תואר שני בהוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית

פרויקט הגמר במסלול עם תזה הוא כתיבת עבודה מחקרית רב תחומית במדעי הרוח או בהוראת מדעי הרוח. כתיבת עבודת המחקר מלווה על-ידי מנחה אישי ומאפשרת להמשיך ללימודי דוקטורט.

פרויקט הגמר במסלול ללא תזה הוא כתיבת יחידת הוראה רב תחומית במדעי הרוח. פרויקט זה מסכם את הלימודים בתכנית ונכתב במסגרת סדנת עבודות גמר.

דוגמאות לעבודות תזה רב-תחומיות שנכתבו במסגרת התכנית

  • ניתוח מגדרי של אמצעי ההוראה בהיסטוריה בנושא הציונות במדינת ישראל
  • "אות קין" - מושג נע ונד: ניתוח מקראי, היסטורי ותרבותי
  • דמותו של המורה בקולנוע הישראלי בראי היסטורי
  • "הילכו שניים יחדיו": הוראת השואה ולימודי יהדות כמקצועות מעצבי זהות יהודית-ישראלית במערכת החינוך הממלכתית
  • האם אברהם היה רציונלי? כלכלה התנהגותית וקבלת החלטות בסיפורי אברהם
  • מסיפור אחיד לנרטיבים לאומיים מתחרים: ספרי הלימוד בהיסטוריה במדינות בריה"מ-לשעבר - המקרה האוקראיני
  • חווית המלחמה של הלוחמים היהודים בצבא הגרמני במלחמת העולם הראשונה
  • קווי השבר והרצף בין הזהות המזרחית לעבר היהודי-ערבי בסיפוריהם של בני הדור השני ליוצאי ארצות האסלאם
  • סיפורה של שפחה: דמותה של הגר בראי היהדות, הנצרות והאיסלם
  • אדם בעתות משבר: חשיבה מחדש על מהות החינוך בעקבות הגותם של ארנסט קסירר, חנה ארנדט ותיאודור אדורנו
  • עיון בנובלות "שונא הניסים", "נביא", ו"אחרי הילדות" מאת שולמית הראבן בדגש על זיקתן למקרא

 

דוגמאות לתכניות לימודים רב-תחומיות במדעי הרוח שנכתבו במסגרת התכנית:

  • דת ומוסר: ייצוגים של הקונפליקט בפרשת עקידת יצחק (יחידת הוראה לכיתה י')
    תחומי הדעת: מקרא, פילוסופיה, ספרות, אמנות
  • מסע בזמן: משמעות הזמן בעולמנו (יחידת הוראה לכיתה ו')
    תחומי הדעת: פילוסופיה, היסטוריה, מקרא, מדעים, אמנות
  • האינדיבידואל בהתעצבות חברת מופת (יחידת הוראה לכיתה ח')
    תחומי הדעת: היסטוריה, תרבות ישראל, אמנות
  • ירושלים "הכבדה": סיור חברתי-היסטורי ברכבת הקלה (יחידת הוראה לכיתה י')
    תחומי הדעת: היסטוריה, סוציולוגיה
  • עבודת ילדים באנגליה בעקבות "דיוויד קופרפילד" לדיקנס (יחידת הוראה לכיתה י')
    תחומי דעת: ספרות, היסטוריה, כלכלה
  • לספר את השואה באמצעות עכברים: שאלת הייצוג ביצירה "מאוס" (יחידת הוראה לכיתה ד')
    תחומי דעת: ספרות, היסטוריה
  • היפהפיה הנרדמת מתעוררת: ייצוגים של נשים בספרות ילדים (יחידת הוראה לכיתה ג')
    תחומי דעת: ספרות, לימודי תרבות ומגדר
  • בני ובנות הגיל השלישי במרחב החברתי (יחידת הוראה לבני נוער בחינוך הבלתי פורמלי)
    תחומי דעת: סוציולוגיה, ספרות
  • זהות יהודית חילונית (יחידת הוראה לכיתה י')
    תחומי דעת: תרבות ישראל, פילוסופיה, סוציולוגיה