מטרתו של הטיפול הדיאדי היא לחזק את הקשר בין הורים לילדים ולשפר את התקשורת ביניהם באמצעות יצירת סביבת טיפול חמה ותומכת. שיטת הטיפול בתוכנית הלימודים היא שיטה דינמית-אנליטית קצרת מועד, המיועדת לטיפול בקשיים ביחסי הורה-ילד בגיל טרום חביון. שיטה זו מתבססת על מודל שפיתחו ד"ר מרים בן אהרן מאוניברסיטת חיפה ועמיתותיה, אשר ייחודו הוא בהתאמתו לילדים בגיל הרך ובגיל גן- בית ספר. מקום מרכזי בתהליך הטיפולי מוקדש להבנת היחסים בין הילד לבין כל אחד מהוריו, הן בהבנת מקור הקושי והן כמנוף לשינוי.
משך הלימודים – תוכנית שנתית, 120 שעות.
מתכונת לימודים – היברידית (חלק מהלימודים מתקיימים באופן מקוון בזום).
מיקום הלימודים – מכון מופ"ת, רחוב שושנה פרסיץ 13, תל אביב
מועד פתיחה – נובמבר, 2024.
גמולים – במסלול אישי באחריות הסטודנט ובכפוף לתנאי משרד החינוך.
קהל היעד
אנשי ונשות טיפול בעלי ניסיון מוכח של לפחות שלוש שנים בתחום הטיפול.
תנאי קבלה לטיפול דיאדי
• תואר ראשון/שני בטיפול
• ניסיון של לפחות שלוש שנים בתחום הטיפול, בתחומים: פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, פסיכותרפיה, טיפול באמנות, מקצועות פרא רפואיים, וכד'.
• ראיון אישי קבוצתי
תהליך ההרשמה לטיפול דיאדי
1. הרשמה באתר ותשלום דמי רישום.
2. העלאת תעודות ומסמכים רלוונטיים בהתאם לתנאי הקבלה.
3. ראיון קבלה.
מבנה הלימודים
תכנית הלימודים היברידית ומשלבת לימודים מקוונים ולימודים פרונטאליים
(ברוטציה: שבוע פרונטאלי, שבוע מקוון).
הלימודים מתקיימים בימי ראשון על פי הפירוט:
• ימי הלימוד המקוונים, בהיקף של 3 שעות לימוד ביום 09:00 – 11:30
• ימי הלימוד הפרונטליים, בהיקף של 5 שעות לימוד ביום 09:00 – 13:30
יום לימודים אחד בסיום כל סמסטר מתקיים באופן מרוכז, בשעות 09:00 – 16:15
נושאי הלימוד
• גישות תאורטיות כבסיס לטיפול הדיאדי.
• מנטליזציה ותהליכים רפלקטיביים כסוכני שינוי בטיפול הדיאדי.
• תהליכי יצירה בטיפול הדיאדי: תאוריה וטכניקות והתנסויות.
• הדרכת הורים כחלק אינטגראלי בטיפול הדיאדי.
• שילוב של התנסויות מבוססות אמנות במפגש עם הורים.
תעודת סיום
מטעם מכללת סמינר הקיבוצים, המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאמנויות (ע"ר).
מנחה ומרכזת התכנית:
אירית בליטי M.A.
מטפלת באמנות פלסטית ומדריכה, מומחית לטיפול דיאדי והדרכת הורים.
עוסקת בטיפול דיאדי מעל ל-20 שנים כמדריכה ומרצה בנושא של הדרכת הורים וטיפול באמנות, רכזת תחום טיפול בבי"ס לחינוך מיוחד.
פתיחת התוכנית מותנית במספר הנרשמים.