ד"ר אבישר ניסים
ד"ר ניסים אבישר הוא איש חינוך, פסיכולוג קליני-חברתי וחוקר איכותני. חוקר את יחסי הגומלין בין תהליכי התפתחות (טיפוליים וחינוכיים) ובין הפוליטיקה במובנה הרחב, כיחסי כוח בין פרטים וקבוצות. בתוך כך, חוקר סוגיות של פערים בחינוך ובחברה על רקע אתני ומעמדי, ופיתוח חוסן במציאות מורכבת ואלימה. עוסק בהכשרת אנשי חינוך וטיפול, כולל בתחומי הרגישות החברתית-תרבותית (בטיפול ובחינוך), למידה חברתית-רגשית (SEL), פיתוח חוסן והתמודדות עם מצבי טראומה ומשבר, ותהליכי תקשורת בין-אישית. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים ובביה"ס לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
פרופ' אלוני נמרוד
פרופ' נמרוד אלוני, מרצה לפילוסופיה חינוכית ומופקד "קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי". פרסומיו כוללים 11 ספרים ומאמרים בתחום החינוך ההומניסטי, החינוך המוסרי, החינוך לדמוקרטיה והפדגוגיה האקטיביסטית לאקו-הומניזם. עשייתו החברתית התמקדה בתחומי חינוך ילדי הפליטים ומהגרי העבודה, חיים משותפים ליהודים וערבים, תרבות דמוקרטית וחינוך לאקו-הומניזם. בשנת 2004 זכה בתואר "אביר איכות השלטון" מטעם התנועה לאיכות השלטון בישראל, בשנת 2005 ב"פרס החינוך של העיר תל אביב-יפו", ובשנת 2021 בפרס אגודת בוגרי לימודי החינוך באוניברסיטת קולומביה על הצטיינות מקצועית ותרומה משמעותית לחקר החינוך בעולם. בשנת 2022 זכה ב"מגן האתיקה" מטעם ארגון רוטרי ישראל.
אלפי-ניסן ר שרי.
שרי היא סופרת ומרצה לשיטות מחקר וסטוריטלינג של ידע בסמינר הקיבוצים. זוכת מלגת הנשיא ללימודי דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן, פרס הרקטור על הצטיינות במחקר הדוקטורט לשנת 2022, פרס הנשיא על פרסום מאמרים, ומלגת הקרן לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה להצטיינות במחקר. כסוציולוגית תרבותית, מחקריה עוסקים בתפיסות עתיד בחינוך ובקרב נוער, ובאופן בו שפה ומרחב מעצבים זהות ויחסים חברתיים במרחבים חינוכיים. בימים אלו, שרי שותפה לקבוצת מחקר בינלאומית העוסקת בסוציולוגיה ביקורתית ופילוסופיה של החינוך במרכז לחקר צדק חברתי ושוויון בחינוך באוניברסיטת הלסינקי.
ד"ר דביר קובי
דוקטור למדעי המדינה ומרצה ליחסים בינלאומיים, משא-ומתן ומנהל ציבורי.
מדריך פדגוגי ללימודי אזרחות, ומרצה לניהול והנהגת כיתה, קבלת החלטות ומנהיגות בחינוך.
מנחה סדנאות סטאז' וסדנאות מורה חדש במרכזי פסג"ה.
מגיש הפודקאסט "עולים כיתה", של התכנית לתואר שני, מוסמך בהוראה, M. Teach בסמינר הקיבוצים.
חבר בוועדת הוגנות ושוויון בסמינר הקיבוצים.
לשעבר מורה לאזרחות, מחנך בכיתת מב"ר ורכז שכבה בתיכון רבין במזכרת בתיה.
ד"ר הישראלי אדם
ד"ר אדם הישראלי הוא ראש המחלקה לחינוך לביה"ס היסודי וראש החוג לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. בתפקידו הקודם היה ראש היחידה למעורבות חברתית במכללה. מחקריו עוסקים בתחומי הסוציולוגיה של החינוך והחברה הישראלית; מעורבות הורים ויחסי המשפחה ובית הספר; אי שוויון בהשכלה הגבוהה וסטודנטים שהם "דור ראשון להשלכה גבוהה"; למידה במאה ה-21; חינוך בלתי פורמלי והחינוך הקיבוצי.
מלמד במכללה בתוכנית לחינוך יסודי, בתוכנית לחינוך בלתי פורמלי, בתוכנית המצטיינים (רג"ב) ובתואר השני לניהול וארגון מערכות חינוך.
בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית ותוכנית הפוסט-דוקטורט של מכון מופ"ת בה חקר מעורבות הורים בתהליכי שינוי של בתי ספר.
.
ד"ר חן-לוי תמר
ד"ר תמר חן לוי מתמחה במנהיגות, ניהול ומדיניות בחינוך. מחקריה עוסקים במנהיגות פעלנית (Agentic Leadership), חוסן, הון חברתי ורגשי במערכות חינוך, מנהיגות מערכתית וזהות מקצועית בהשכלה הגבוהה. ראשת נתיב פיתוח למידה וניהול הדרכה בתואר הראשון, ומרצה בחוג לניהול וארגון מערכות חינוך בפקולטה לחינוך בתואר השני, סמינר הקיבוצים. כיום, פוסט-דוקטורנטית במרכז להשכלה גבוהה באוניברסיטת קנט, אנגליה. מחקרה עוסק בנושא זהות מקצועית של מרצים בהשכלה הגבוהה.
כפרי יעל
עורכת דין ומגשרת בתחום דיני החינוך. בעבר: יעוץ לוועדות ממשלתיות - זכויות הילד, כוח המשימה הלאומי בחינוך ועיגון מקצוע ההוראה בחקיקה. הקמת תכנית לקידום עריכת דין חברתית בחינוך במסגרת ״המשפט בשירות הקהילה״. יעוץ למאבקים משפטיים בנושאים: חינוך חובה לילדי מבקשי-מקלט, פיקוח על שכר הלימוד בבתי ספר פרטיים בחינוך המיוחד, פיקוח על תשלומי הורים עבור תכניות ייחודיות בחינוך הציבורי. כיום: לימודי דוקטורט במרכז מיתר ללימודי משפט מתקדמים. תמיד: מאמינה מאוד בהשקעה במורים. מלמדת במוסדות שונים קורסים לתארים מתקדמים בהיבטים משפטיים של החינוך.
פרופ' לשם שוש
פרופ' שוש לשם מרצה וחוקרת. מלמדת בסמינר הקיבוצים בתוכניות לתואר שני מדידה והערכה, בניהול וארגון מערכות חינוך והחוג לאנגלית. צמחה מההוראה וכיהנה בתפקידים רבים במערכת החינוכית.שמשה כראש התוכנית להכשרת מורים לבתי ספר על יסודיים במכללת אורנים במשך 8 שנים. עבדה כ20 שנים באוניברסיטת חיפה בתוכנית ללמידה הוראה והדרכה.שימשה כמרצה אורחת באוניברסיטאות בחו"ל, ביניהם באוניברסיטת הרווארד בתוכנית למנהיגות חינוכית.
ד"ר מזרחי-שטלמן רוית
רוית מזרחי-שטלמן השלימה את לימודי הדוקטורט שלה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. את לימודי פוסט הדוקטורט עשתה באוניברסיטת סטנפורד בארה״ב. עניין המחקר שלה נמצא בצומת של מדיניות חינוך ולימודי מינהל וארגון. עבודתה מתמקדת בנושאים כמו גלובליזציה וגלוקליזציה, סוכנות (agency) בארגונים, זהות מקצועית מנהיגות חינוכית והשכלה גבוהה. מלמדת מגוון קורסים בנושאי סוציולוגיה, מנהיגות, מדיניות וגלובליזציה.
ד"ר סלונים כרמית
אני מלמדת מזה ארבע שנים בתכנית לתואר שני בניהול מערכות חינוך שני קורסים: סדנת עבודת הגמר במסלול הרשותי ומנהיגות ומדיניות לצדק חברתי (עם קולגה). יש לי תואר ראשון בחינוך ופילוסופיה כללית (מהאוני.העברית) ותואר שני ושלישי במינהל ומנהיגות בחינוך (מאוני. ת"א). במסגרת הדוקטורט שלי חקרתי דינמיקה, תוצאות ותוצרים של שותפויות אקדמיה - שדה (RPP).
השנה מונתי לתפקיד חדש: ראש תחום גיל רך - לידה עד 3 ביחידה להסבות ייחודיות. במסגרת תפקידי אני מפתחת ומוציאה לפועל תוכניות אקדמיות לנשות חינוך שעובדות עם גילאי לידה עד 3, במטרה לאפשר להן להתפתח ולהתמקצע, כמו גם לטייב את תהליכי החינוך-טיפול שהן מובילות בשדה החינוך.
ד"ר עראר אוסאמה
ד"ר אוסאמה עראר, חוקר ומרצה בתחומי ניהול ומנהיגות בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים.
כיום אני מנהל בי"ס עירוני שש שנתי בעיר תל אביב-יפו, ניהלתי בעבר במשך 4 שנים בי"ס בלוד. אני עוסק בפיתוח מנהיגות להובלת שינוי ושיפור במערכות חינוך, ובפיתוח מודלים לשיבוש מנגנוני השחיקה אצל עובדים בכלל ואצל מורים בבתי ספר בפרט.
פרופ' קינן עירית
פרופ' עירית קינן היא ראש המחלקה לחינוך בלתי פורמלי במכללת סמינר הקיבוצים. הייתה דיקנית ביה"ס לחינוך במכללה למנהל, ולימדה באוניברסיטאות תל אביב, חיפה, ו UCLA בלוס אנג'לס. שהתה כחוקרת אורחת באוניברסיטת ניו-יורק, באוניברסיטת מסצ'וסטס, ובאוניברסיטת ברצלונה. פרסמה מאמרים וספרים רבים. שניים מספריה זכו בפרסים. בנוסף לכתיבתה האקדמית פרסמה ספר פרוזה, ספר שירה, ושני ספרים לפעוטות. תחומי המחקר שלה הם: השואה, זיכרון קולקטיבי, טראומת מלחמה, רב תרבותיות, חינוך לדמוקרטיה, צדק חברתי ואחריות חברתית.