ראשת התוכנית: ד"ר ליאורה פסקל
צוות היגוי: ד"ר ליאורה פסקל, פרופ' ציפי ליבמן, פרופ' רות זוזובסקי, פרופ' סמדר דוניצה-שמידט, ד"ר אירית לוי-פלדמן, ד"ר מיכל לוי-קרן וד"ר רינת ארביב-אלישיב.
בואו ללמוד מקצוע עתידי המשלב יזמות וחדשנות בתוכנית תואר שני - הערכה בחינוך
כולל אפשרות לתזה.
אצלנו מכשירים יזמים חברתיים, מעריכי פרויקטים חינוכיים וחברתיים, אנליסטים, מובילי אימפקט במגזר העסקי-חברתי, מובילי הערכה ורכזי נתונים ברשויות מקומית ורכזי הערכה במערכת החינוך. התוכנית מציעה קורסים מגוונים בתחומים של ניהול נתונים וקבלת החלטות, הערכת פרויקטים, יזמות חברתית, מיומנויות עבודה בצוות, פיתוח חשיבה תוצאתית בארגונים, מדידת אימפקט ועוד. כל זאת ועוד במשך שנה וחצי של למידה היברידית (שיעורים במכללה, סימולציות, שיעורים מקוונים סינכרוניים וא-סינכרוניים וסיורים בשטח) ועוד חצי שנה של פרויקט יישומי עם ליווי אישי (עבודת גמר). למעוניינים, ניתן ללמוד בתוכנית במסלול מחקרי עם תזה.
מטרות התוכנית
- להכשיר אנשי הערכה בזירות חינוכיות, חברתיות ואחרות, אשר רואים בהערכה כלי עבודה יישומי לניהול, יזמות ופיתוח ארגוני.
- להרחיב את הידע והתפיסות של אנשי חינוך, מובילים חברתיים, פעילים במגזר העסקי-חברתי ועוד בנושאים של הערכה, בקרה ומדידה.
- להקנות ידע וכלים להטמעת תהליכי הערכה, בקרה ומדידה בארגונים מגוונים.
- להקנות ידע וכלים לשימוש בכלים טכנולוגיים המשמשים כיום להערכה.
- לפתח חשיבה תוצאתית וליישם אותה בתהליכי תכנון והערכה בארגונים.
ייחודה של התוכנית
התוכנית מעניקה ללומדים בה ידע ומיומנויות פרקטיים בתוך הקשר רלוונטי לשדה ממנו באים הסטודנטים לטובת קידום פעילויות של הערכה ובקרה של יחידים, קבוצות וקהילות בארגונים חינוכיים, חברתיים ואחרים.
בתוכנית משולבים ממדים של חדשנות, יזמות וחווית למידה מעצימה ומהנה תוך מתן דגש לפיתוח מנהיגות והובלה בארגונים באמצעות חיזוק מיומנויות אישיות ובינאישיות.
SEL בתוכנית לתואר שני הערכה בחינוך
בתוכנית ל"הערכה בחינוך" אנו שמים דגש רב על הוראה, למידה והערכה של מיומנויות חברתיות רגשיות המנבאות בקרב ילדים הצלחה בהישגים אקדמיים, שיפור בבריאות גופנית, הפחתה בנטייה להתמכרויות ושימוש פחות בשירותי רווחה בגיל ההתבגרות המאוחר ובבגרות. עקרונות הלמידה החברתית-רגשית (SEL) מבקשים לקדם שלומות (-wellbeing), חוסן (resilience), אמפתיה, מסוגלות-עצמית (efficacy-self), דפוסי חשיבה מתפתחת (mindset growth) ושיפור ביכולת קבלת החלטות. SEL מתחבר לסוגיות של חוסן ושל פרקטיקה חינוכית רגישה לטראומה. כל אלה קריטיים להתמודדות עם מצבי משבר ומצוקה.
בתוכנית להערכה בחינוך אנו עוסקים במיומנויות חברתיות רגשיות בשלוש רמות עיקריות :
1. למידת SEL באופן ישיר- 3 קורסים ייעודיים המספקים נגיעה הן בהיבטים אישיים זהותיים והן בהיבטים של תקשורת בינאישית, עבודת צוות ועבודת גמר / תזה ממוקדת SEL.
2. שילוב SEL בכל הקורסים בתוכנית באופן עקיף - הקורסים השונים בתוכנית "הערכה בחינוך" משלבים, לצד למידת התכנים הדיסציפלינריים גם חוויה סטודנטיאלית SELit (למידה מגוונת, במרחבי למידה מגוונים, יחס אישי ופרסונלי - התאמה אישית לצרכי הלומד), התייחסות להיבטים רגשיים חברתיים של "הערכה" במובנה הרחב.
3. בכל הקורסים יש נקודת מבט מערכתית המתייחסת לקשר של הערכה להיבטים כמו תרבות ארגונית, אקלים בית הספר, קשרי קהילה ועוד.
למה כדאי ללמוד אצלנו? בזכות מומחי העל המובילים את התחום, תוך חיבור בין התאורטי לפרקטי לצד מתן מענה אישי וגיוון בתהליכי הוראה ולמידה - שימוש במרכז הסימולציות, מרכז החדשנות, מרחב ההתבוננות, סדנאות, סיורים והנחייה אישית.
מה מקבלים בתוכנית?
- תעודת מוסמך בהערכה בחינוך (.M.Ed)
- תעודה פנימית בניהול פרויקטים והערכתם (מטעם מכללת סמינר הקיבוצים)
- אפשרות ללמוד במסלול עם תזה