אבניים
זרמים וקהילות
- זרמים וקהילות
- לגשר על פני אלפיים שנה
- עם חברים לא מדברים בעקרונות
- אליטיזם או אינטגרציה בחינוך הדתי
- האם זה קרה באמת? על סדר היום (המשוער) של מחברי התנ”ך
- תודעה פוליטית וחברתית
- ואני תפילתי לך ה’ - עת רצון?
- למה שלא תדלגי על הפרק?
- עולים ויורדים בסולם יעקב
- האם נכון ללמד כתב רש”י?
- תפילה
- הוראת מקצועות הקודש
- תכנית א”י
"פלגי מים" הוא המונח המבטא את ריבוי הזרמים הייחודיים בבית הספר במגזר הממלכתי דתי. כל קבוצת הורים בעלת גוון דתי/חינוכי ייחודי מתפצלת ומקימה בי"ס או זרם חינוכי נפרד. תיאורי המקרים מציגים את היחסים המורכבים בין הממסד החינוכי לבין ההורים ובין הצוותים החינוכיים לבין קהילות ההורים.
-
יום שישי הגיע, עוד מעט קט ותלמידי הישיבה התיכונית יפרשו לפנימייה למנוחה לפני שבת. המורים האחרונים אורזים את ציודם לקראת יציאתם מהכיתה. אני - מנהל התיכון בישיבה - עובד על ה"סגירות" האחרונות של סוף השבוע ועל תכנונים לקראת השבוע הבא. דפיקה בדלת - מורה לתרגול במתמטיקה ולצידו תלמיד כעוס ביותר..
-
מנהל בית ספר בחינוך הדתי מתאר, בדרך ספרותית, את לבטיהם של הורים מהמגזר הדתי לאומי בבחירת מוסד חינוכי לילדיהם זה עתה חגגו את בת המצווה של בתם, תלמידה מצטיינת בכתה ו' של אחד מבתי הספר הממ"ד בעיר. מיד נפתחים מסעי השכנועים, ביקורים ולחצים: היכן לרשום את הילדה להמשך לימודיה התיכוניים?
-
תיאור המקרה של רותי להבי נכתב על ידי חמוטל פרת ויצא לאור בספר "רואים את הקולות - מורכבות חינוכית ואנושית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים" הוצ' אבניים 2012.
-
תיאור המקרה של שמחה לוי נכתב על ידי חמוטל פרת וראה אור בספר "רואים את הקולות - מורכבות אנושית וחינוכית בבתי הספר מנקודת מבטם של מנהלים", בהוצאת מכון אבניים 2012. על שלושה יסודות מתבססת האידאולוגיה החינוכית של ישיבת 'בני עקיבא' בשדה יעקב: