הדר בחרוה 1900 400 (1)

הרשמה אונליין

התוכנית מיועדת לאנשי חינוך וטיפול המשתייכים לבתי הספר היסודיים ומעוניינים בהכשרה בהוראה מותאמת בשפה ובמתמטיקה, במטרה לקדם תלמידים עם קשיים ופערים וליצור עבורם תוכניות התערבות מותאמות. בתוכנית הלימודים נרכוש ידע בתחומי הקוגניציה, השפה והמתמטיקה ונעמיק בהיכרות עם מאפייני אוכלוסיות הלומדים השונות תוך כדי מיקוד בהפרעות בלמידה ובקשב. כמו כן, נחשף למגוון כלים חדשניים – דיגיטליים ומסורתיים להערכה ולטיפול בתחומי השפה והמתמטיקה, נכיר דרכי חשיבה ופתרון של תלמידים, שגיאות נפוצות בשפה ובמתמטיקה ודרכי התמודדות איתן, תוך כדי התאמת אסטרטגיות ייחודיות.

משך הלימודים
תוכנית שנתית, בהיקף 156 שעות
מתכונת הלימודים
היברידית- פרונטלית ומקוונת, הלימודים ייתקימו ביום ה'
מיקום
מכון מופ"ת, רחוב שושנה פרסיץ 13, תל אביב
מועד פתיחה
נובמבר 2024
גמולים
במסלול אישי, באחריות הסטודנט ובכפוף לתנאי משרד החינוך

במסגרות החינוך השונות לומדים כיום תלמידים עם מגוון אפיונים וצרכים, זאת לאור המתווה החדש של הכלה והשתלבות. בהתאם לכך, נדרשת מהמורה התייחסות דיפרנציאלית ומתן מענה מותאם לכל לומד כדי להביא למיצוי יכולותיו. ההטרוגניות הגבוהה ביכולות הלומדים בכיתה והשאיפה להתאים במדויק את תוכני ההוראה, דרכיה ואמצעיה מהווה אתגר משמעותי למחנכות ולמחנכים בבתי הספר.

תנאי קבלה לתוכנית הוראה מותאמת בשפה ובמתמטיקה – תנאי קבלה לתוכנית הוראה מותאמת בשפה ובמתמטיקה

  • תואר ראשון בחינוך או בטיפול
  • תעודת הוראה
  • ניסיון של שנתיים במסגרת בית ספר יסודי
  • מפגש היכרות

 תהליך ההרשמה

  1. הרשמה באתר ותשלום דמי רישום
  2. העלאת קובצי תעודות ומסמכים רלוונטיים לפורטל מועמד, בהתאם לתנאי הקבלה
  3. מפגש היכרות

מבנה הלימודים

תוכנית הלימודים היא היברידית ומשלבת לימודים מקוונים ולימודים פרונטליים.
הלימודים מתקיימים בימי חמישי:

  • ימי הלימוד המקוונים יתקיימו בשעות 8:30–13:45
  • ימי הלימוד הפרונטליים יתקיימו בשעות 09:00–14:15

נושאי הלימוד

  • היכרות עם מאפייניהם וצורכיהם של תלמידים עם הפרעות בלמידה ובקשב, קשיים רגשיים–התנהגותיים, שפתיים, ניהוליים וקוגניטיביים.
  • העמקה בעקרונות השפתיים, הקוגניטיביים והמטה־קוגניטיביים העומדים בבסיס היכולות השפתיות והמתמטיות.
  • היכרות עם אבחונים פורמליים ובלתי פורמליים הבודקים את היכולות השפתיות והמתמטיות, את ניתוחם וממצאיהם ובניית תוכנית התערבות לקידום יכולות אלה.
  • מודלים בהוראה מותאמת ואמצעי הוראה המותאמים לצורכיהם של תלמידים עם ליקויי למידה או הפרעת קשב.
  • ביסוס היכולת לפיתוח עצמאי של אמצעי הוראה דיגיטליים ומסורתיים (דפי משימה, משחקים וכדומה) המותאמים במדויק לצרכיו של התלמיד עם הקשיים בלמידה ובקשב.
  • ידע מעמיק בתחום הקוגניציה, השפה והמתמטיקה.
  • מאפייני אוכלוסיות הלומדים השונות תוך כדי מיקוד בהפרעות בלמידה ובקשב. נכיר הגדרות לקשיים, מאפיינים, כמו גם דרכי טיפול והוראה.
  • כלים דיגיטליים ומסורתיים להערכה ולטיפול בתחומי המתמטיקה והשפה.
  • היכרות עם דרכי חשיבה של תלמידים, שגיאות נפוצות בקריאה ובמתמטיקה, דרכי התמודדות עם קשיים אלה והתאמת אסטרטגיות ייחודיות לתלמידים עם קשיים בלמידה ובקשב.

תעודות סיום

מטעם מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאומנויות (ע"ר).
1. מומחים בהוראה מותאמת במתמטיקה
2. מומחים בהוראה מותאמת בשפה

רכזות התוכנית:

ד"ר אורית שלח־ענבר
ראש המחלקה לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים – המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאומנויות (ע"ר).
מרצה וחוקרת בתחום ההוראה המותאמת, לקויות הלמידה והפרעת קשב.


מיה דביר  M.A.
מדריכה פדגוגית, מרצה בתחום ההוראה המותאמת, לקויות הלמידה והפרעת הקשב. מפתחת תוכניות לימודים בתחום הוראת הקריאה.
 

פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים.

מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים 5 מתעניינים בלימודים 5

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

רוצים לדבר איתנו?