תכנית הלימודים
שנה א'
- מושגי יסוד של הפסיכולוגיה היונגיאנית: לא-מודע קולקטיבי ולא מודע אישי. ארכיטיפ, קומפלקס וסמל.
- מסע הגיבור-דגם התפתחות התודעה
- חשיבה סימבולית-הסמל והחלומות כשפת הנפש וכמורי דרך בטיפול.
- תיאוריות אישיות פלורליסטיות ופסיכופתולוגיה.
- אגדות עם, משמעותן הפסיכולוגית-סימבולית במסע הגיבור ובטיפול.
- היבטים יונגיאנים בטיפול בהתמכרויות
- סמינר קליני
שנה ב'
- היבטים אתיים בפסיכותרפיה.
- חלומות הילד והמבוגר, מגמת האינטרגרציה ותהליך האינדיבידואציה
- הפסיכותרפיה של הילד-הגישה היונגיאנית והתייחסות לתיאוריות נוספות.
- פסיכו-סומה-קשרי גוף נפש כפי שבאם לידי ביטוי בפסיכופתולוגיה ובפסיכותרפיה לפי הגישה היונגיאנית.
- טיפול זוגי ומשפחתי בהיבט יונגיאני
- פגיעות טראומטיות בילדות-הבנה ופסיכותרפיה יונגיאנית
- מבנה התודעה: ארבעת הפונקציות ועמדות – אינטרוברסיה ואקסטרוברסיה.
- טראומה ודיסוציאציה בפסיכותרפיה היונגיאנית.
- סמינר קליני
שנה ג'
- פסיכותרפיה יונגיאנית במצבי דיכאון והפרעות אישיות.
- הפסיכולוגיה של היסוד הגברי בנפש-וביטויים בטיפול בקרב גברים ונשים.
- פסיכופתולוגיה בהיבט יונגיאני
- סמלי האלכימיה בתהליך האינדיבידואציה ופירושם בטיפול
- הרוזריום-המודל האלכימי-יונגיאני של יחסי העברה
- היבטים טיפוליים של תאוריית ההיקשרות
- תהליכי טרנפספורמציה לפי הגישה היונגיאנית
- סמינר קליני
בין הסדנאות שיתקיימו בשנים א'-ג'
- המטפל שבי
- מסע בין ארכיטיפים
- דמיון פעיל ודימויי הצל
- קומפלקס השעיר לעזאזל
- דמיון פעיל
- הדרך שלי
- המטפל הפצוע
- נושאים מתוך הספר האדום
- סדנת טיפול בארגז החול