חוקרת ומרצה בתחום יישומים טכנולוגיים מתקדמים ללומדים עם הפרעות בקשב ובלמידה וצרכים מיוחדים. חוקרת ומנחת עבודת גמר בתחום תפקודים ניהוליים (Executive Function) עבור אוכלוסיות אלו. מרצה ומנחה בתחום עיצוב אוניברסלי בלמידה Universal Design for Learning (UDL). מובילה את תחום טכנולוגיות סיוע באתר ייעודי לכך ופרסום בדף הפייסבוק "יש לך פוטנציאל אבללל...".
פרופ' מירי שינפלד - ראש תכנית התיזה
פרופ' מירי שינפלד ראש תכנית התיזה בטכנולוגיה בחינוך לתואר השני, היתה מרכזת התכנית בשנים הראשונות להקמתה. היא היא מרצה שנים רבות בסמינר הקיבוצים, בתחילה בפקולטה למדעים ולאחר מכן בפקולטה לחינוך. היא שמשה כראש תחום התקשוב במכללה, היא חוקרת וכותבת בנושאים הקשורים לשילוב טכנולוגיה בחינוך, רב-תרבותיות, פדגוגיה, חדשנות, שיתופיות, הוראה מקוונת ועולמות וירטואליים. מירי הקימה ומשמשת כראש מרכז TEC (טכנולוגיה, חינוך ורב-תרבותיות) במכון מופ"ת. היא עוסקת במחקר ובפיתוח מודל TEC תוך הפעלת קורסים מקוונים במכללות ובבתי הספר. היא זכתה בפרס משרד החינוך בשיתוף, על יוזמה פדגוגית שעשתה שינוי בהכשרת המורים ב2013 ובפרס האחדות ב2018. היא שימשה במכון מופ"ת כמרכזת פורום רכזי התקשוב ועבדה במדור לסביבות הוראה ולמידה מקוונות. היא ערכה ספר בנושא למידה שיתופית בעולם גלובלי. מירי זוכה להכרה בינלאומית על פעילותה בארגונים, בוועידות ובכנסים בינלאומיים ועל שותפותה בכתיבת ניירות עמדה בנושאי רב-תרבותיות וטכנולוגיה בחינוך.
ד"ר יעל יונדלר
ד"ר יעל יונדלר מובילה את נתיב פיתוח ועיצוב למידה.
מובילה את נתיב עיצוב למידה בתכנית. מנחה צוותים באקדמיה ובארגונים - בתחומים של בניית ידע והצמחתו במסגרת של קהילות למידה. עוסקת בעיצוב מרחבי למידה היברידיים ברוח הומניסטית (הלומד במרכז) למען הקהילה תוך שיתופי פעולה עם ארגונים ועמותות. מובילה קהילות מרצים וקהילות מורים המלמדים ב-Future Learning Spaces. פוסט־דוקטורנטית באוניברסיטה הפתוחה בתוכנית לטכנולוגיות ומערכות למידה, בנושא אוריינות דיגיטלית. מומחית בהערכה חינוכית (Assessment for Learning) ומכשירה רכזי הערכה.
תחומי מחקר: קהילת הומניסטית בונה ידע, עיצוב תהליכי למידה-הוראה והערכה במרחבים גמישים (פיזיים ומקוונים), חדשנות פדגוגית, מטה-קוגניציה, אוריינות דיגיטלית.
ד"ר איילת ויצמן
ד"ר איילת ויצמן מובילה את נתיב "טכנולוגיות המחר: מציאות מדומה, חלל ורובוטיקה" בתכנית. מלמדת וחוקרת שילוב טכנולוגיות מתקדמות פיזיות-דיגיטליות בחינוך (יישומי חשיבה מיחשובית, רובוטים בהוראה ועוד), וכן שילוב תחום החלל בחינוך והוראה.
יועצת ומפתחת תכנים בתחום חינוך לחלל ורובוטיקה בחינוך, מתנדבת ומנטורית בארגוני חינוך לחלל בארץ ובעולם. בעבר סמנכ"ל חינוך בעמותת SpaceIL.
תואר ד"ר בגיאופיזיקה ומדעים פלנטריים מאוניברסיטת ת"א ופוסט-דוקטורט מאוניברסיטת מישיגן (MSU) בתחום החינוך המדעי-טכנולוגי.
דורי (דורון) אורין
ראש בית הספר ללימודי עיצוב בפקולטה לאמנות, מרצה בסמינר הקיבוצים ובבצלאל.
דורי מוביל את תחום סמינריון הפרויקטים המעשי בתכנית. הוא מעצב וחוקר יחסי עיצוב-טכנולוגיה-חברה. עוסק בחשיבה יצירתית, בשילוב בין העולם הדיגיטלי לעולם הפיזי ובהיבטים החברתיים-תרבותיים של שימוש בכלים טכנולוגיים. ממקימי קבוצת העיצוב UMAMY.
מנחה בתכנית את סמינריון הפרויקטים "סטודיו מייקינג".
פרופ' תמי זייפרט
פרופ' תמי זייפרט מומחית ליישום וחקר סביבות חדשניות ופדגוגיה חדשנית בהוראה. תחומי המחקר כוללים: רשתות חברתיות בהקשרים חינוכיים, טכנולוגיות ניידות ויישומן בהוראה, הערכה עצמית והערכת עמיתים מקוונת, עיצוב מרחבי למידה מקוונים. מנחה ומכשירה סגל אקדמי לפיתוח ולהטמעה של מגוון דרכי הוראה-למידה-הערכה חדשניות בהתמחות "תכנון לימודים בעידן המידע" במכון מופ"ת. פוסט דוקטורט בתחום שילוב מחשבי כף יד בהוראה, המעבדה לטכנולוגיות ידע, אוניברסיטת תל-אביב (2005). תואר שני בתרפיה בתנועה באוניברסיטת חיפה (2018). כיום משלבת בין תחום התנועה והטכנולוגיה בהוראה ובמחקר.
ד"ר אורית צייכנר
חוקרת סוגיות תרבותיות חברתיות ואתיות במרחב הדיגיטלי. הובילה פיתוח תכנית לימודים בתיכון ב"מידענות סייבר" במשרד החינוך הטמיעה בתכנית הלימודים בתיכון עיסוק בסוגיות אתיות במרחבי טכנולוגיות מתקדמות . עוסקת בשיפור איכות ההוראה בסביבות לימוד עתירות מידע וטכנולוגיה בהכשרת מורים ובשילוב בין הטכנולוגיה לפדגוגיה. מחקריה מתמקדים בין היתר במקומן ותפקידן של מערכות טכנולוגיות מגוונות בהוראה וב"התערבויות משוב" בסביבת למידה רגילה ובסביבת לימוד מרחוק.
ד"ר אורלי פורמן
חוקרת, מרצה ומפתחת פתרונות משולבי טכנולוגיה בתחומי החינוך, מגן הילדים ועד לאוניברסיטה. מתעניינת בממשקים טכנולוגיים טבעיים, השומרים על ההקשר הסביבתי, הגופני והרגשי של הלמידה (VR, ממשקים מוחשיים, ועוד). תחומי התמחות: למידת שפה, אוריינות והבנת הנקרא ולמידת מיומנויות רגשיות-חברתיות. כיום שותפה לפיתוח סביבת לימודים חדשנית לגן הילדים במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח).
איציק (יצחק) אביגד
בעל תואר שני במינהל ציבורי מבי"ס ע"ש קנדי של אוניברסיטת הרווארד. מרצה בקורס פיתוח הקוגניציה דרך חשיבה מחשובית. כיום מרצה בתכנית ומורה שיקומי במכון פוירשטיין בירושלים בו הוא מלמד נפגעי ראש לרכוש מחדש מיומנויות למידה. כמו כן הוא מלמד תכנות ורובוטיקה בבתי ספר יסודיים. בעבר היה מנהל בחברת אן. די. אס./סיסקו ונהל צוותים בתחום ההצפנה ועיבוד מידע בעולם שידורי הטלוויזיה הדיגיטליים. איציק גם היה דיפלומט במשרד החוץ שתים עשרה שנה ושירת במספר מדינות בעולם ובארץ.
אלה פלג
מומחית בשילוב הוראה מתוקשבת בהוראה. עוסקת שנים רבות בהכשרת מורים ובשילוב למידה הוראה והערכה פדגוגים ודיגיטלים בחינוך.
אלון שיקאר
אלון הינו ארכיטקט חלל ובעל תואר מאסטר בעיצוב עירוני מבצלאל. הוא הבעלים והמנהל של שיקא אדריכלים, סטודיו לעיצוב, תכנון אדריכלי ועירוני . אלון הוא בוגר התכנית היוקרתית של אוניברסיטת החלל הבינלאומית וזאת כנציג רשמי של מדינת ישראל. בין היתר, אלון הינו מייסד שותף של עמותת דימארס העוסקת בפיתוח טכנולוגיית בנייה בחלל, באזורי קיצון ובחינוך באמצעות עשייה אקטיבית. אלון תכנן ובנה את תחנת חקר מאדים בה בוצעו שורה של משימות מחקר אנלוגיות בינלאומית והוא חוקר פעיל בתחום שהיה אנושית בחלל.
ד"ר דודי פלס
ד"ר דודי פלס הוא יזם ומרצה המתמחה במשחקים והוראה. הוא מייסד-שותף בקבוצת OM2, קבוצה המתמחה בבניית מיזמי פינטק. מייסד של חברת Makeree, המפתחת פלטפורמה להוראות דיגטאליות ממושחקות. יו"ר עמותת Games for Peace, שעושה שימוש במשחקים להובלת שינויים חברתיים. ממייסדי עמותת GameIS, המקדמת את תעשיית המשחקים בישראל. הוא מלמד על יזמות, חדשנות ומשחקים במרכז הבינתחומי בהרצליה ובסמינר הקיבוצים. לדודי דוקטורט במדע טכנולוגיה וחברה מאוניברסיטת בר אילן.
ד"ר דלית לוי
ד"ר דלית לוי היא בעלת יותר מ20 שנות נסיון בינלאומי במחקר ובפיתוח בתחום השילוב של טכנולוגיות בהוראת המדעים בכלל ובתחום החינוך למדעי המחשב בפרט. לאחר קבלת הדוקטורט מהמחלקה לחינוך למדע בטכניון, היא שימשה כחוקרת במסגרת פוסט-דוקטורט בפרויקט TELS – Technology Enhanced Learning in Science באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, והובילה את הפיתוח של סביבות למידה ויזואליות ועתירות טכנולוגיה בכימיה ובפיסיקה לבית הספר התיכון. כיום היא משמשת במקביל כמרצה בכירה בחוג למערכות מידע קהילתיות אותו הקימה במכללה האקדמית צפת, וכמרצה לשיטות מחקר איכותניות בסמינר הקיבוצים – המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאמנויות.
ד"ר דנה מרקוביץ-אלפסי
חוקרת ומרצה בתחומי תקשורת וחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. מומחית בהוראת תקשורת וקולנוע, חוקרת תקשורת פוליטית, ועוסקת בהשפעות פסיכולוגיות ופוליטיות של אמצעי התקשורת על החברה והתרבות. מחקריי מתמקדים בהשפעת המראה החיצוני של פוליטיקאים על הנראות התקשורתית שלהם באמצעי תקשורת מסורתיים וחדשניים. מחקריי הוצגו בכנסים מדעיים בארץ ובעולם, זכו לפרסים ומלגות, ופורסמו בכתבי עת אקדמיים בינלאומיים. מלמדת בתכנית קורסים בשיטות מחקר ובשימושי מדיה וקולנוע בחינוך המיוחד ובחינוך ובהוראה.
יעל חקשוריאן
מומחית לגיימיפיקציה ושילוב משחקים בחינוך, מנהלת פרויקטים דיגיטליים ומפתחת משחקים וחדרי בריחה מקוונים. MA בחינוך, התמחות בתקשוב בלמידה ובוגרת התכנית לפיתוח משחקי מחשב. פיתחה את התכנית לעיצוב ופיתוח משחקים למחוננים ומרצה לפיתוח משחקים ושילוב משחקים בחינוך. מנחה סמינריון פרויקטים בנושא פיתוח סביבת למידה מבוססת משחק דיגיטלי, ויועצת במכללה בצוות פדגוגיה דיגיטלית.
ד"ר מיכל הירשמן
ד"ר מיכל הירשמן מרצה בתחום מחקר יחידני -כמותי ובתחום ניתוח התנהגות. מדריכה ארצית בתחום הפרעות התנהגות באגף לחנ״מ במשרד החינוך. מדריכה ומרצה למנתחי התנהגות וצוותי חינוך ומתמחה בהפעלת תכניות התנהגותיות מערכתיות בבתי ספר וגנים. מנחה הורים בתוכניות ביתיות לילדים עם קשיי התנהגות.
ד"ר מיקי קריץ
מרצה בכיר במכללת סמינר הקיבוצים בתכניות לתואר שני לטכנולוגיה בחינוך, הערכה בחינוך ובתכנית M. Teach. מוביל סביבות מקוונות וייעוץ טכנו-פדגוגי לקורסים המקוונים ולקורסי MOOC של המכללה. פרסם שלשה ספרים בתחום האינטרנט (הוצ' כנרת, זמורה ביתן) וכמה עשרות מאמרים ומחקרים בנושאי החינוך הפרוגרסיבי והוראה בסביבות מקוונות ובסביבות רב-תרבותיות. מלמד קורסים מקוונים רבי-משתתפים בנושאי פדגוגיה דיגיטלית.
ד"ר סיגל בן-עמרם
מומחית לאוריינות דיגיטלית ולחינוך לשימוש מושכל במידע. חברת צוות פדגוגיה דיגיטלית בסמינר הקיבוצים - מנחה ומלווה מרצים לשילוב פדגוגיה דיגיטלית בהוראה ובלמידה.בעלת ניסיון רב בהכשרת מורים. לשעבר, חברה במטה תכנית התקשוב של משרד החינוך ושותפה לפיתוח תכניות לימודים בתחום שילוב התקשוב בהוראה ואוריינות דיגיטלית.
ד"ר סיגל עוזרי רוייטברג
אנתרופולוגית וסוציולוגית, מרצה וחוקרת. תחומי העניין המחקרי שלה הם: מחקר איכותני; תרבות פוליטית, רב-תרבותיות, גזענות, שינויים דוריים, מחאות חברתיות והקשרים שבין תרבות, פוליטיקה וחינוך. פרסמה את ספרה: "סוציאל-דמוקרטיה מקומית: עלייתו של דור פוליטי חדש במפלגת העבודה הישראלית (2006-2009)" בהוצאת יד טבנקין והוצאת מאגנס, האוניברסיטה העברית, 2020.
ד"ר עינת גיל
מרצה וחוקרת, יועצת ומעצבת סביבות למידה, ומובילה תהליכי חדשנות בהוראה באקדמיה. ראש פרויקט פיתוח מרחבי חדשנות פדגוגית ומנהלת המרכז לחדשנות ועיצוב למידה בסמינר הקיבוצים. לשעבר, ראש היחידה לחדשנות בהוראה, במכללת לוינסקי לחינוך ופוסט-דוקטורנטית באוניברסיטת טורונטו ובמכון Fields לחקר המתמטיקה. לצד תפקידה בהובלת חדשנות בארגון, במוקד עשייתה פיתוח סביבות למידה עתירות טכנולוגיה לקבוצות גיל שונות, בהן מעקב אחר תהליכי חשיבה, זיהוי והצמחה של פרקטיקות הוראה ו/או פיתוח מודלים פדגוגיים להם תרומה לתיאוריה ולמעשה.
ערן שפירא
ערן במאי ומפיק, חוקר ויוצר קולנוע ווידאו בשילוב עם טכנולוגיות חדשות.
מרצה לטלוויזיה, טכנולוגיות וידאו חדשניות בהוראה ופיתוח פורמטים במדיה דיגיטלית בסמינר הקיבוצים ובאוניברסיטת תל אביב. יוצר סרט 3600 "האנדרטה". ערן מנחה קורסים בשילוב צילום 360 בהוראה, מנחה סמינריון פרויקטים "וידאו אפ" -פיתוח יישומי וידאו מתקדמים ומוביל את ערוץ הפודקאסט של התכנית שלנו.