ד"ר פסקל ליאורה
ליאורה בעלת תואר שלישי בחינוך מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות בשיטות מחקר, מדידה והערכה מאוניברסיטת תל אביב. בוגרת החוג לחינוך (שיטות הוראה והערכה) והחוג לספרות עברית. בוגרת בית הספר למנהיגות חינוכית, קרן מנדל. בעלת תעודת הוראה בספרות. את שירותה הצבאי עשתה כקצינת חינוך. שימשה כמעריכה במשה"ח ובמט״ח. כן עסקה בהכשרת מורים באו"פ. עוסקת במחקר אקדמי בתחומים הבאים: הערכה ומדידה של התחדשות יהודית, עיצוב זהות יהודית, דתיות ורוחניות. מייסדת ומנהלת מחלקת מחקר והערכה בקרן אבי חי בשנים 2019-2006. מאז סיום הקרן, ליאורה מרצה באקדמיה וכיום משמשת כראשת התוכנית לתואר שני "הערכה בחינוך".
ד"ר אבישר ניסים
ד"ר ניסים אבישר הוא איש חינוך, פסיכולוג קליני-חברתי וחוקר איכותני. חוקר את יחסי הגומלין בין תהליכי התפתחות (טיפוליים וחינוכיים) ובין הפוליטיקה במובנה הרחב, כיחסי כוח בין פרטים וקבוצות. בתוך כך, חוקר סוגיות של פערים בחינוך ובחברה על רקע אתני ומעמדי, ופיתוח חוסן במציאות מורכבת ואלימה. עוסק בהכשרת אנשי חינוך וטיפול, כולל בתחומי הרגישות החברתית-תרבותית (בטיפול ובחינוך), למידה חברתית-רגשית (SEL), פיתוח חוסן והתמודדות עם מצבי טראומה ומשבר, ותהליכי תקשורת בין-אישית. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים ובביה"ס לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן.
ד"ר ארביב אלישיב רינת
ראש התכנית לתזה בתכנית להערכת בחינוך.
חוקרת בכירה במכללה וראש רשות המחקר. חוקרת היבטים הקשורים לפיתוח הקריירה המקצועית של מורים וסוגיות מגוונות של אי שוויון חברתי. ראש הקתדרה למחקר בתחום הכניסה להוראה. בנוסף, שותפה במחקרים במסגרות מחקר מגוונות.
אחראית על היחידה הבינלאומית במכללה, במסגרת זו מקדמת פעילות מגוונת בינאלומית גם בתכנית להערכה בחינוך. במסגרת זו קידמנו סדנאות בינאלומיות בתכנית.
מלמדת בתכנית קורסים מתודולוגיים כולל סמינריון מחקרי בנושא בניית שאלונים.
ד"ר גליקמן אניה
בעלת דוקטורט בסוציולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ופוסט- דוקטורט מאוניברסיטה העברית בירושלים. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים במגוון תכניות לתואר ראשון ולתואר שני. תחומי ההוראה שלי כוללים סוציולוגיה של החינוך, חברה ישראלית, מגדר ונטיה מינית וכן שיטות מחקר ושיטות מחקר כמותיות. המחקרים שלי עוסקים בהפרדת מגורים על בסיס אתני, דעות קדומות והתנהגות מפלה, יחסים בין קבוצת הרב וקבוצת מיעוט, להטב"קים במערכת החינוך.
ד"ר לוי-קרן מיכל
בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת תל-אביב. מרצה בכירה וחוקרת ברשות למחקר במכללת סמינר הקיבוצים. עוסקת בהוראת קורסים במתודולוגיה מחקרית, סטטיסטיקה ומדידה והערכה בסמינר הקיבוצים וכן בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב. כיהנה בעבר כראש התכנית לתואר שני בהערכה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. בעבודתה באוניברסיטה ריכזה מחקרים העוסקים בהערכת פרויקטים חינוכיים ותכניות לימודים, ובהערכת הישגיהם הלימודיים של תלמידים עולים. כמו כן שימשה כמדריכה מחוזית בתחום המדידה וההערכה במשרד החינוך. מחקריה עוסקים ברגישות תרבותית בהערכת הישגים לימודיים, בהיבטים רגשיים בהוראה ובהתפתחות מקצועית של מורים.
פרופ' לשם שוש
פרופ' שוש לשם מרצה וחוקרת. שמשה כראש התוכנית להכשרת מורים לבתי ספר על יסודיים במכללת אורנים במשך 8 שנים. עבדה כ20 שנים באוניברסיטת חיפה בתוכנית ללמידה הוראה והדרכה. מרצה אורחת באוניברסיטאות בחו"ל, ביניהם באוניברסיטת הרווארד בתוכנית למנהיגות חינוכית. מלמדת בסמינר הקיבוצים בתוכניות לתואר שני מדידה והערכה, בניהול וארגון מערכות חינוך והחוג לאנגלית. צמחה מההוראה וכיהנה בתפקידים רבים במערכת החינוכית.
סטרקוב ורוניקה
בוגרת תואר שני בהצטיינות במנהל חברה ומדיניות החינוך עם התמחות בהערכה ומדידה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית להערכת תוכניות, מיזמים ופרויקטים חינוכיים וחברתיים. עוסקת בפיתוח ארגוני ובהטמעת תרבות החדשנות במכון דוידסון לחינוך מדעי. מרצה להערכה בתוכניות לתואר שני ובהתמחויות לרכזי הערכה בית ספריים במוסדות אקדמיים מובילים בארץ. מפתחת ומעבירה תהליכי פיתוח מקצועי למנהלי בתי ספר, צוותי הדרכה, רכזים ומורים. מובילה ופעילה בקהילה הישראלית להערכה מקצועית.
ד"ר עוזרי רוייטברג סיגל
סיגל עוזרי רוייטברג היא אנתרופולוגית וסוציולוגית פוליטית. תחומי המחקר שלה נעים בזיקות שבין: פוליטיקה, תרבות וחינוך. באוניברסיטה העברית, למדה לתואר ראשון [בחוגים מדע המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה] ולתואר שני [באנתרופולוגיה] ועבודת התזה שכתבה במסגרת זו על "המחאה בנושא פרשת ילדי תימן" זכתה בפרס עבודת הMA המצטיינת של האגודה הסוציולוגית הישראלית בשנת 2005. באוניברסיטת תל אביב, כתבה דוקטורט שהתפרסם כספר בהוצאת יד טבנקין ומאגנס (2020) על "סוציאל דמוקרטיה מקומית" במפלגת העבודה הישראלית ובמכון מופת כתבה פוסט דוקטורט שעסק בשיעורי אקטואליה בבתי ספר יסודיים, והתפרסם כמאמר בPedagogy Culture & Society (2023).
ד"ר שביט מילר ענת
בעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה חינוכית מאוניברסיטת בן גוריון. אחראית על מרכז מהו"ת ללקויות למידה והפרעות קשב בקמפוס אומנויות בסמינר הקיבוצים וחברת סגל במרכז בקמפוס נמיר.בתוכנית להערכה מלמדת קורס דינמי על זהות אישית ומקצועית במסגרתו הסטודנטים עוברים תהליך אישי המטפח יכולת התבוננות פנימה והיכרות מעמיקה עם העצמי. בעברי הייתי חוקרת ברשות למחקר והערכה בסמינר הקיבוצים, חברת ועדת ההיגוי לקידום SEL במכללה,ומנחה קהילות מרצים ומרצות במכללה בנושא זה, ששזור בתחומי פעילותי במכללה ובגישתי האישית להוראה ולסטודנטים.
ד"ר שמר אלקיים טל
בעלת דוקטורט ביעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל אביב. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים במגוון קורסים ותכניות לתואר ראשון, לתואר שני וללימודי הסבה. הקורסים בתחומים של פסיכולוגיה כללית ופסיכולוגיה של גיל ההתבגרות, למידה רגשית חברתית (SEL) ומיומנויות הקשבה. תחומי מחקר מרכזיים: השפעת הגירושים על הילדים, פדגוגיה חדשנית, להטב"קים במערכת החינוך. מובילת SEL - עומדת בראש ועדת היגוי בנושא ומנחת קהילות מרצות.ים במכללה.