מדעי הרוח בגישה רב-תחומית
הסמינריונים בתכנית הם סמינריונים מחקריים ורב תחומיים במדעי הרוח. כל סטודנט לומד שני סמינריונים במהלך התואר ונדרש לכתוב עבודה סמינריונית בכל אחד מהם.
פרויקט הגמר במסלול ללא תזה הוא כתיבת תכנית לימודים רב תחומית במדעי הרוח. פרויקט זה מסכם את הלימודים בתכנית ונכתב במסגרת סדנת עבודות גמר.
פרויקט הגמר במסלול עם תזה הוא כתיבת עבודה מחקרית רב תחומית במדעי הרוח או בהוראת מדעי הרוח. כתיבת עבודת המחקר תלווה על-ידי מנחה אישי.
דוגמאות לעבודות תזה רב-תחומיות שנכתבו במסגרת התכנית
- ניתוח מגדרי של אמצעי ההוראה בהיסטוריה בנושא הציונות במדינת ישראל
- "אות קין" - מושג נע ונד: ניתוח מקראי, היסטורי ותרבותי.
- עיון בנובלות "שונא הניסים", "נביא", ו"אחרי הילדות" מאת שולמית הראבן בדגש על זיקתן למקרא.
- 'הילכו שניים יחדיו': הוראת השואה ולימודי יהדות כמקצועות מעצבי זהות יהודית-ישראלית במערכת החינוך הממלכתית
דוגמאות לתכניות לימודים רב-תחומיות במדעי הרוח שנכתבו במסגרת התכנית:
- דת ומוסר: ייצוגים של הקונפליקט בפרשת עקידת יצחק (יחידת הוראה לכיתה י')
תחומי הדעת: מקרא, פילוסופיה, ספרות, אמנות
- מסע בזמן: משמעות הזמן בעולמנו (יחידת הוראה לכיתה ו')
תחומי הדעת: פילוסופיה, היסטוריה, מקרא, מדעים, אמנות
- האינדיבידואל בהתעצבות חברת מופת (יחידת הוראה לכיתה ח')
תחומי הדעת: היסטוריה, תרבות ישראל, אמנות