לימודי חובה (8 ש"ס)
-
אוריינות דיגיטלית באמנויות בגישה רב תחומית
מרצים: ד"ר אורלי מלמד וד"ר טל דקל"סביבת התקשורת שבתוכה אנו חיים מורכבת, אינטראקטיבית וגלובאלית. היא מלווה אותנו בכל שלבי החיים, בחיינו האישיים וכן בעולמות העבודה, הלמידה והפנאי. כיצד נשתמש בסביבה דינמית זו, בהתאם להעדפות וצרכים שו...
"סביבת התקשורת שבתוכה אנו חיים מורכבת, אינטראקטיבית וגלובאלית. היא מלווה אותנו בכל שלבי החיים, בחיינו האישיים וכן בעולמות העבודה, הלמידה והפנאי. כיצד נשתמש בסביבה דינמית זו, בהתאם להעדפות וצרכים שונים – הן בהתייחסות לחיי היומיום והן בהקשר ללמידה, עבודה ולתחומי היצירה והאמנות השונים? כישורי תקשורת ואוריינות מדיה ומידע חופפים לכישורי חיים, הנדרשים מכל אדם ולומד במאה ה-21. לסביבה זו יש השלכות על הקשר האנושי – על קשב, עומס ומעורבות רגשית ואזרחית, על הזהויות שלנו כבני אדם ייחודים, על תחושת שייכות לחברה, תפישת מציאות, מערכת אמונות, ערכי תרבות ועל יכולתנו להוביל ולעצב את חיינו כפרטים וכחברה. בסביבת מדיה דיגיטלית אנו ממלאים מגוון תפקידים כמחפשי מידע, כאוצרים, כיוצרים, כחוקרי רשת וכמגיבים. בקורס זה נעבוד באמצעות למידה מבוססת פרויקטים המשלבת חקר-רשת עם יצירה אמנותית. לאורך מפגשי הקורס, שיתקימו כולם במתכונת מקוונת, נלמד לשכלל מיומנויות של אוריינות מדיה דיגיטלית שעומדת לרשות האמנויות בתחומים השונים – תיאטרון, מחול, אמנות פלסטית, קולנוע, עיצוב ועוד.
- חובה
- סימסטר
-
המרחב והמקום הישראלי באמנויות
מרצים: ד"ר רויטל איתןבמסגרת הקורס נתחקה אחר ייצוגים של המקום הישראלי באמנויות למיניהן, מהתיאטרון ועד האמנות הפלסטית והקולנוע, מתוך ניסיון לעמוד על האופנים השונים שבהם נתפסת זו המכונה מולדת באמנות שנוצרת כאן, על מגוון...
במסגרת הקורס נתחקה אחר ייצוגים של המקום הישראלי באמנויות למיניהן, מהתיאטרון ועד האמנות הפלסטית והקולנוע, מתוך ניסיון לעמוד על האופנים השונים שבהם נתפסת זו המכונה מולדת באמנות שנוצרת כאן, על מגוון נקודות המבט שהיא מייצגת. את החלק הראשון של הקורס נקדיש לדילמת המקום של הצבר ונראה כיצד היא באה לידי ביטוי ביחסה האמביוולנטי אל המקום של האמנות המזוהה כציונית. נראה כיצד מהדהדת השניות ביחס אל המקום באמנות הפלסטית, אך בעיקר נתרכז באופן שבו היא באה לידי ביטוי בתיאטרון ובקולנוע. נדון באופנים בהם האמנות הנוצרת משקפת את הנרטיב הציוני והפוסט ציוני, תוך עיצוב מרחבים חדשים בעלי סממנים סקטוריאליים-פרסונליים הנותנת ביטוי לנרטיבים חלופיים, כמו נרטיב הנכבה הפלסטינית. במסגרת הקורס נקרא במחזות ונצפה בקטעי סרטים המשקפים את תופעות היסוד הללו ואף נבצע תרגילי משחק ובימוי כיתתיים ואישיים
- חובה
- סימסטר
-
שיטות מחקר איכותניות לחינוך החזותי
מרצים: ד"ר דורית ברחנא לורנדהקורס עוסק בגישות התיאורטיות העיקריות העומדות בבסיס המחקר האיכותני, בדגש על ההיבט החזותי, ובשיטות המחקר המגוונות שמיושמות במחקר כזה (בעיקר אתנוגרפיה חזותית). בין השיטות ניתן לציין גישות כמו ניתוח ת...
הקורס עוסק בגישות התיאורטיות העיקריות העומדות בבסיס המחקר האיכותני, בדגש על ההיבט החזותי, ובשיטות המחקר המגוונות שמיושמות במחקר כזה (בעיקר אתנוגרפיה חזותית). בין השיטות ניתן לציין גישות כמו ניתוח תוכן סמיוטי, ניתוח טקסטואלי, ראיונות עומק, תצפיות משתתפות וקבוצות מיקוד. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים והסטודנטיות מיומנויות בשימוש בשיטות אלה וזאת בזיקה להגיון המחקרי העומד בבסיס המסגרת המושגית שלהן, ובהתאם לשאלות המחקר ולאופי הכתיבה והניתוח של המחקר. לצד לימוד הגישות המנחות את המחקר האיכותני האתנו-ויזואלי ייבחנו סוגיות מתודולוגיות שונות. זאת נעשה בעזרת קריאה ביקורתית של מאמרים רלוונטיים בתחום זה ועידוד ופיתוח של דיונים במקרי בוחן של מחקרים אתנו-ויזואליים מגוונים. בתוך כך יתורגלו בכיתה שיטות המחקר השונות שנלמדות במהלך הסמסטר כולו.
- חובה
- סימסטר
לימודי בחירה (4 ש"ס)
-
קולנוע של שירה
מרצים: פרופ' אבנר פיינגלרנטמבעד לדיון על ׳שפה׳ כיקום מחולל משמעות, נעסוק בקורס זה בטקסטים מיתולוגים של סופוקלס, אדיפוס המלך ומדיאה; שיובילו אותנו לקולנוע של פזוליני ובלה טאר; לשירה של ביאליק; לתיאוריה של לאקאן ודלז, קפרה ובו...
מבעד לדיון על ׳שפה׳ כיקום מחולל משמעות, נעסוק בקורס זה בטקסטים מיתולוגים של סופוקלס, אדיפוס המלך ומדיאה; שיובילו אותנו לקולנוע של פזוליני ובלה טאר; לשירה של ביאליק; לתיאוריה של לאקאן ודלז, קפרה ובורובסקי; למיצג של מרינה אברמוביץ' ולאנימציה של יאן שוואנקמאייר; עד שלבסוף נמצא עצמנו בסדנה בת יומיים במדבר, בעודנו חיים בשטח ויוצרים עבודות ניסיוניות וחופשיות.
- רשות
- סימסטר