אודות מסלול חינוך דיאלוגי
החינוך הדיאלוגי מתבסס על השקפת עולם הרואה את הילדים כבעלי זכויות בחברה, בעלי יכולת, יוזמים, יוצרים, הוגי רעיונות ומפתחים תיאוריות על העולם. בבסיס ההכשרה של הנתיב הדיאלוגי עומדים ערכים של הקשבה, הדדיות, שיתופיות.
במסגרת התוכנית ללימודי חינוך לגיל הרך, הסטודנטיות לומדות לפתח שיח דיאלוגי המאפשר לילד ולמחנכת לבטא את עצמם ולהקשיב לאחר. שיח זה מתקיים בין המבוגרים לבין הילדים ובין הילדים לבין עצמם. הוא מייצר אמפתיה, שיתוף-פעולה ולמידה משמעותית. תפקיד הגננת ליצור מרחב התפתחותי לילדים המאפשר ביטוי לכל אחד ואחת מהם. חינוך דיאלוגי מאפשר מקום משמעותי לילדים, לא רק כצרכנים פסיביים של ידע ומיומנויות וכמבצעי הוראות, אלא כיוזמים, יוצרים, הוגים רעיונות ומפתחים תיאוריות. נקודת המוצא בתוכנית ההכשרה היא ההתבוננות על גן הילדים כעל מקום המאפשר קיום חיים מלאים ומשמעותיים.
ההכשרה ממוקדת בדרכים ליצירת שיח דיאלוגי בין מבוגרים לבין ילדים, ובין ילדים לבין עצמם. ההנחה היא ששני ערוצים אלה הכרחיים לשם הַבניה של העולם החברתי-תרבותי של הילדוּת ולשם התקדמות הדרגתית ברכישת כישורים ומיומנויות בשלב החיים העכשווי.