ד"ר יובל אמנון
ד"ר אמנון יובל הוא מרצה בכיר בחוג להיסטוריה במכללת סמינר הקיבוצים ומשמש כראש תוכנית התואר השני להוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית במכללה. מחקריו עוסקים בשלושה נושאים מרכזיים: הזיקות שבין פוליטיקה, תרבות, חברה ומדע במערב אירופה בשנים שסביב מפנה המאה ה-18; ההקשרים הפוליטיים והאידיאולוגיים של החינוך; והתרבות הפוליטית בת-זמננו. ערך (יחד עם ד"ר דפנה יצחקי) את הספר דיו כתובה על נייר מחוק: חינוך בישראל והסכסוך היהודי-ערבי (רסלינג, 2022). ייסד וערך (יחד עם פרופ' נמרוד אלוני) את כתב העת הרב-תחומי גילוי דעת, העוסק בחינוך, חברה ותרבות.
פרופ' פרוגל שי
פרופ' שי פרוגל, דיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה, מכללת סמינר הקיבוצים, מרצה לפילוסופיה ופסיכואנליזה, אוניברסיטת תל אביב, ועמית בינתחומי במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו. ספריו בעברית: רטוריקה, אתיקה: שפינוזה וניטשה, פטפוטים פילוסופיים, חינוך לאמנות: אסתטיקה ואתיקה (עורך יחד עם דורית ברחנא-לורנד). מאמריו האחרונים: "המדע החלש: הרוח והמדעים" (שאר רוח),
"Bramhall Versus Hobbes: The Rhetoric of Religion vs. the Rhetoric of Philosophy" (Argumentation), "Ethics of discontent" (Psychoanalysis and Philosophy)
פרופ' קהת חנה
מרצה בכירה למקרא, מחשבת ישראל ומגדר. פרסמה עשרות מאמרים וארבעה ספרים בתחומי המחקר שבהם היא עוסקת. ספרה "משהפכה תורה לתלמוד תורה" זכה לפרס מתנאל, כספר הטוב ביותר במחשבת ישראל לתשע"ו. קהת ייסדה וניהלה את "קולך", תנועת נשים דתיות פמיניסטיות שהניעה את המהפכה הפמיניסטית במגזר הדתי. היא ייסדה את מדרשית הרטמן, תיכון פמיניסטי דתי לבנות והייתה שותפה להקמת ראשית, ביה"ס הראשון ששילב ילדי חינוך מיוחד עם חינוך רגיל. קהת היא דוקטור לשם כבוד ממכון וייצמן, וזכתה באותות הוקרה ופרסים חשובים, ביניהם, אות הנשיא לנמתנדב ופרס רפופורט.
ד"ר אסנת זינגר
ד"ר סגל טלי
ד"ר טלי סגל מרצה וחוקרת ספרות והוראת ספרות.
דוקטורט במחלקה לספרות עברית באוניברסיטה העברית בהנחיית פרופ' אריאל הירשפלד. תואר שני בפילוסופיה של החינוך מאוניברסיטת תל אביב. תואר ראשון בתולדות האומנות ותורת הספרות הכללית מאוניברסיטת תל אביב.
כותבת על לוינס, עגנון ותרבות.
מורה לספרות וכותבת יחידות הוראה למשרד החינוך.באחרונה יצא ספר מסות "והיה שם הים" בהוצאת תרסט.
ילידת מעלות-תרשיחא שבגליל,גרה ביפו.
ד"ר ניישטט לילך
ד״ר לילך ניישטט היא מרצה בכירה. חוקרת ומלמדת שירה, אמנות והיסטוריה.
היתה חוקרת אורחת בחוג לספרות השוואתית באוניברסיטת הרווארד (2019-2020), עמיתת פוסט-דוקטורט במכון מופ"ת (2015-2017), עמיתת מחקר בבית ועידת ואנזה, ברלין (2016), ובמרכז ללימודי נשים באוניברסיטת מסצ'וסטס (2010).
ספריה: קריסטבל לס"ט קולרידג' (אבן חושן, 2011), היהודיה שלהם: מותר ואסור בעדויות על השואה (האוניברסיטה העברית ומכון מופ״ת, 2016), מי מפחד מקריסטבל? סיפורה של קבוצות קריאה (גמא והקיבוץ המאוחד, 2017), שיר השירים והפואטיקה של הפרגמנט (רסלינג, , 2019), פדגוגיה מתבוננת ותיקון עולם (עריכה בשיתוף נטע בר יוסף-פז, 2022). תחומי התמחות: שירה רומנטית, טראומה, שירה מקראית, שואה, פדגוגיה מתבוננת, תרגום, קריאה משותפת, מדעי הרוח הדיגיטליים.
ד"ר אלון גן
ד"ר אלון גן, מרצה בכיר בחוג להיסטוריה בסמינר הקיבוצים, יו"ר פורום חוקרי הקיבוץ ותנועת העבודה ומנהל המחקר ביד טבנקין.
מחקריו עוסקים בניתוח סוגיות, דילמות ומאפיינים הקשורים לשאלת עיצוב הזהות הישראלית לאורך ציר הזמן, החל מראשית הציונות ועד ימינו.
ספרו: קורבנותם אומנותם: משיח קורבני לשיח ריבוני (המכון הישראלי לדמוקרטיה, 2014) עוסק בעיצוב הזהות הקורבנית, ערך את הספר החינוך הקיבוצי: עבר-הווה-עתיד (הוצאת הקיבוץ המאוחד, סמינר הקיבוצים, יד טבנקין ומכון מופ"ת, 2021).
ד"ר אלמוג מירב
ד״ר מירב אלמוג היא מרצה בכירה לפילוסופיה במכללת סמינר הקיבוצים, ומשמשת כראש אשכול חינוך, וכראש הנתיב: יסודות בחינוך-רוח, גוף ונפש. היא בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת תל-אביב ועמיתת פוסט-דוקטורט בתוכנית לפילוסופיה וספרות באוניברסיטת חיפה. היא מתמחה בפילוסופיה קונטיננטלית (צרפתית-גרמנית) של המאה ה-20, בייחוד בפנומנולוגיה, אקזיסטנציאליזם, פילוסופיה של האמנות, ואסתטיקה. מחקריה עוסקים בסוגיות הנוגעות בגופניות ואחרות, דיאלוג ויחסים אינטר-סובייקטיביים במציאות עכשווית, שוטטות ואורבניות, והקשר בין סגנון להוויה האנושית.
ד"ר יצחקי דפנה
ד״ר דפנה יצחקי היא בלשנית ומרצה בפקולטה למדעי הרוח והחברה במכללת סמינר הקיבוצים. מחקרה עוסק ברב-לשוניות ורב-תרבותיות בחינוך ובהוראה בהקשרי קונפליקט; לאחרונה מתמקדת ביישום הדגם הצפון-אירי של לימוד משותף בישראל. ספריה האחרונים: ״דיו כתובה על נייר מחוק – חינוך בישראל והסכסוך היהודי-ערבי״, עריכה במשותף עם אמנון יובל (רסלינג, 2022).
“Activist Pedagogy and Shared Education in Divided Societies: International Perspectives and Next Practices” (2022), co-edited with Gallagher, Aloni, and Gross and published by Brill.