הגר בן זקן:
המסלול לאוריינות חזותית הוא מסלול יוצא דופן בזכות השילוב שבו נעשה שילוב בין קריאה ופרשנות של שפה חזותית לבין חינוך פדגוגי וביקורת של חברה ותרבות.
המולטידיסיפלינריות שמתקיימת בתכנית חשפה אותי לתחומים וסוגי ידע חדשים, ואפשרה לי לערוך מחקר תזה המשלב מספר תחומי ידע יחדיו. מסע זה הביא אותי בסופו של דבר להמשיך ללימודי לדוקטורט.
הגר בן זקן - במאית, מורה ודוקטורנטית בחוג ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן
ציקי אורון:
כמעצבת ומורה בתיכון, אני שמחה להמליץ בחום על התכנית לאוריינות חזותית.
זכיתי במסלול לימודים מרתק, שאפשר לי לבטא את נקודת מבטי החזותית והאסתטית, תוך כדי ביסוס מחקרי, דבר אשר העשיר את תחום הדעת שבו הנני מתמחה, ואף העניק לו עוד עומק, תוקף ומשמעות. הלימודים התקיימו תמיד באווירה נעימה ומעוררת השראה. בתכנית יש מרצים מקצועיים ומעניינים, שאפשרו לי לחקור נושאים במסגרת הקורסים השונים, תוך תשוקה לנושא הנבחר ותוך התנסות אישית. עבודת הגמר שלי, "ניתוח חזותי של חפצים מעצבי זהות בתחום הבית", היתה עבורי שיא נפלא בתכנית, אחרי שקיבלתי המון כלים מקצועיים לקראת ביצוע המחקר.
כיום אני דוקטורנטית במחלקה לאמנות יהודית באוניברסיטת בר-אילן.
אני מוקירה תודה על המסלול המעשיר ועל השותפים לדרך וממליצה בחום על המסע.
ציקי אורון, בוגרת מחזור תשע"ט
עדן דסטה:
בשבילי התכנית זה בית. היחס החם מהמרצות והמרצים והמקצועיות של כל אחד מהם, וגם החברים שפגשתי בספסל הלימודים, נתנו לי השראה ומוטיבציה לאורך הדרך, ונוצרו הרבה דיאלוגים מפרים ביננו.
הלימודים אפשרו לי תובנות חדשות וקיבלתי ארגז כלים עשיר בתחום האומנויות והחינוך. כאמנית פעילה אני מזהה את התרומה הגדולה של תכנית הלימודים לעשייה שלי. הבחירות שלי באובייקטים ומשטחי העבודה שלי ובמיוחד ההקשרים התרבותיים שאני יוצרת, הפכו מורכבים ועשירים, עם הפניות תרבותיות מגוונות. כאשת חינוך בתחום האומנות אני מזהה שאני מצוידת בכלים משוכללים, והתלמידות והתלמידים שלי נתרמים גם שנים אחרי שסיימתי ללמוד מהידע החדש שצברתי בתכנית ושאותו אני יכולה להעביר להם.
במסגרת עבודת הגמר של הלימודים, המנחות אפשרו לי לחקור נושאים שמעניינים אותי, וכתבתי בהנאה ובסקרנות את העבודה שנקראה "ניתוח חזותי של טקס הקפה (בונה) כאמצעי לשימור זהות אצל נשים מדורות שונים מהעדה האתיופית".
עדן דסטה, בוגרת מחזור תש"פ
יואל אודה:
חיפשתי תואר שני לא שיגרתי, שיהיה מגוון ואיכותי, ובעיקר כזה שישכלל את הידיעות והמיומנויות שלי ויקפיץ אותי קדימה גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה יצירתית. בתכנית ללימודי אוריינות חזותית מצאתי את כל זה. הקורסים השונים שלמדתי חיברו את התכנים שכל כך רציתי לעסוק בהם – צילום, קולנוע, ניו מדיה וחינוך.
במהלך הלימודים הכרתי סטודנטיות וסטודנטים איכותיים שלא מוכנים להתפשר על הטוב ביותר, ומרצים ומרצות שליוו אותי לאורך כל הדרך ובמיוחד בתהליך המחקר וכתיבת עבודת התזה, ותמיד עשו זאת במקצועיות, סבלנות ורגישות.
אני ממליץ בחום על התוכנית המגוונת והמעשירה הזו. אני ניתרמתי ממנה באופן יוצא מן הכלל.
יואל אודה, מחזור תש"פ
שרון תירוש:
התוכנית נתנה לי כלים לראות, להתבונן, להבין, לפענח ולהמשיג טוב יותר את התרבות החזותית העכשווית. כמו כן התכנית פתחה בפני צוהר ללמידה אינטרדיסציפלינרית.
במישור המקצועי למידה בתכנית שיכללה והעשירה את ארגז הכלים האמנותי והפדגוגי שלי כמורה לאמנות, באופן המותאם למיומנויות המאה ה- 21 ואני עד היום מקבלת משוב חיובי וחם מהתלמידים שלי, שלמידה המשלבת אוריינות חזותית מעניינת אותם והם מדווחים שהיא הרלוונטית ביותר לתחומי העניין שלהם.
סגל המרצים בתוכנית היה מאוד מקצועי, לבבי ונכון תמיד להקשיב, לעזור ולהנחות. הקורסים בתכנית היו מאוד מגוונים בתכניהם, נלמדו ברמה גבוהה, היו מעניינים מאוד והאווירה בקמפוס הייתה ממש נעימה ומעוררת השראה.
כיום, אני בתחילתו של מחקר בתואר שלישי בחוג למגדר באוניברסיטת בר-אילן.
שרון תירוש, בוגרת מחזור תשע"ט
אוגוסט, 2020
שרון פייגלמן:
הגעתי למקום שהוא בית. זוהי ההרגשה שמלווה אותי לאורך תקופת הלימודים. צוות המרצים הוא מהשורה הראשונה: קשוב, תומך בעת הצורך, ונכון לעזור ולכוון. תוכנית הלימודים הייחודית והמגוונת העניקה לי כלים חדשים, פתחה לי צוהר לעולמות תוכן לא מוכרים, העשירה אותי מבחינה אישית, ותרמה רבות להתפתחותי המקצועית.
אמנון זמיר:
אני מעצב גרפי ומורה לעיצוב במרכז האקדמי ויצ“ו בחיפה קרוב לעשרים שנה.
מאז שהצטרפתי ללימודי האוריינות החזותית השתנתה הדרך שבה אני מלמד. מצאתי עניין בתחומים חדשים שלא הכרתי בעבר, ואני מתייחס אחרת למוצרים שאני מעצב.