בית הספר לניתוח התנהגות מציע סדנאות המשך:
- קשיי התנהגות של ילדים בסביבה המשפחתית – כלים ופתרונות - להורים
- קשיי התנהגות של הילדים בסביבה המשפחתית - כלים ופתרונות – למנתחי.ות התנהגות
- לנתח את השטח - דיוק העבודה ההתנהגותית במסגרת העבודה בחינוך המיוחד. למנתחי התנהגות
קשיי התנהגות של ילדים בסביבה המשפחתית – כלים ופתרונות - להורים
מרצה: יהל לוינסקי
מנתחת התנהגות מוסמכת BCaBA, בעלת ניסיון עשיר בעבודה טיפולית עם משפחות, ילדים ובני נוער עם קשיי התנהגות וכן בעבודה עם צוותי חינוך בבתי ספר ובגנים. בוגרת לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות במגמת פסיכולוגיה ולימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך. מנהלת "מרכז יהלי" להדרכת הורים וצוותי חינוך ומרצה בתכנית להסמכת מנתחי התנהגות בסמינר הקיבוצים.
קהל היעד: הורים לילדים בגילאי 2-8
פתיחת הסדנה: יפורסם בקרוב
מטרת הסדנה ותכנים
מטרת הסדנה להקנות ידע בסיס בהבנת עקרונות התנהגות והכרת תחום ניתוח התנהגות. הבנת הקשר בין תגובות ההורים להתנהגות, פתרון בעיות התנהגות וסל כלים מעשיים להמשך.
הסדנה מיועדת להורים לילדים בגילאי 2-8, החווים אתגרים וקשיים חינוכיים עם ילדיהם בסביבה הביתית, כגון: שיתוף פעולה, קשיי שינה, התקפי זעם, ועוד.
*ההכשרה אינה מהווה תחליף לייעוץ פרטני ואינה מתאימה למקרים דחופים/חמורים.
תכנים:
- הכרות וקשיים נפוצים עיקריים, הכרות עם התחום ניתוח התנהגות
- להתחיל את היום בטוב-התארגנות בוקר נעימה ורגועה - איך עושים את זה?
- פגישות תכנון והגדרת ציפיות עם ילדינו
- "דובי לא לא" – איך להתמודד עם סירוב בצורה יעילה ורגישה
- התקפי זעם והתנהגויות תוקפניות – חלק א'
- התקפי זעם והתנהגויות תוקפניות – חלק ב'
- מסכים – מתי, כמה ולמה?
- לילה טוב – הרדמות עצמאית ושינה במיטת הילד
מבנה הסדנה
סדנאות מעשיות, יישום קליני.
אופן הלמידה: מקוון/ סינכרוני
מסגרת הלימודים: ימי רביעי, בשעות 20:00 – 21:30
היקף השעות: 8 מפגשים, 16 שעות אקדמיות
מועדי הסדנה: יפורסמו בקרוב
*פתיחת הסדנה מותנית במספר נרשמים
לתקנון הלימודים היכנסו ללינק
לתשלום היכנסו ללינק
קשיי התנהגות של ילדים בסביבה המשפחתית – כלים ופתרונות – מיועד למנתחי.ות התנהגות
מרצה: יהל לוינסקי
מנתחת התנהגות מוסמכת BCaBA, בעלת ניסיון עשיר בעבודה טיפולית עם משפחות, ילדים ובני נוער עם קשיי התנהגות וכן בעבודה עם צוותי חינוך בבתי ספר ובגנים. בוגרת לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות במגמת פסיכולוגיה ולימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך. מנהלת "מרכז יהלי" להדרכת הורים וצוותי חינוך ומרצה בתכנית להסמכת מנתחי התנהגות בסמינר הקיבוצים.
קהל היעד: מנתחי.ות התנהגות
תאריך פתיחה: יעודכן בקרוב
מטרת הסדנה ותכנים
הכרות עם גישת ניתוח התנהגות בעבודה עם הורים לילדים בהתפתחות תקינה, החווים אתגרים וקשיים חינוכיים. במהלך ההכשרה, נלמד להגדיר את ההתנהגות באופן אופרטיבי, תוך ניתוח מקרים ואינטראקציות משפחתיות, נלמד לזהות את התנאים המעלים את הסבירות להופעת ההתנהגות ואת המצבים המשמרים ומחזקים את רמת ההתנהגות הנוכחית. בהכשרה יוצג רקע תיאורטי וכלים מעשיים וקליניים לנושאים מגוונים הקשורים לעבודת מנת ההתנהגות בסביבה המשפחתית, כגון: שיתוף פעולה, קשיי שינה, גמילה, תזונה, התקפיי זעם, ועוד.
תכנים:
- מבוא – ניתוח התנהגות בסביבה המשפחתית-אתגרים ומחשבות
- חוסר היענות ושיתוף פעולה – הבסיס לשיפור האינטראקציות בבית – חלק א'
- חוסר היענות ושיתוף פעולה – הבסיס לשיפור האינטראקציות בבית – חלק ב'
- התקפי זעם ואלימות בבית – למה הם מתנהגים ככה? אופן תגובה נכונה
- קשיי שינה – תינוקות, בוגרים ומה שביניהם – חלק א'
- קשיי שינה – תינוקות, בוגרים ומה שביניהם – חלק ב'
- לאכול נכון – הרגלי אכילה משפחתיים והתמודדות עם אכילה סלקטיבית
- מסכים – כמה, איך ומתי?
- גמילה מחיתולים – נשארים יבשים
- . סיכום – שאלות נפוצות
מבנה הסדנה
הרצאות מקוונות, סדנאות מעשיות, יישום קליני.
אופן הלמידה: מקוון/ סינכרוני
מסגרת הלימודים: ימי ב', בשעות 19:00 – 21:30
היקף השעות: 10 מפגשים, 30 שעות אקדמיות
מועדי הסדנה:
יפורסמו בקרוב
*פתיחת הסדנה מותנית במספר נרשמים
לתקנון הלימודים היכנסו ללינק
לתשלום היכנסו ללינק
לנתח את השטח: דיוק העבודה ההתנהגותית במסגרת העבודה בחינוך המיוחד
מרצה: אלית בריל
מטרת הסדנה ותכנים
להעניק כלים מקצועיים למנתחי התנהגות העובדים בשטח, לקידום מיומנויות וכישורים של לומדים.ות עם צרכים מיוחדים, בכל הגילאים ובכל רמות התפקוד.
בסדנה יילמדו פרוטוקולים שונים לקידום כישורים כמו דחיית סיפוקים ואיפוק, פתרון בעיות ועבודה עצמאית. זאת לצד דיוק האופן בו אנחנו מחנכים לניקיון, מלמדים מיומנויות חברתיות ומעודדים תקשורת. עבודה מדויקת זו באה לידי ביטוי כבר בכתיבה נכונה של מטרות תכנית לימודים אישית (תל"א) שנתרגל כבר בתחילת הסדנה.
מבנה הסדנה
המפגשים יועברו באופן מקוון כהרצאה פרונטלית, כאשר בתחילת המפגשים ינתחו המשתתפים סרטונים /מטלות מהשטח של החומר הנלמד בשיעור הקודם, על מנת לקדם יישום מדויק של התכנים. בכל מפגש יוצג נושא חדש.
קהל היעד: מנתחי התנהגות העובדים עם תלמידים עם צרכים מיוחדים
אופן הלמידה: מקוון, למעט המפגש השישי שיתקיים כמפגש תרגול פרונטלי.
מסגרת הלימודים: ימי א', בשעות: 18:00 – 20:30
היקף השעות: 10 מפגשים, 30 שעות אקדמיות
בין הנושאים הנלמדים:
כתיבת מטרות למידה (תל"א/תח"י), הגדרת הבניית הסביבה והתאמת הסיוע, פתרון בעיות, לימוד איפוק ודחיית סיפוקים, שרשרת התנהגותית, חינוך לניקיון, בניית תכנית כתתית, קידום יזימה לתלמידים מורכבים:למידה מזדמנת לקידום מטרות למידה שונות, ועוד.
מועדי הסדנה:
יפורסמו בקרוב
גמולים
במסלול אישי באחריות הסטודנט ובכפוף לתנאי משרד החינוך.
תעודה
לבוגרי הסדנה תוענק תעודה מטעם מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאמנויות (ע"ר).
*פתיחת הסדנה מותנית במספר נרשמים
לתקנון הלימודים היכנסו ללינק
לתשלום היכנסו ללינק