- הלימודים מתקיימים ביום לימודים אחד בשבוע - יום ד' - במשך שנתיים, כאשר מרבית שעות הלימוד מרוכזים ב-3 הסמסטרים הראשונים.
- הלימודים מתקיימים לסירוגין בסמינר הקיבוצים ובאופן מקוון
- הלימודים בתכנית ישלבו באופן אינטגרטיבי בין העיוני ליישומי בהלימה לרציונל התכנית.
- היקף הלימודים בתכנית הוא 36 ש"ס (שעות סמסטריאליות), הכוללים:
- אשכול לימודי תשתית שנועד לתת תשתית רעיונית ומתודולוגית ללימודים בתכנית
- אשכול לימודי הערכה
- סדנת פרקטיקום ועבודת גמר/תזה
- במסגרת הלימודים תוגשנה שתי עבודות סמינריוניות ועבודת גמר או עבודת תזה. עבודת הגמר/התזה תוגש עם סיום הלימודים.
- המסלול המחקרי (עם תזה) מצומצם יותר בהיקפו מאשר המסלול הלא מחקרי (32 ש"ס).
מערכת שעות שנתית (המערכת נתונה לשינויים. מערכת מדויקת תימסר לסטודנטים)
שנה א'
סמסטר א'
10:15-11:45 - הערכה מהי? – ורוניקה סטרקוב
12:15-13:45 - שיטות מחקר כמותיות - ד"ר אניה גליקמן
14:15-15:45 - חלופות בהערכה והתאמתן לתפקודי לומדים - ד"ר נגה חרמון ומרצים אורחים
16.00-17:30 - שיטות מחקר איכותניות - ד"ר סיגל עוזרי רויטברג
17:45-19:15 - תקשורת בינאישית בסביבה חינוכית מגוונת תרבותית - ד"ר ניסים אבישר
סמסטר ב'
8:30-10:00 - שיטות מחקר כמותיות מתקדמות - ד"ר רינת ארביב-אלישיב
10:15-11:45 - הערכת יוזמות חינוכיות (סמינריון) - ורוניקה סטרקוב
12:15-13:45 - הערכת הישגים בעזרת מבחנים - ד"ר מיכל לוי-קרן
14:15-15:45 - מגמות בחינוך ביקורתי - פרופ' נמרוד אלוני
שנה ב'
סמסטר א'
10:15-11:45 - היבטים רגשיים-חברתיים ביחסי צוות - ד"ר טל שמר אלקיים
12:15-13:45 - פיתוח כלי מדידה - ד"ר רינת ארביב-אלישיב (סמינריון)
14:15-15:45 - סדנת עבודת גמר - ד"ר ענת שביט-מילר | פרופ' שוש לשם
16.00-17:30 - הערכה רחבת היקף בארץ ובעולם - ד"ר יעל יונדלר
סמסטר ב'
12:15-13:45 - פדגוגיה מתבוננת בתהליכי הבניית זהות מקצועית– ד"ר ענת שביט-מילר
14:15-15:45 - סדנת עבודת גמר - ד"ר ענת שביט-מילר | פרופ' שוש לשם
16.00-17:30 - הערכת פעילויות חינוכיות בסביבות עתירות מידע וטכנולוגיה - ד"ר מיקי קריץ (שיעור מקוון א-סינכרוני)
המסלול המחקרי (עם תזה) מצומצם יותר בהיקפו מאשר המסלול הלא מחקרי (30 ש"ס)
מערכת שעות לתלמידי תזה - שנה ב' (שנה א' זהה עבור כלל הלומדים)
שנה ב'- סמסטר א'
10:15-11:45 - * היבטים רגשיים -חברתיים ביחסי צוות, ד"ר טל שמר-אלקיים
12:15-13:45 - פיתוח כלי מדידה, ד"ר רינת ארביב-אלישיב (סמינריון)
14:15-15:45 - סדנת תזה, פרופ' שוש לשם
16:00-17:30 - * הערכה רחבת היקף בארץ ובעולם, ד"ר יעל יונדלר
17:45-19:15 - שיטות מחקר איכותניות מתקדמות , פרופ' שוש לשם (קורס מקוון א-סינכרוני)
שנה ב'- סמסטר ב'
12:15-13:45- * פדגוגיה מתבוננת בתהליכי הבניית זהות מקצועית, ד"ר ענת שביט - מילר
14:15-15:45- סדנת תזה, פרופ' שוש לשם
* מתוך שלושת הקורסים המסומנים בכוכבית, יש לבחור בקורס אחד.
תעודות לבוגרים
- תואר מוסמך בהערכה בחינוך .M.Ed.
- מסלול מחקרי עם תזה
- תעודת רכז הערכה בבית הספר: התואר השני מוכר לצורך ביצוע תפקיד רכז הערכה בבית הספר על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה). תפקיד זה מקנה גמול תפקיד בסך 6% מן השכר המשולב ("אופק חדש", סעיף 39; "עוז לתמורה - עיקרי הרפורמה", 2013).
- תעודה מטעם המכללה ב- "ניהול פרויקטים והערכתם".