Heder 17 2

ראש התוכנית: פרופ' מירי שינפלד
צוות היגוי : פרופ' מירי שינפלד, ד"ר לאורה לוין, פרופ' תמי זייפרט, פרופ' שוש לשם, ד"ר מיכל קרן, ד"ר רינת ארביב

התוכנית מיועדת לסטודנטים המעוניינים בהעמקה בתחום טכנולוגיה בחינוך בהיבט המחקרי, הלומדים בנתיב פיתוח ועיצוב למידה. התוכנית מכשירה את הסטודנטים לעריכת עבודת מחקר ולכתיבת עבודת תיזה מחקרית בתחום טכנולוגיה בחינוך. הסטודנטים מקבלים תואר שני עם תיזה ויכולים להמשיך את לימודיהם לתואר שלישי באוניברסיטאות בישראל ובעולם.

התוכנית לתיזה מחזקת את יכולות המחקר, האוריינות האקדמית והכתיבה האקדמית. לפיכך, הסטודנטים שמסיימים את התכנית יהיו בקיאים :

  • בחיפוש מידע ובהיכרות עם העושר המחקרי בתחום טכנולוגיה בחינוך
  • בשיטות מחקר חדשניות ובשימוש בטכנולוגיה למחקר
  • בהבנת התחום של טכנולוגיה בחינוך בארץ ובעולם
  • בכתיבה ממוקדת בתחומים הנדרשים במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית

 

תוכנית הלימודים (15 ש"ש)

בסמסטר א' הסטודנטים בתוכנית התיזה לומדים בתוכנית הרגילה לטכנולוגיה בחינוך. מסמסטר ב' קיימת הכוונה למחקר והעמקה בתחומי מחקר בטכנולוגיה בחינוך. בשנה השנייה מספר הקורסים מועט ועיקר המאמץ מושקע בעבודת המחקר. עבודת התיזה מתחילה בשנה השנייה וניתן לסיימה בסוף השנה השנייה ובמהלך השנה השלישית. לכל סטודנט מנחה בדרגת פרופסור.

הקורסים הנלמדים: שיטות מחקר כמותיות ואיכותניות, בריונות ברשת, טכנולוגיות סיוע לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, סביבות הוראה ולמידה מרחוק -קורס בינלאומי, מגמות עתידיות ויישומיות בטכנולוגיה מתקדמת, סמינריון עיוני וסמינריון אמפירי (יזמות, שיתופיות ועולמות וירטואליים), סמינר חוגי וסדנת תיזה.

 

תנאי קבלה לתוכנית ותהליכי הקבלה

  • ממוצע ציונים שנתי של 90 לפחות (בקורסים של שנה א')
  • ציון 85 לפחות בכל אחד מקורסי המחקר הנלמדים בשנה א'
  • ציון 93 לפחות בעבודת הסמינריון העיוני של שנה א'
  • המלצת מנחה הסמינריון
  • הצהרת כוונות לקראת הקבלה לתוכנית התיזה – בסמסטר ב'
  • ראיונות – בסוף שנה א' ובמהלך חופשת הקיץ
  • שיבוץ לנתיב פיתוח ועיצוב למידה בשנה א' סמסטר ב'.

 

התוכנית פותחת שער כניסה לעולם האקדמי בישראל ובעולם ולהשתלבות בתואר שלישי בטכנולוגיה בחינוך.