שיעורי חינוך
-
הוראה ולמידה - שנה אי
מרצים: זהבה ברקניהקורס עוסק בתיאוריות עכשוויות הדנות במושגים ובשיקולי הדעת הפדגוגיים והדידקטיים המקובלים כיום בתחום החינוך, ההוראה והלמידה. דגש מיוחד יינתן לדיון בנושאים: 1. אינטליגנציות מרובות, קונסטרוקטיביזם, יצי...
הקורס עוסק בתיאוריות עכשוויות הדנות במושגים ובשיקולי הדעת הפדגוגיים והדידקטיים המקובלים כיום בתחום החינוך, ההוראה והלמידה. דגש מיוחד יינתן לדיון בנושאים: 1. אינטליגנציות מרובות, קונסטרוקטיביזם, יצירתיות. 2. הוראת האמנות בעידן הפוסט מודרני.
- חובה
- שנתי
-
סוגיות באוכלוסיות מיוחדות - שנה א'
מרצים: גליה רן כשכשילאור השינויים במערכת החינוך בארץ, הכוללים עליה במודעות ובמספר התלמידים המאובחנים עם לקויות למידה והפרעת קשב מחד ושילוב של תלמידים עם מוגבלויות שונות ומורכבות בכיתות רגילות מאידך, מורים נדרשים לידע...
ילאור השינויים במערכת החינוך בארץ, הכוללים עליה במודעות ובמספר התלמידים המאובחנים עם לקויות למידה והפרעת קשב מחד ושילוב של תלמידים עם מוגבלויות שונות ומורכבות בכיתות רגילות מאידך, מורים נדרשים לידע והכירות עם המאפיינים הייחודיים של תלמידים אלו. במסגרת הקורס תינתן לסטודנטים הזדמנות להכיר את המאפיינים הייחודיים של תלמידים עם לקויות שכיחות הלומדים בכיתה, לרבות תלמידים המתמודדים עם ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז, וכן של תלמידים המשתלבים בכיתה מתוקף חוק החינוך המיוחד, לרבות תלמידים עם אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית ושיתוק מוחין. בנוסף, יחשפו הסטודנטים לעקרונות מרכזיים של דרכי הוראה מותאמת בכיתה הטרוגנית.
- חובה
- סימסטר
-
מבוא לפילוסופיה של החינוך - שנה אי
מרצים:הקורס דן ביסודות הפילוסופיים של החינוך האסתטי, דרך הכרות עם עמדות בולטות בתחום זה בהיסטוריה של מחשבת המערב
הקורס דן ביסודות הפילוסופיים של החינוך האסתטי, דרך הכרות עם עמדות בולטות בתחום זה בהיסטוריה של מחשבת המערב
- חובה
- סימסטר
-
קריאה מודרכת בטקסטים ביקורתיים (אוריינות אקדמית) - שנה אי
מרצים:תרגול בקריאת מאמרים אקדמיים בנושאים של אומנות וחינוך ובכתיבה אקדמית.
תרגול בקריאת מאמרים אקדמיים בנושאים של אומנות וחינוך ובכתיבה אקדמית.
- חובה
- סימסטר
-
מבוא ללסוציולוגיה- שנה אי
מרצים:הקורס מקנה יסודות ראשונים של חשיבה על אומנות וחינוך מנקודת מבטן של הסוציולוגיה ותיאוריות של ביקורת התרבות.
הקורס מקנה יסודות ראשונים של חשיבה על אומנות וחינוך מנקודת מבטן של הסוציולוגיה ותיאוריות של ביקורת התרבות.
- חובה
- סימסטר
-
אימוני הוראה - שנה ב'
מרצים: זהבה ברקני / זמירה פורן ציוןמטרת ההתנסות בבית הספר היא שילוב של אמנות וחינוך בפרויקטים הבית- ספריים ופיתוח זהות מקצועית כמחנכים. הסטודנט יתנסה במהלך השנה בבית הספר המאמן בהוראה במרכז האמנות במפגש שבועי בן 4 שעות. בשעתיים הרא...
מטרת ההתנסות בבית הספר היא שילוב של אמנות וחינוך בפרויקטים הבית- ספריים ופיתוח זהות מקצועית כמחנכים. הסטודנט יתנסה במהלך השנה בבית הספר המאמן בהוראה במרכז האמנות במפגש שבועי בן 4 שעות. בשעתיים הראשונות הסטודנטים יוצרים מפגש עם קבוצת ילדים דרך תרגיל באמנות ובשעתיים הנוספות מתרחשת למידה על ההתנסות עם הילדים תוך כדי העלאת מקרים לבירור ולימוד. כל זוג סטודנטים מלמד קבוצת ילדים. המפגש כולל היכרות, תרגיל באמנות ושיח עם הילדים תוך כדי עבודה. בסוף כל מפגש מתקיימת תערוכת תוצרים. כל חודשיים הסטודנטים אוצרים תערוכה מעבודות הילדים.
- חובה
- סימסטר
-
דרכי הוראה - שנה ב'
מרצים: ד"ר נאוה סביליה שדההקורס עוסק בהמחשה, הלכה למעשה, של אופני הוראת האמנות במסגרת התיכונית. במהלך הקורס תיערך סקירה מקיפה של תכניות הלימודים השונות, ויילמדו שיטות שונות של הוראה, יצירת מערכי שיעור, הקניית חומר ובניית סי...
הקורס עוסק בהמחשה, הלכה למעשה, של אופני הוראת האמנות במסגרת התיכונית. במהלך הקורס תיערך סקירה מקיפה של תכניות הלימודים השונות, ויילמדו שיטות שונות של הוראה, יצירת מערכי שיעור, הקניית חומר ובניית סיורי גלריות. כמו כן יידון בהרחבה תפקידו של המורה כסמכות אינטלקטואלית בכיתה. מחצית הקורס תוקדש לדיון פרונטלי, ואילו מחציתו השניה תוקדש לתרגולי מצגות פרונטליים על ידי המשתתפים.
- חובה
- סימסטר
-
הערכת הלמידה וניהולה – אמנות - שנה ג'
מרצים: ד"ר נאוה סביליה שדההקורס עוסק בהיבטים השונים של הערכה וניהול הלמידה ותוצאותיה, מתוך הנחת יסוד לפיה הקניית כלים לאומדן הישגים וביצועים עשויים להקנות יכולת להערכה אישית והערכת לומדים. הקורס יחדד את אופני ההתבוננות הביק...
הקורס עוסק בהיבטים השונים של הערכה וניהול הלמידה ותוצאותיה, מתוך הנחת יסוד לפיה הקניית כלים לאומדן הישגים וביצועים עשויים להקנות יכולת להערכה אישית והערכת לומדים. הקורס יחדד את אופני ההתבוננות הביקורתית ביצירת אמנות של אמנים בוגרים ושל לומדים; יוקנו מיומנויות של הערכה בקריאה וכתיבת טקסטים ועמידה בפני קהל, וכן, יוקדש פרק מיוחד להערכה באמצעות בחינה: דיון בסוגים שונים של בחינות, אופני חיבור בחינה עיונית; בחינת הגמר באמנות (הבגרות המעשית) – הערכה וביקורת.
- חובה
- שנתי
-
מבוא לפסיכולוגיה- שנה גי
מרצים:הקורס יעסוק בתהליכים הפסיכולוגיים, הקוגניטיביים והרגשיים העומדים בבסיס תהליכי ההוראה- הלמידה. במהלכו, יוקנו מושגי יסוד מתוך תיאוריות פסיכולוגיות מרכזיות בתחום.
הקורס יעסוק בתהליכים הפסיכולוגיים, הקוגניטיביים והרגשיים העומדים בבסיס תהליכי ההוראה- הלמידה. במהלכו, יוקנו מושגי יסוד מתוך תיאוריות פסיכולוגיות מרכזיות בתחום.
- חובה
- שנתי
-
סמינריון חברתי - שנה ג'
מרצים:שיעור של אקטיביזם בחינוך המדגיש את המשמעות החברתית והערכית של המעשה החינוכי. הסטודנטים/ות יכתבו עבודת חקר בתחום החינוך ביחס לפעילות חינוכית-חברתית שיבצעו במהלך שנת הלימודים.
שיעור של אקטיביזם בחינוך המדגיש את המשמעות החברתית והערכית של המעשה החינוכי. הסטודנטים/ות יכתבו עבודת חקר בתחום החינוך ביחס לפעילות חינוכית-חברתית שיבצעו במהלך שנת הלימודים.
- חובה
- שנתי