להערכה מקצועית.
ד"ר סלונים כרמית
אני מלמדת מזה ארבע שנים בתכנית לתואר שני בניהול מערכות חינוך שני קורסים: סדנת עבודת הגמר במסלול הרשותי ומנהיגות ומדיניות לצדק חברתי (עם קולגה). יש לי תואר ראשון בחינוך ופילוסופיה כללית (מהאוני.העברית) ותואר שני ושלישי במינהל ומנהיגות בחינוך (מאוני. ת"א). במסגרת הדוקטורט שלי חקרתי דינמיקה, תוצאות ותוצרים של שותפויות אקדמיה - שדה (RPP).
השנה מונתי לתפקיד חדש: ראש תחום גיל רך - לידה עד 3 ביחידה להסבות ייחודיות. במסגרת תפקידי אני מפתחת ומוציאה לפועל תוכניות אקדמיות לנשות חינוך שעובדות עם גילאי לידה עד 3, במטרה לאפשר להן להתפתח ולהתמקצע, כמו גם לטייב את תהליכי החינוך-טיפול שהן מובילות בשדה החינוך.
ד"ר עראר אוסאמה
ד"ר אוסאמה עראר, חוקר ומרצה בתחומי ניהול ומנהיגות בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים.
כיום אני מנהל בי"ס עירוני שש שנתי בעיר תל אביב-יפו, ניהלתי בעבר במשך 4 שנים בי"ס בלוד. אני עוסק בפיתוח מנהיגות להובלת שינוי ושיפור במערכות חינוך, ובפיתוח מודלים לשיבוש מנגנוני השחיקה אצל עובדים בכלל ואצל מורים בבתי ספר בפרט.
פרופ' קינן עירית
פרופ' עירית קינן היא ראש המחלקה לחינוך בלתי פורמלי במכללת סמינר הקיבוצים. הייתה דיקנית ביה"ס לחינוך במכללה למנהל, ולימדה באוניברסיטאות תל אביב, חיפה, ו UCLA בלוס אנג'לס. שהתה כחוקרת אורחת באוניברסיטת ניו-יורק, באוניברסיטת מסצ'וסטס, ובאוניברסיטת ברצלונה. פרסמה מאמרים וספרים רבים. שניים מספריה זכו בפרסים. בנוסף לכתיבתה האקדמית פרסמה ספר פרוזה, ספר שירה, ושני ספרים לפעוטות. תחומי המחקר שלה הם: השואה, זיכרון קולקטיבי, טראומת מלחמה, רב תרבותיות, חינוך לדמוקרטיה, צדק חברתי ואחריות חברתית.