- אודות התכנית ומידע למועמדים
- About
- צוות התכנית
- קבצים, טפסים ומידע שימושי
-
המקבץ
- גיליון מס' 11
- גיליון מס' 10
- גיליון מס' 9
- גיליון מס' 8
- גיליון מס' 7
- גיליון מס' 6
-
גיליון מס' 5
- פתח דבר / לילך ניישטט בורנשטיין
- לקרוא את לוליטה בטהרן / ספיר רחביה ונטע אביעד
- תלמידים וחיילים נפגשים בפולין / תמי הופמן
- אל תיגע בזמיר / איילת אברמסון ומעיין ברקוביץ
- הכלב היהודי / דליאן לין וכהן סתו
- אדם ללא אלוהים / שי פרוגל
- גוף שני יחיד / שחר כלף ואור זיוון
- יחסי הסודיים עם קרלה ברוני / עמית פלקס וסייפן פישר
- הפוליטיקה של השתיקות וההשתקות במרחב הכיתתי / זהבה סמוחה ברקני
- חסות / ירון עדיני ואיתמר מרלא
- חסד חילוני / דנה פרייבך חפץ
- איך שהעולם נהיה לבן / ניצן וולף, סהר מלמוד ולי רומח
- על העיוורון / נטע קרבל ולינור קלי
- עבר בסערה: מחלוקת על סוגיות היסטוריות בישראל / אייל נווה
- סיפור שמתחיל בסוף / גיל ברקוביץ' וקורן שור
- גיליון מס' 4
- גיליון מס' 3
- גיליון מס' 2
במסגרת מועדון הספר של תכנית המצטיינים בסמינר מתבקשים הסטודנטים לקרוא ספר ולהציגו לקבוצה באמצעות פעילות. הפעילות שאנו העברנו הייתה שונה במקצת. הספר שנדון "איך שהעולם נהיה לבן" מאת דליה ביטאולין-שרמן, הוא קובץ סיפורים קצרים המתארים את תהליך התאקלמותה של עולה חדשה מאתיופיה בישראל.
הכתה בה הועבר השיעור הייתה מורכבת מסטודנטים מתכנית המצטיינים ומסטודנטים מתוכנית פל"ח. לפנינו עמד אתגר: הידע שצברנו היה מאוד מופשט ו"יבש". למזלנו, הסטודנטים האתיופים הוסיפו לנו נדבך נוסף ומשמעותי באמצעות סיפורים וחוויות אישיות. בסופו של יום, נוסף לנו ידע חדש ומרתק שלולא המפגש כנראה (ולצערנו) מעולם לא היינו נחשפים אליו.
המפגש הצליח לייצר שיח מעמיק וכן, אשר תרם לכל משתתפיו ובעיקר פתח צוהר לעולמות חדשים ופחות מוכרים בחברה הישראלית. כחלק מאותה חברה וכמי שעתידות להיות מורות ומחנכות בישראל, אנו רואות חשיבות עצומה בכל הקשור להקניית ידע והיכרות עם העדה האתיופית, לצד לימוד העדות האחרות המרכיבות את החברה הישראלית. אנו סבורות כי ככל שאנו, הדור הבא של המחנכות והמחנכים בישראל, נעמיק את ההיכרות כך נוכל ליצור חברה סובלנית ומאוחדת יותר.
לדעתנו מדובר היה במפגש משמעותי, חשוב, מרתק ומלמד!
ומה דעתכם?