שנה א'
הכרת ובניית גוף השחקן ודינמיקות קבוצתיות – משחק א' – מרצה: מורן ארביב גנס (מורצ'י)
במהלך השנה נתחיל בתהליך שמפתח את יכולות גוף השחקן שלנו הן מבחינה פיזית והן מבחינה מחשבתית. ננסה להכיר עוד רבדים חדשים ולגלות עולמות חבויים שמסתתרים בתוך גופנו, על מנת לדעת לתפעל ולהשתמש בהם כאשר אנחנו משחקים.
תנועה - משחק א' – מרצה: אריה בורשטין
הקורס נועד לתת מענה לצורך של תלמידי המשחק במסגרת לימודית של תנועה ויצירה בתנועה. יילמדו טכניקות שונות של מחול, תנועה ואימפרוביזציה תוך התנסות ובנייה של שפה תנועתית אישית, בדיאלוג ובקבוצה, שכלול היכולת והנוכחות הפיזית, הרגישות, ההבעתיות בתנועה והיכולות היצירתיות.
בדרך לחשיבה קונספטואלית - בימוי א' + משחק א' – מרצה: אביגיל גרין
באמצעות תרגילי כתיבה, דיונים, צפייה ומפגש אמן נעסוק במושגי יסוד לפיתוח המנגנון היוצר שלנו ונתנסה בחשיבה על רב תחומיות ובינתחומיות בזיקה לאותם מושגי יסוד בשדה האמנות.
משחק – משחק א' – מרצה: טטיאנה קנליס-אוליאר
הקורס מתמקד בבניית דמויות, ניתוח דמויות וניתוח מחזות. איך ניגשים פעם ראשונה לטקסט? מה השאלות החשובות שעוזרות להכיר את הדמויות ואת המחזה. הלימוד מתבסס על שיטת סטניסלבסקי.
אומנות האלתור - משחק א'– מרצה: ירון אדלשטיין
בשני קורסים, בשנה א' ובשנה ג', לומדים ומתרגלים הסטודנטים מיומנויות יסוד באימפרוביזציה מכוונת מופע, על בסיס פורמטים בינלאומיים של לונג-פורם אימפרוב ושל תיאטרון פלייבק.
בסיס לליצנות ותיאטרון פיסי – משחק א'– מרצה: גבי כהן
הגוף הוא מחסן הזיכרונות הכי טוב של השחקן/ליצן. אצלי בשיעור התלמידים חוזרים לבסיס הגוף בצורה הכי נקיה והכי פשוטה שיש. תנועה אימפרוביזציה גופנית ותרגילים אישים אשר מלמדים את הגוף לפתוח את מחסן הרגשות שלהם.
גישות שונות לטקסט (כתיבה) - משחק א' – מרצה: רועי מליח רשף
טכניקות, פרקטיקות ושיטות לפענוח טקסט שנוצרו לאורך השנים. כיצד השחקן קורא את הטקסט ומעביר אותו לבמה מבחינת סיפור, קול, גוף והבעה רגשית.
תיאטרון עכשווי – בימוי א' + משחק א' – מרצה: משה פרלשטיין
נדון במושגי המפתח של סדרת הקורסים בעיקר דרך יצירתם של שני זוגות של במאי ומעצב: תומאס אוסטרמייר ויאן פפלבאום, ומיכאל תאלהיימר ואולאף אלטמן. נבחן גם את השפות התיאטרוניות השונות שלהם, בין היפר-ריאליזם להפשטה גיאומטרית קיצונית, אבל גם דרכי הפרשנות הייחודיות שלהם למחזאות קלאסית.
תנועה- פנים וחוץ – משחק א' – מרצה: טולה דמארי
התנועה בחיינו מבוססת על תנועה פנימה והחוצה. מחד, גלים ותופעות שנחוות במרקע הפנימי, למול אירועים המתרחשים מחוצה לנו כל הזמן. יחדיו הם מהווים מגרש לימוד, חקירה והתבוננות.
פרפורמנס - משחק א'– מרצה: עלית קרייז
קורס אומנות הפרפורמנס מציג את אמנות הפרפורמנס מבחינה תיאורטית ומזמן לחקר של מדיום זה מבחינה מעשית.
שירה לשחקנים – משחק א' – מרצה: הראל ליסמן
נברר את הקשר בין משחק ושירה. נגלה ונכיר את הקול שלנו. נקבל כלים טכנים לשירה נכונה, יציבה
ובריאה נפרק את השיר כמונולוג - פרשנות, פעולה והגשה.
שפה - משחק א' – מרצה: ריקי דסקל
נשימה ויציבה נכונות לטובת הפקת הקול – פרוייקציה, חיתוך דיבור - דיקציה , עבודה על עיצורים ותנועות, אינטונציה וניתוח טקסטים מסוגים שונים ומתקופות שונות, כללים בלשון והעשרת השפה.
עבודת אנסמבל – משחק א' – מרצה: אריאל וולף
מטרת הקורס לפתח חשיבה יצירתית ורחבה בעבודת השחקן. במקביל לעבודה הפרטית של השחקן על הסצנה, נחפש את הקשרים, היחסים, וההשפעות של עבודת האנסמבל.
הדרכת שחקנים - קורס משותף לבימוי ב ומשחק א – מרצה: טל ברנר
התנסות מעשית בעבודת הבמאי/ת עם השחקן/ נית דרך ביצוע מונולוגים וסצינות מהמחזאות העולמית. במהלך הקורס מושם דגש על פיתוח שפה מקצועית ויצירתית משותפת לבמאים ושחקנים.
משחק ויצירה – משחק א' – מרצה: הראל מוראד
שיעורי דינמיקה קבוצתית, אלתור וחיזוק הנוכחות הבימתית. דגש חזק על ההקשבה לפרטנר לצורך ביטול מודעות היתר והיכולת לעבוד בצורה הכנה ביותר מרגע לרגע.
עיצוב דמויות – משחק א' – מרצה: סיני פתר
איך מעצבים דמות על הבמה? מה מקורות ההשראה לעיצובן של הדמויות? מחוות גופניות, חפצים, קריקטורות וציורים, בעלי חי, דמויות אמיתיות מן הסביבה בה אנו חיים, דמויות מן המסך - כל אלה יכולים להעניק השראה באופן בו אנחנו לומדים לעצב את החוץ והפנים של הדמויות. דרך העבודה היא חקירה באמצעות אילתור, ושכלול היכולת לעבוד עם פרטנר, לקראת יצירת סצינה בימתית משותפת. בהמשך נשכלל את עיצוב הדמות באמצעות גילום דמויות הכתובות בסצינות דרמטיות וקומיות
תנועת הקול – משחק א'– מרצה: יהלי תורן
תנועת הקול" מתבססת על טכניקת ה"Bel canto" הקלאסית ומושגת דרך הקשר שבין קול, תנועה ונשימה, על ידי מנחים גופניים, תוך הבנה שהגוף כולו משמש ככלי הנגינה והתהודה של הקול האנושי. העבודה אישית וקבוצתית.
לפעול בתנועה - משחק א' – מרצה: יעל תורג'מן
הכלי המרכזי שיעמוד לרשותנו יהיה האלתור על סוגיו השונים. הסטודיו יהיה לנו כמעבדה לבחינה ופיתוח ארגז הכלים שעומד לרשות השחקן המבצע והיוצר. בירור ופענוח השפה האינדיבידואלית של הסטודנט/ית במקום בו ניתנת לו/ה הרשות לנוע ולרקוד מתוך פעולת חיפוש, מחקר והתבוננות פנימה ולא מאידיאל צורני (טכני) .
שנה ב'
דיבור והדרכת טקסט – משחק ב' – מרצה: ענת זמשטייגמן
השיעור מתחלק לשני נושאים מרכזיים. דיבור – הקניית יסודות הפקת הקול הכוללים נשימה, תמיכה, היגוי ופרוייקציה. הדרכת טקסט – הקניית יסודות הטיפול בטקסט הכוללים הגיון, דגשים וניקוי הנגנות.
קומדיה – משחק ב' – מרצה: תמר קינן
במהלך השנה הסטודנטים יתוודעו לקשת רחבה של מנגנונים קומיים, סגנונות ומדיומים. הם יכירו ארכיטיפים קומיים, טיפוסים בקומדיה וילמדו כמה תחבולות קומיות עתיקות יומין אך שימושיות. הם יתמודדו עם טקסטים מ-גוגול ועד סיינפלד, ובסוף השנה גם יתנסו בכתיבת קטעים קומיים לעצמם.
עבודת אנסמבל - משחק ב' – מרצה: סיון הנדלסמן
יסודות עבודת האנסמבל. מה הופך קבוצת שחקנים.יות לקאסט שיוצר ביחד? נקודת המוצא תהיה שיטת העבודה של הבמאית אן בוגרט.
מבוא לקומפוזיציה בימתית -משחק ב' – מרצה: נועה לב
הקורס עוסק בשאלה כיצד נוצרת קומפוזיציה בימתית, תוך שימוש בטקסטים לא שגרתיים וחיבורם עם תבניות תנועה וחומרים ויזואליים נוספים: חפצים, חומרים טבעיים, חומרים מלאכותיים, וידיאו ארט, סאונד ובגדים.
דיאלוג בתנועה - משחק ב' – מרצה: שרון גל
תנועה כשיח, כדיאלוג. בקורס נשכלל את היכולת הגופנית והמנטלית לדיאלוג תנועתי. נתמקד בקונטקט אימפרוביזציה ונבנה שפה תנועתית אישית וקבוצתית.
מחזאות מודרנית (צפון אירופה) – משחק ב' – מרצה: כפיר אזולאי
חלקו הראשון של הקורס מתמקד בהקניית כלים לקריאה ניתוח ופענוח מחזה, "המחזה כפרטיטורה של פעולות". כיצד הופכים את הטקסט לחומר משחקי וכלים לבניית דמות. חלקו השני והעיקרי של הקורס מתמקד בעבודה מעשית בה השחקנים מקבלים משוב והנחיה על עבודתם המשחקית, טכניקות משחק ופענוח הדמות עליה הם עובדים.
שייקספיר-משחק ב' – מרצה: נעם בן אז"ר
לצד ניתוח הדמות השייקספירית, הבנת עולמה הפנימי וזיהוי המניעים הדרמטיים לפעולותיה, מתרגלים הסטודנטים את התגובה הפיזית לסערת הנפש המתחוללת.
משחק – משחק ב' – מרצה: חווה אורטמן
מאיסוף חומרים ע"י תחקיר, תצפית, אימפרוביזציות, בכדי לבנות את העולם, יחסים, דמויות, מצבים, ועד לסצנה עם טקסט כשהחומרים מוכנים. מתמקדים בארבעה מחזות, ראליסטיים. זהו השלב השני מהmethod - ,שלב עבודת השחקן על תפקיד.
תיאטרון סיפור – משחק ב' – מרצה: יענקלה יעקובסון
בכל שיעור מתבקשים התלמידים/ות להביא סיפור אישי האמור להיות משמעותי עבורם/ן. הסיפור יכול להיות על אדם, בעל חיים או על רגע מיוחד.
משחק – משחק ב' – מרצה: שירי גולן - רוטנברג
כהכנה לקראת עבודה על דמות במחזה שלם- ניתוח והגשה של מונולוגים ודיאלוגים מתוך טרגדיות יווניות .
פיתוח טקסטים – משחק ב' – מרצה: נעה וגנר
כיצד מתבוננים התבוננות עמוקה בטקסטים דרמתיים? איך הופך המחזה למפה שיכולה להוליך את השחקן/ית בדרכים רבות? כיצד המפה הזו הופכת לעבודת מחקר מסועפת ומלאת פוטנציאלים של היוצרים והפרפורמרים, ואיך מתרגמים את כל זה לכדי בחירות פשוטות לעבודה.
תיאטרון עכשווי – בימוי ב' + משחק ב' – מרצה: משה פרלשטיין
נדון תחילה ביחסי סדר ואי-סדר שונים על הבמה, דרך קטבים מובהקים של מופעים בעלי חוק וסדר מוחלטים מול כאלה בהם ניכר כאוס (ונדון גם בסדרים הנשמרים תחת הכאוס) – ובין הקטבים הללו נדון במצבי בינייים שונים. נעשה זאת דרך התבוננות בקטעים מיצירתם של כריסטוף מארתהלר ואנה פיברוק, דימיטר גוטשף וקאתרין בראק, אנדראס קריגנבורג, פראנק קאסטורף וברט נוימן, קריסטוף שלינגנזיף, פאלק ריכטר ואחרים.
שנה ג'
משחק לקולנוע וטלביזיה – משחק ג' - מרצה: רם נהרי
שיעור המיועד לרכישת מיומנויות עבור משחק לקולנוע וטלוויזיה. הסדנא היא מעשית והעבודה בכיתה נעשית באמצעות עבודה על סצנות מסדרות טלוויזיה וסרטים.
שפת גוף – משחק ג' – מרצה: שרה פון שוורצה
דרך יציבה, קול ונקודת מבט. בקורס נהפוך את גופנו למעין בית מלון לדמויות מבלי להתערער מנוכחותן אלא רק להנות מהעולמות שהם חושפים בפנינו. מטרת הקורס היא לתת לכם כלים ״ללכת אל״ הדמות במקום רק לקחת אותה אליכם, להעשיר את אופן ההסתכלות שלכם על עצמכם ועל אנשים מסביבכם.
מונולוגים - משחק ג' – מרצה: נטע שפיגלמן
בשיעור אנחנו שואפים לכבוש את רגע השיא שנקרא מונולוג. עיקר השיעור תפירת צמד מונולוגים שיחמיאו ויהיה מדוייקים לכל אחד מהתלמידים, מתוך מחשבה על אודישן לתאטרון או קבלת מלגה ותוך כדי כך לימוד משחק והבנה של מונולוג דרך פרמטרים ברורים כמיקרוקוסמוס של כל סצנה או תפקיד.
אומנות האלתור - משחק ג' – מרצה: ירון אדלשטיין
בשני קורסים, בשנה א' ובשנה ג', לומדים ומתרגלים הסטודנטים מיומנויות יסוד באימפרוביזציה מכוונת מופע, על בסיס פורמטים בינלאומיים של לונג-פורם אימפרוב ושל תיאטרון פלייבק.
התנהגות פיזית – משחק ג' – מרצה: רוני עינב
בשיעור נחקור אפשרויות להתבוננות ולבחירה סביבה יכולה להתארגן מציאות גופנית. כמו כן את האופן בו היא עשויה להתחבר לטקסט, להעשיר ולשנות אותו.
פיתוח קול - משחק ג' – מרצה: שוש רייזמן
מודעות לעבודת הלשון והשפתיים בכלל, ובמיוחד בשירה, אשר מקרבת אל הכוונה למה שנאמר. אינטגרציה בין המאד פיזי, שכלי ורגשי, תוך שימוש בדמיון. במקביל - שחרור הקול והבאתו למקום האקספרסיבי, על ידי ניטרול החסמים מכל הזויות הנ"ל - הפיזיות (נשימה, תמיכה וכו'), הרגשיות (פחדים ומעצורים) והחשיבתיות (שמפריעות לספונטניות ותוקעות בהרגלים לא נכונים).
תנועת הקול – משחק ג' – מרצה: יהלי תורן
תנועת הקול" מתבססת על טכניקת ה"Bel canto" הקלאסית ומושגת דרך הקשר שבין קול, תנועה ונשימה, על ידי מנחים גופניים, תוך הבנה שהגוף כולו משמש ככלי הנגינה והתהודה של הקול האנושי. העבודה אישית וקבוצתית.