שנה א'
-
בדרך לחשיבה קונספטואלית - בימוי א' + משחק א'
מרצים: אביגיל גריןבאמצעות תרגילי כתיבה, דיונים, צפייה ומפגש אמן נעסוק במושגי יסוד לפיתוח המנגנון היוצר שלנו ונתנסה בחשיבה על רב תחומיות ובינתחומיות בזיקה לאותם מושגי יסוד בשדה האמנות.
באמצעות תרגילי כתיבה, דיונים, צפייה ומפגש אמן נעסוק במושגי יסוד לפיתוח המנגנון היוצר שלנו ונתנסה בחשיבה על רב תחומיות ובינתחומיות בזיקה לאותם מושגי יסוד בשדה האמנות.
- חובה
- שנתי
-
יצירה מקורית - בימוי א'
מרצים: נטלי צוקרמןהאמנית Kimmings Bryony וקבוצת התיאטרון Entertainment Forced יוצרים.ות מופעי תיאטרון ופרפורמנס עצמאיים המבוססים על חומרים אוטוביוגרפים, דוקומנטריים ויומיומיים שאינם נשענים על עלילה ודמויות. במהלך הק...
האמנית Kimmings Bryony וקבוצת התיאטרון Entertainment Forced יוצרים.ות מופעי תיאטרון ופרפורמנס עצמאיים המבוססים על חומרים אוטוביוגרפים, דוקומנטריים ויומיומיים שאינם נשענים על עלילה ודמויות. במהלך הקורס נתוודע למתודות העבודה שלהם.ן ונתנסה בתהליכי יצירה בעצמנו, המבוססים על חומרים אישיים משלכם.ן.
- חובה
- סימסטר
-
דרכי הוראה - בימוי א'
מרצים: נטלי צוקרמןבמהלך הקורס נבחן את הזיכרונות שעיצבו את התפיסה שלנו לגבי מערכת החינוך וכיצד היא השפיעה עלינו כתלמידים.ות אז והיום וכמורים.ות לעתיד. נצא למסע התבוננות רפלקטיבי דרך שימוש בכלים אמנותיים ותרגילים מעשי...
במהלך הקורס נבחן את הזיכרונות שעיצבו את התפיסה שלנו לגבי מערכת החינוך וכיצד היא השפיעה עלינו כתלמידים.ות אז והיום וכמורים.ות לעתיד. נצא למסע התבוננות רפלקטיבי דרך שימוש בכלים אמנותיים ותרגילים מעשיים. בחלקו השני של הקורס נעסוק בתפיסה של המורה כיוצר.ת וננסה לגלות יחד את הסיפוק וההנאה מפעולת ההוראה על ידי הוראת עמיתים.ות.
- חובה
- שנתי
-
עיצוב תנועה – בימוי א'
מרצים: יעל תורג'מןדרך מחשבה ומעשה של הגוף הפרפורמטיבי, הקורס יוצא מתוך הנחת יסוד כי על הסטודנט/ית לבימוי שבחר/ה ללמוד את תהליכי היצירה הבימתית לעומקם, יש להכיר סוגיות אומנותיות שונות, ביניהן התנועה כביטוי לפיצוח דרמ...
דרך מחשבה ומעשה של הגוף הפרפורמטיבי, הקורס יוצא מתוך הנחת יסוד כי על הסטודנט/ית לבימוי שבחר/ה ללמוד את תהליכי היצירה הבימתית לעומקם, יש להכיר סוגיות אומנותיות שונות, ביניהן התנועה כביטוי לפיצוח דרמטי, שפה בימתית, דימויים פיזיים ועוד.
- חובה
- שנתי
-
תיאטרון עכשווי – בימוי א' + משחק א'
מרצים: משה פרלשטייןנדון במושגי המפתח של סדרת הקורסים בעיקר דרך יצירתם של שני זוגות של במאי ומעצב: תומאס אוסטרמייר ויאן פפלבאום, ומיכאל תאלהיימר ואולאף אלטמן. נבחן גם את השפות התיאטרוניות השונות שלהם, בין היפר-ריאליזם...
נדון במושגי המפתח של סדרת הקורסים בעיקר דרך יצירתם של שני זוגות של במאי ומעצב: תומאס אוסטרמייר ויאן פפלבאום, ומיכאל תאלהיימר ואולאף אלטמן. נבחן גם את השפות התיאטרוניות השונות שלהם, בין היפר-ריאליזם להפשטה גיאומטרית קיצונית, אבל גם דרכי הפרשנות הייחודיות שלהם למחזאות קלאסית.
- חובה
- שנתי
-
פלייפולנס – בימוי א'
מרצים: אמיר פתרבקורס אנחנו נלמד כיצד להנות ממשחק על במה ובחזרות. וכיצד לייצר חוויית כאן ועכשיו כשחקנים. לא לשחק אלא להיות. עשה זאת תוך שימוש בטכניקות שונות מעולמו של סטניסלבסקי ואחרים שעשו שימוש במה שמכונה "השיטה".
בקורס אנחנו נלמד כיצד להנות ממשחק על במה ובחזרות. וכיצד לייצר חוויית כאן ועכשיו כשחקנים. לא לשחק אלא להיות. עשה זאת תוך שימוש בטכניקות שונות מעולמו של סטניסלבסקי ואחרים שעשו שימוש במה שמכונה "השיטה".
- חובה
- שנתי
-
דרמטורגיה – בימוי א'
מרצים: מיכל בן עמיהיכרות עם תפקידי הדרמטורג והפונקציה הדרמטורגית בתיאטרון, בהפקה, עם הקהל/המרחב הציבורי. התנסות בתהליך עבודה יישומי בהפקת תיאטרון ובהעלאת מחזות קלאסיים, מודרניים ופוסט-מודרניים לבמה.
היכרות עם תפקידי הדרמטורג והפונקציה הדרמטורגית בתיאטרון, בהפקה, עם הקהל/המרחב הציבורי. התנסות בתהליך עבודה יישומי בהפקת תיאטרון ובהעלאת מחזות קלאסיים, מודרניים ופוסט-מודרניים לבמה.
- חובה
- שנתי
-
טקסט חלל זמן – בימוי א'
מרצים: דניאל כהן לויקורס שמטרתו להקנות כלי עבודה ליוצרים/ות לקראת העלאת הפקה, במהלך המפגשים נבנה יחד ארגז כלים ראשוני לבמאי/ת ביציאה לדרך מרעיון ליצירה, ולתרגל את החשיבה הביקורתית, תוך כדי חיפוש אחר השפה והזהות שלנו כ...
קורס שמטרתו להקנות כלי עבודה ליוצרים/ות לקראת העלאת הפקה, במהלך המפגשים נבנה יחד ארגז כלים ראשוני לבמאי/ת ביציאה לדרך מרעיון ליצירה, ולתרגל את החשיבה הביקורתית, תוך כדי חיפוש אחר השפה והזהות שלנו כבמאים/יות.
- חובה
- שנתי
-
קריאה דרמטית – בימוי א'
מרצים: אריאל וולףהקורס מתעסק במעבר מעבודת השולחן והצהרת הכוונות של הבמאי אל בניית המבנה הראשוני של מיזנסצנה האמורה לייצר מתח דרמתי ולבטא את הניתוח הטקסטואלי.
הקורס מתעסק במעבר מעבודת השולחן והצהרת הכוונות של הבמאי אל בניית המבנה הראשוני של מיזנסצנה האמורה לייצר מתח דרמתי ולבטא את הניתוח הטקסטואלי.
- חובה
- שנתי
-
מוסיקה – בימוי א'
מרצים: אלדד לידורהבנת השיקולים והאפשרויות הגלומות בשימוש במוזיקה/ סאונד בתיאטרון , הקורס יעסוק בהכרת האלמנטים שמרכיבים את הסאונד בהצגה , איך בוחרים אותם ואיך משתמשים באופן מעשי כאחד המרכיבים החשובים באמנות התיאטרון.
הבנת השיקולים והאפשרויות הגלומות בשימוש במוזיקה/ סאונד בתיאטרון , הקורס יעסוק בהכרת האלמנטים שמרכיבים את הסאונד בהצגה , איך בוחרים אותם ואיך משתמשים באופן מעשי כאחד המרכיבים החשובים באמנות התיאטרון.
- חובה
- שנתי
-
תאורה – בימוי א'
מרצים: חני ורדיהגדרה של אור - מה הוא אור? עבודת מעצב תאורה והקשר לאמנות. הבנת האור כשפה ויזואלית, כמארגן חלל, כיוצר מציאות חדשה, כחושף פרטים ועושה אלימינציה של אובייקטים בחלל. בונה תמונת זיכרון ונותן משמעות.
הגדרה של אור - מה הוא אור? עבודת מעצב תאורה והקשר לאמנות. הבנת האור כשפה ויזואלית, כמארגן חלל, כיוצר מציאות חדשה, כחושף פרטים ועושה אלימינציה של אובייקטים בחלל. בונה תמונת זיכרון ונותן משמעות.
- חובה
- סימסטר
-
עיצוב במה ותלבושות – בימוי א'
מרצים: פרידה שהםהשיעור חושף בפני הסטודנטים את התהליך המקדים ליציאת ההצגה משלב קריאת המחזה ועד יצירת המקט (מודל תפאורה בקנה מידה) והסקיצות, תוך דגש על הדיאלוג בין הבמאי למעצב ליצירת עולם בימתי שלם ושפה ייחודית להצגה .
השיעור חושף בפני הסטודנטים את התהליך המקדים ליציאת ההצגה משלב קריאת המחזה ועד יצירת המקט (מודל תפאורה בקנה מידה) והסקיצות, תוך דגש על הדיאלוג בין הבמאי למעצב ליצירת עולם בימתי שלם ושפה ייחודית להצגה .
- חובה
- סימסטר
-
פרפורמנס שקט במסכות – בימוי א'
מרצים: אביטל מנור פלגהקורס עוסק בלימוד חוויתי של פרפורמנס מאולתר ושקט במסכות, ומבוסס על שיטת ההוראהAlternate Mind Mask Performance שפיתחה אביטל מנור פלג.
הקורס עוסק בלימוד חוויתי של פרפורמנס מאולתר ושקט במסכות, ומבוסס על שיטת ההוראהAlternate Mind Mask Performance שפיתחה אביטל מנור פלג.
- חובה
- סימסטר
-
משחק ויצירה – בימוי א'
מרצים: עמית זרקאהקורס יקנה יסודות בסיסיים בשפת התיאטרון והתנסות מגוונת בדרכי ביטוי בימתיות. יינתן דגש על עבודת אלתור ואימפרוביזציה כתשתית יצירתית לעבודת השחקן, היוצר והבמאי.
הקורס יקנה יסודות בסיסיים בשפת התיאטרון והתנסות מגוונת בדרכי ביטוי בימתיות. יינתן דגש על עבודת אלתור ואימפרוביזציה כתשתית יצירתית לעבודת השחקן, היוצר והבמאי.
- חובה
- סימסטר
-
בובנאות – בימוי א'
מרצים: מוריה בן אבותהקורס יחשוף את הסטודנטיםות לקסם ולאפשרויות האינסופיות של עולם הבובנאות כמדיום בפני עצמו וככלי בעבודת הבמאי. נתנסה בעבודה סביב דימויים חזותיים ונתנסה בטכניקות הנפשה שונות של ידיים, בגדים, בובות, חפצ...
הקורס יחשוף את הסטודנטיםות לקסם ולאפשרויות האינסופיות של עולם הבובנאות כמדיום בפני עצמו וככלי בעבודת הבמאי. נתנסה בעבודה סביב דימויים חזותיים ונתנסה בטכניקות הנפשה שונות של ידיים, בגדים, בובות, חפצים וחומרים פלסטיים בתוך.
- חובה
- סימסטר
-
יסודות שפה בימתית - בימוי א'
מרצים: סיון הנדלסמןהקורס עוסק ביסודות השפה בימתית, ויתמקד בשאלות: מהי שפה בימתית? ממה היא מורכבת? איך מבינים מהי השפה שלי כיוצר.ת? בקורס נכיר כלים מעשיים לחיפוש אחר שפה בימתית באמצעות עקרונות שיטת הבימוי של אן בוגרט....
הקורס עוסק ביסודות השפה בימתית, ויתמקד בשאלות: מהי שפה בימתית? ממה היא מורכבת? איך מבינים מהי השפה שלי כיוצר.ת? בקורס נכיר כלים מעשיים לחיפוש אחר שפה בימתית באמצעות עקרונות שיטת הבימוי של אן בוגרט. בנוסף נתנסה בהדרכת שחקניות.ים יוצרות.ים ובעבודת אנסמבל.
- חובה
- סימסטר
-
בסיס לליצנות ותיאטרון פיסי –בימוי א'
מרצים: גבי כהןהגוף הוא מחסן הזיכרונות הכי טוב של השחקן/ליצן. אצלי בשיעור התלמידים חוזרים לבסיס הגוף בצורה הכי נקיה והכי פשוטה שיש. תנועה אימפרוביזציה גופנית ותרגילים אישים אשר מלמדים את הגוף לפתוח את מחסן הרגשות...
הגוף הוא מחסן הזיכרונות הכי טוב של השחקן/ליצן. אצלי בשיעור התלמידים חוזרים לבסיס הגוף בצורה הכי נקיה והכי פשוטה שיש. תנועה אימפרוביזציה גופנית ותרגילים אישים אשר מלמדים את הגוף לפתוח את מחסן הרגשות שלהם.
- חובה
- סימסטר
-
פרפורמנס - בימוי א'
מרצים: עלית קרייזקורס אומנות הפרפורמנס מציג את אמנות הפרפורמנס מבחינה תיאורטית ומזמן לחקר של מדיום זה מבחינה מעשית.
קורס אומנות הפרפורמנס מציג את אמנות הפרפורמנס מבחינה תיאורטית ומזמן לחקר של מדיום זה מבחינה מעשית.
- חובה
- סימסטר
שנה ב'
-
קורס צפייה והתנסות בהוראת התיאטרון - בימוי ב'
מרצים: להב תימורהכשרה מעשית של הסטודנטים.ות לתפקיד מורה לתיאטרון, דרך מפגש הדרגתי וחיובי עם השטח החינוכי, והנחיית תהליכי למידה ויצירה בו. הקורס יברר את מקצוע המורה לתיאטרון מתוך לימוד וצפייה בפועל, ויזמין למידה מת...
הכשרה מעשית של הסטודנטים.ות לתפקיד מורה לתיאטרון, דרך מפגש הדרגתי וחיובי עם השטח החינוכי, והנחיית תהליכי למידה ויצירה בו. הקורס יברר את מקצוע המורה לתיאטרון מתוך לימוד וצפייה בפועל, ויזמין למידה מתוך עשייה, ניסוי, תכנון ובדיקה.
- חובה
- שנתי
-
קורס בימוי מתקדם – בימוי ב'
מרצים: מור פרנקיצירה אישית בתנאי מעבדה: נביט יחד על היצירה התיאטרונית ונברר ממה היא מורכבת - נפרק אותה לאלמנטים השונים, כך שבכל שיעור נתייחס לאלמנט אחד בהרחבה, מנגנון, פערים, חלל וקומפוזיציה, מפתחות בימתיים ושפה...
יצירה אישית בתנאי מעבדה: נביט יחד על היצירה התיאטרונית ונברר ממה היא מורכבת - נפרק אותה לאלמנטים השונים, כך שבכל שיעור נתייחס לאלמנט אחד בהרחבה, מנגנון, פערים, חלל וקומפוזיציה, מפתחות בימתיים ושפה בימתית אישית.
- חובה
- שנתי
-
סגנונות בתיאטרון | סמינריון התמחות – בימוי ב'
מרצים: אביגיל גריןהקורס נשען ומתמקד בסגנונות, זרמים ויוצרים מרכזיים אשר הטביעו חותם משמעותי בעולם התיאטרון והמופע במאה ה-20 אשר השפעתם ניכרת עד ימינו במאה ה-21.
הקורס נשען ומתמקד בסגנונות, זרמים ויוצרים מרכזיים אשר הטביעו חותם משמעותי בעולם התיאטרון והמופע במאה ה-20 אשר השפעתם ניכרת עד ימינו במאה ה-21.
- חובה
- שנתי
-
דרמטורגיה – בימוי ב'
מרצים: מיכל בן עמיהיכרות עם תפקידי הדרמטורג והפונקציה הדרמטורגית בתיאטרון, בהפקה, עם הקהל/המרחב הציבורי. התנסות בתהליך עבודה יישומי בהפקת תיאטרון ובהעלאת מחזות קלאסיים, מודרניים ופוסט-מודרניים לבמה.
היכרות עם תפקידי הדרמטורג והפונקציה הדרמטורגית בתיאטרון, בהפקה, עם הקהל/המרחב הציבורי. התנסות בתהליך עבודה יישומי בהפקת תיאטרון ובהעלאת מחזות קלאסיים, מודרניים ופוסט-מודרניים לבמה.
- חובה
- שנתי
-
שפה בימתית - בימוי ב'
מרצים: סיון הנדלסמןבקורס יילמדו כלים מעשיים ליצירת שפה בימתית באמצעות טכניקות למיקוד אמירה אישית, גיבוש קונספציה ולמידת שיטתה של הבמאית אן בוגרט.
בקורס יילמדו כלים מעשיים ליצירת שפה בימתית באמצעות טכניקות למיקוד אמירה אישית, גיבוש קונספציה ולמידת שיטתה של הבמאית אן בוגרט.
- חובה
- שנתי
-
הדרכת שחקנים - קורס משותף לבימוי ב ומשחק א
מרצים: טל ברנרהתנסות מעשית בעבודת הבמאי/ת עם השחקן/ נית דרך ביצוע מונולוגים וסצינות מהמחזאות העולמית. במהלך הקורס מושם דגש על פיתוח שפה מקצועית ויצירתית משותפת לבמאים ושחקנים.
התנסות מעשית בעבודת הבמאי/ת עם השחקן/ נית דרך ביצוע מונולוגים וסצינות מהמחזאות העולמית. במהלך הקורס מושם דגש על פיתוח שפה מקצועית ויצירתית משותפת לבמאים ושחקנים.
- חובה
- שנתי
-
תיאטרון לילדים - ב' בימוי
מרצים: חגית רכבי ניקוליבסקימפגש עם תובנות על בימוי לצופים צעירים, הנרכשות דרך התנסות מעשית של הגשת סצנות נבחרות מרפרטואר מומלץ של מחזות לילדים ולנוער.
מפגש עם תובנות על בימוי לצופים צעירים, הנרכשות דרך התנסות מעשית של הגשת סצנות נבחרות מרפרטואר מומלץ של מחזות לילדים ולנוער.
- חובה
- שנתי
-
תיאטרון עכשווי – בימוי ב' + משחק ב'
מרצים: משה פרלשטייןנדון תחילה ביחסי סדר ואי-סדר שונים על הבמה, דרך קטבים מובהקים של מופעים בעלי חוק וסדר מוחלטים מול כאלה בהם ניכר כאוס (ונדון גם בסדרים הנשמרים תחת הכאוס) – ובין הקטבים הללו נדון במצבי בינייים שונים....
נדון תחילה ביחסי סדר ואי-סדר שונים על הבמה, דרך קטבים מובהקים של מופעים בעלי חוק וסדר מוחלטים מול כאלה בהם ניכר כאוס (ונדון גם בסדרים הנשמרים תחת הכאוס) – ובין הקטבים הללו נדון במצבי בינייים שונים. נעשה זאת דרך התבוננות בקטעים מיצירתם של כריסטוף מארתהלר ואנה פיברוק, דימיטר גוטשף וקאתרין בראק, אנדראס קריגנבורג, פראנק קאסטורף וברט נוימן, קריסטוף שלינגנזיף, פאלק ריכטר ואחרים.
- חובה
- סימסטר
-
עיצוב במה ותלבושות – בימוי ב'
מרצים: פרידה שהםשבעה מפגשי השלמה בנושא עיצוב במה ( תפאורה ותלבושות) והכנה לקראת העבודה על התרגילים הקצרים של שנה ג'.
שבעה מפגשי השלמה בנושא עיצוב במה ( תפאורה ותלבושות) והכנה לקראת העבודה על התרגילים הקצרים של שנה ג'.
- חובה
- סימסטר
-
מחזאות מודרנית – בימוי ב'
מרצים: כפיר אזולאיהקניית כלים ועידוד הבמאי ליצור פרשנות אישית וייחודית לטקסט.
הקניית כלים ועידוד הבמאי ליצור פרשנות אישית וייחודית לטקסט.
- חובה
- סימסטר
-
המחזה הוא אני - בימוי ב'
מרצים: עמית זרקאהתנסות בשלבי עבודה ראשונים של מחקר, וגיבוש תפיסה בימתית .חקירה של הבעה אישית בעבודה על מחזה כתוב.
התנסות בשלבי עבודה ראשונים של מחקר, וגיבוש תפיסה בימתית .חקירה של הבעה אישית בעבודה על מחזה כתוב.
- חובה
- סימסטר
-
קומפוזיציה – בימוי ב'
מרצים: מירי לזרבשיעור קומפוזיציה נרכוש כלים מעולם האסתטיקה להתבוננות על הבמה ולהבנתה הויזואלית. נעסוק בטכניקות של צורה-ותוכן מעולמות התיאטרון, התנועה והמוסיקה ונבין כיצד לרתום אותן לעבודת הבימוי על מנת לייצר שפה...
בשיעור קומפוזיציה נרכוש כלים מעולם האסתטיקה להתבוננות על הבמה ולהבנתה הויזואלית. נעסוק בטכניקות של צורה-ותוכן מעולמות התיאטרון, התנועה והמוסיקה ונבין כיצד לרתום אותן לעבודת הבימוי על מנת לייצר שפה בימתית ומוסכמות סגנוניות.
- חובה
- סימסטר
-
מרתון - חדר חקירות - בימוי ב'
מרצים: דניאל כהן לויקורס מרתוני שבו נסקור את תהליכי העבודה של במאי/ת מרעיון ליצירה, במטרה לצייד את הסטודנטים/יות בארגז כלים ביציאה לדרך בתרגילי הבימוי הקצרים והארוכים.
קורס מרתוני שבו נסקור את תהליכי העבודה של במאי/ת מרעיון ליצירה, במטרה לצייד את הסטודנטים/יות בארגז כלים ביציאה לדרך בתרגילי הבימוי הקצרים והארוכים.
- חובה
- סימסטר
-
פרפורמנס – בימוי ב'
מרצים: אפרת שטינלאוףבמהלך הקורס נחקור את התופעה הייחודית שנקראת פרפורמנס, מתי היא צמחה ובתגובה לאיזו מציאות אמנותית, חברתית ופוליטית.
במהלך הקורס נחקור את התופעה הייחודית שנקראת פרפורמנס, מתי היא צמחה ובתגובה לאיזו מציאות אמנותית, חברתית ופוליטית.
- חובה
- סימסטר
שנה ג'
-
כתיבה – בימוי ג'
מרצים: עמית זרקאהקורס עוסק בפתיחת מרחבי כתיבה, התהוות זרימה ומשחקיות, שפה וסגנון, השראות, תחביר של היצירה, מבטים ושלבי עבודה.
הקורס עוסק בפתיחת מרחבי כתיבה, התהוות זרימה ומשחקיות, שפה וסגנון, השראות, תחביר של היצירה, מבטים ושלבי עבודה.
- חובה
- שנתי
-
בסיס לליצנות ותיאטרון פיסי –בימוי ג'
מרצים: גבי כהןהגוף הוא מחסן הזיכרונות הכי טוב של השחקן/ליצן. אצלי בשיעור התלמידים חוזרים לבסיס הגוף בצורה הכי נקיה והכי פשוטה שיש. תנועה אימפרוביזציה גופנית ותרגילים אישים אשר מלמדים את הגוף לפתוח את מחסן הרגשות...
הגוף הוא מחסן הזיכרונות הכי טוב של השחקן/ליצן. אצלי בשיעור התלמידים חוזרים לבסיס הגוף בצורה הכי נקיה והכי פשוטה שיש. תנועה אימפרוביזציה גופנית ותרגילים אישים אשר מלמדים את הגוף לפתוח את מחסן הרגשות שלהם.
- חובה
- שנתי
-
פרפורמנס – בימוי ג'
מרצים: אפרת שטינלאוףבמהלך הקורס נחקור את התופעה הייחודית שנקראת פרפורמנס, מתי היא צמחה ובתגובה לאיזו מציאות אמנותית, חברתית ופוליטית.
במהלך הקורס נחקור את התופעה הייחודית שנקראת פרפורמנס, מתי היא צמחה ובתגובה לאיזו מציאות אמנותית, חברתית ופוליטית.
- חובה
- שנתי
-
עיצוב במה ותלבושות – בימוי ג'
מרצים: פרידה שהםמטרת השיעור ללוות את הסטודנטים ביצירת הגמר שלהם – תרגיל הבימוי הארוך . תלמידי בימוי יביימו תרגיל אחד ותלמידי העיצוב יעצבו כל אחד שני תרגילים (אחד במלואו ובשני תפאורה או תלבושות) במידה ויבקשו לעצב י...
מטרת השיעור ללוות את הסטודנטים ביצירת הגמר שלהם – תרגיל הבימוי הארוך . תלמידי בימוי יביימו תרגיל אחד ותלמידי העיצוב יעצבו כל אחד שני תרגילים (אחד במלואו ובשני תפאורה או תלבושות) במידה ויבקשו לעצב יותר, זה אפשרי. לאחר מספר מפגשים בין כיתת בימוי לכיתת עיצוב הלווי יהיה בעיקר פרטני מול כל תרגיל ותרגיל .
- חובה
- שנתי
-
דרכי הוראה בתיאטרון - בימוי ג'
מרצים: אביגיל גריןהקורס נועד להציף, לדון ולבחון סוגיות הנוגעות בהוראת אמנויות בכלל ובהוראת התאטרון בחטיבה העליונה. במהלך הקורס יתוודעו הסטודנטיות והסטודנטים למודלים פדגוגיים שונים, לתכנית הלימודים בחטיבה העליונה וי...
הקורס נועד להציף, לדון ולבחון סוגיות הנוגעות בהוראת אמנויות בכלל ובהוראת התאטרון בחטיבה העליונה. במהלך הקורס יתוודעו הסטודנטיות והסטודנטים למודלים פדגוגיים שונים, לתכנית הלימודים בחטיבה העליונה ויתנסו בבניית מערכי שיעור וכן בפיתוח תכנית לימוד נושאית ושנתית.
- חובה
- שנתי
-
התנסות מעשית בהוראה - בימוי ג'
מרצים: אביגיל גריןהתנסות מעשית בהוראת התאטרון כשזו מתבצעת בשני מוקדים: בחטיבת ביניים בה יתנסו הסטודנטיות והסטודנטים בהוראה ובצפייה והוראה במגמות תיאטרון לצד מורה מאמן. ההתנסות בחטיבת הביניים תעשה ביחידים או בצמדים...
התנסות מעשית בהוראת התאטרון כשזו מתבצעת בשני מוקדים: בחטיבת ביניים בה יתנסו הסטודנטיות והסטודנטים בהוראה ובצפייה והוראה במגמות תיאטרון לצד מורה מאמן. ההתנסות בחטיבת הביניים תעשה ביחידים או בצמדים ומטרתה לאפשר יישום והטמעה של היבטים פדגוגיים ואמנותיים אליהם העולים במהלך התואר ולהתנסות ביישומם בשטח. ההתנסות מלווה בהנחיה ובתצפיות של המדריכה הפדגוגית בשיעורים ובניתוח אירועים בקהילה המתנסה. לצד זאת יקיימו הסטודנטיות צפיות במורים לתיאטרון בחטיבה העליונה בתיאום פרטני.
- חובה
- סימסטר
-
דרמטורגיה – בימוי ג'
מרצים: מיכל בן עמיהיכרות עם תפקידי הדרמטורג והפונקציה הדרמטורגית בתיאטרון, בהפקה, עם הקהל/המרחב הציבורי. התנסות בתהליך עבודה יישומי בהפקת תיאטרון ובהעלאת מחזות קלאסיים, מודרניים ופוסט-מודרניים לבמה.
היכרות עם תפקידי הדרמטורג והפונקציה הדרמטורגית בתיאטרון, בהפקה, עם הקהל/המרחב הציבורי. התנסות בתהליך עבודה יישומי בהפקת תיאטרון ובהעלאת מחזות קלאסיים, מודרניים ופוסט-מודרניים לבמה.
- חובה
- סימסטר
-
ליווי יצירה תאטרונית – בימוי ג'
מרצים: דניאל כהן לויהקורס ילווה את הסטודנטים/יות בתהליך העבודה והיצירה לקראת העלאת תרגילי הבימוי הקצרים והארוכים.
הקורס ילווה את הסטודנטים/יות בתהליך העבודה והיצירה לקראת העלאת תרגילי הבימוי הקצרים והארוכים.
- חובה
- סימסטר
-
הרצאות המאה העשרים ואחת – בימוי ג'
מרצים: משה פרלשטייןנדון במאסטרים הגדולים בני זמננו, אלה ששינו ומשנים את פני התיאטרון בן-זמננו. כן יובאו דוגמאות מעבודות של קבוצות תאטרון עצמאיות.
נדון במאסטרים הגדולים בני זמננו, אלה ששינו ומשנים את פני התיאטרון בן-זמננו. כן יובאו דוגמאות מעבודות של קבוצות תאטרון עצמאיות.
- חובה
- סימסטר
-
חקר התיאטרון – בימוי ד'
מרצים: משה פרלשטייןמטרת הקורס היא היכרות ראשונית עם מגוון של שיטות מחקר המקובלות כיום באנליזה ובמחקר של המופע התיאטרוני.
מטרת הקורס היא היכרות ראשונית עם מגוון של שיטות מחקר המקובלות כיום באנליזה ובמחקר של המופע התיאטרוני.
- חובה
- סימסטר