ד"ר לוי-קרן מיכל
ראש התוכנית לתואר שני בהערכה בחינוך וראש מסלול התזה
בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת תל-אביב. מרצה בכירה וחוקרת ברשות למחקר במכללת סמינר הקיבוצים. עוסקת בהוראת קורסים במתודולוגיה מחקרית, סטטיסטיקה ומדידה והערכה בסמינר הקיבוצים וכן בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב. כיהנה בעבר כראש התכנית לתואר שני בהערכה בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. בעבודתה באוניברסיטה ריכזה מחקרים העוסקים בהערכת פרויקטים חינוכיים ותכניות לימודים, ובהערכת הישגיהם הלימודיים של תלמידים עולים. כמו כן שימשה כמדריכה מחוזית בתחום המדידה וההערכה במשרד החינוך. מחקריה עוסקים ברגישות תרבותית בהערכת הישגים לימודיים, בהיבטים רגשיים בהוראה ובהתפתחות מקצועית של מורים.
ד"ר ארביב אלישיב רינת
חוקרת בכירה במכללה וראש רשות המחקר
חוקרת היבטים הקשורים לפיתוח הקריירה המקצועית של מורים וסוגיות מגוונות של אי שוויון חברתי. ראש הקתדרה למחקר בתחום הכניסה להוראה. בנוסף, שותפה במחקרים במסגרות מחקר מגוונות.
אחראית על היחידה הבינלאומית במכללה, במסגרת זו מקדמת פעילות מגוונת בינלאומית גם בתכנית להערכה בחינוך. במסגרת זו קידמנו סדנאות בינלאומיות בתכנית.
מלמדת בתכנית קורסים מתודולוגיים כולל סמינריון מחקרי בנושא בניית שאלונים.
ד"ר גליקמן אניה
בעלת דוקטורט בסוציולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ופוסט- דוקטורט מאוניברסיטה העברית בירושלים. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים במגוון תכניות לתואר ראשון ולתואר שני. תחומי ההוראה שלי כוללים סוציולוגיה של החינוך, חברה ישראלית, מגדר ונטיה מינית וכן שיטות מחקר ושיטות מחקר כמותיות. המחקרים שלי עוסקים בהפרדת מגורים על בסיס אתני, דעות קדומות והתנהגות מפלה, יחסים בין קבוצת הרב וקבוצת מיעוט, להטב"קים במערכת החינוך.
פרופ' לשם שוש
פרופ' שוש לשם מרצה וחוקרת. שמשה כראש התוכנית להכשרת מורים לבתי ספר על יסודיים במכללת אורנים במשך 8 שנים. עבדה כ20 שנים באוניברסיטת חיפה בתוכנית ללמידה הוראה והדרכה. מרצה אורחת באוניברסיטאות בחו"ל, ביניהם באוניברסיטת הרווארד בתוכנית למנהיגות חינוכית. מלמדת בסמינר הקיבוצים בתוכניות לתואר שני מדידה והערכה, בניהול וארגון מערכות חינוך והחוג לאנגלית. צמחה מההוראה וכיהנה בתפקידים רבים במערכת החינוכית.
ד"ר נוטע-קורן עינת
בעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה תעסוקתית-ארגונית מאוניברסיטת חיפה. מרצה בתוכנית את הקורס "הערכה רחבת היקף בארץ ובעולם". בעלת ניסיון מגוון בניהול תהליכים וצוותים בתחומים של הערכה ומדידה במערכת החינוך ובהשכלה הגבוהה. ניהלה את תחום הפיתוח של מבחנים ארציים רחבי היקף בראמ"ה (משרד החינוך), ניהלה מחלקת הערכה באוניברסיטה הפתוחה ולאחר מכן ברשת אמית, ופיתחה חומרים פדגוגיים במסגרת מכון מופ"ת. חברת מועצה באגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ״י) וחברה במספר ועדות היגוי במשרד החינוך בנושאי הערכה. בוגרת לימודי תעודה בהנחיית קבוצות ובייעוץ תעסוקתי, ובשנה האחרונה עוסקת גם בייעוץ קריירה ובליווי רגשי.
ד"ר פסקל ליאורה
בעלת תואר דוקטור מהאוניברסיטה העברית ותואר שני בהצטיינות בשיטות מחקר, מדידה והערכה מאוניברסיטת תל אביב. בוגרת החוג לחינוך (שיטות הוראה והערכה) והחוג לספרות עברית. בוגרת בית הספר למנהיגות חינוכית, קרן מנדל. בעלת תעודת הוראה בספרות. את שירותה הצבאי עשתה כקצינת חינוך. שימשה כמעריכה במשה"ח ובמט״ח. כן עסקה בהכשרת מורים באו"פ. עוסקת במחקר אקדמי בתחומים הבאים: הערכה ומדידה של התחדשות יהודית, עיצוב זהות יהודית, דתיות ורוחניות. מייסדת ומנהלת מחלקת מחקר והערכה בקרן אבי חי בשנים 2019-2006. מאז סיום הקרן, ליאורה מרצה ומנהלת תוכניות באקדמיה.
ד"ר שחף ברזילי רינת
בעלת תואר דוקטור בחינוך מאוניברסיטת תל-אביב. מרצה בתכניות להערכה ומדידה בחינוך. תחומי ההוראה כוללים הערכת הישגים, מדידה והערכת תכניות לימודים ופרוייקטים, הערכה וניהול, תכנון לימודים והערכה בסמינר הקיבוצים וכן במכללה אקדמית אונו ובאוניברסיטה הפתוחה (מרכזת הוראה). עבדה כיועצת בתחום הערכה ותכנון לימודים וכחוקרת ומעריכת תכניות בארגונים שונים כמו הראמ״ה, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, עת הדעת ואבני ראשה. מנהלת ומנחה את תכנית ההכשרה במדידה ובהערכה חינוכית ביחידה לעובדי הוראה באו״פ. כיהנה כממונה מוסדית על גיוון, שותפות והכלה באקדמיה. בנוסף, מנחה תיאטרון פלייבק בתכנית ללוגותרפיה באוניברסיטת תל אביב ובתכנית לפוטותרפיה בבית ספר חשיפה. בתהליך התמחות לטיפול באמצעות אמנויות בפסיכודרמה בסמינר הקיבוצים.
ד"ר שלח ענבר אורית
ד"ר אורית שלח-ענבר משמשת כיום כראשת ההכשרה הפדגוגית בסמינר. בתפקידה הקודם היתה ראשת המחלקה לחינוך מיוחד רב־גילי (גילאי 6–21) בפקולטה לחינוך.
אורית פועלת להפצת תפיסת ההכלה ושוויון ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות בתחומי החיים השונים. היא אשת חינוך ומומחית בהוראה מותאמת במתמטיקה, אורית מלמדת בסמינר קורסים וסדנאות פרקטיקום בתחום ההוראה המותאמת, ובמסגרת משרד החינוך מדריכה מורי חינוך מיוחד במתי"א תל אביב.
תחומי המחקר שלה כוללים: הכשרת מורים; פיתוח גריט; זהות מקצועית; תחושת העצמה ומשמעות בחיים בקרב סטודנטים להוראה ומורים בשלבי קריירה שונים – עם ובלי לקויות למידה; שילוב מיינדפולנס בחינוך; ושילוב בין למידה פרונטלית ללמידה מרחוק באקדמיה. אורית סיימה את תכנית הפוסט־דוקטורט של מכון מופ"ת.
ד"ר שמר אלקיים טל
בעלת דוקטורט ביעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל אביב. מרצה במכללת סמינר הקיבוצים במגוון קורסים ותכניות לתואר ראשון, לתואר שני וללימודי הסבה. הקורסים בתחומים של פסיכולוגיה כללית ופסיכולוגיה של גיל ההתבגרות, למידה רגשית חברתית (SEL) ומיומנויות הקשבה. תחומי מחקר מרכזיים: השפעת הגירושים על הילדים, פדגוגיה חדשנית, להטב"קים במערכת החינוך. מובילת SEL - עומדת בראש ועדת היגוי בנושא ומנחת קהילות מרצות.ים במכללה.