הערכה בחינוך 1920 380

בואו ללמוד מקצוע רב-תחומי המשלב מקצועיות, מנהיגות, חדשנות ומספק הזדמנויות להתפתחות בקריירה.

כניסת הבינה המלאכותית למערכת החינוך מציבה אתגר חדש ומשמעותי בתחום ההערכה. היא מזמינה אותנו לחשוב מחדש כיצד להעריך לא רק ידע, אלא גם יצירתיות, שיתופיות ומיומנויות רגשיות חברתיות.
התכנית 'הערכה בחינוך' נועדה להכשיר נשות ואנשי חינוך ובעלי תפקידים במערכת החינוך הפורמלית והלא פורמלית לחשוב אחרת על הערכה בכלל ובעידן הבינה המלאכותית בפרט. התוכנית תכשיר אתכם להיות נשות ואנשי הערכה אשר יפעלו כמנהיגים וכמובילי תהליכים של הטמעת תרבות הערכה בבתי ספר, בגנים, ברשויות מקומיות ובארגונים חינוכיים וחברתיים שונים.
מעבר לידע, לכלים ולפרקטיקות שהתכנית מקנה, היא מטפחת יכולות אישיות ומקצועיות, כמו גם יכולות ניתוח וחשיבה ויכולת להסיק תובנות בעלות משמעות מנתונים - יכולות חיוניות בשוק העבודה המשתנה של המאה ה-21.

מה מקבלים
  • תעודת מוסמך בהערכה בחינוך (.M.Ed)
  • תעודת רכז הערכה בית-ספרי - תעודה המוכרת על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה)תפקיד זה מקנה גמול תפקיד.
  • תעודה ב"ניהול פרויקטים והערכתם" (מטעם מכללת סמינר הקיבוצים)
    במסגרת תעודה זו מקבלים הסטודנטים ידע אקדמי,  כלים לניהול ולהובלה של תהליכי שינוי ופרקטיקות יישומיות לעבודה בשטח תוך התייחסות להקשר האישי, החינוכי, החברתי  והעירוני שלהם. 
  • אפשרות ללמוד במסלול עם תזה
    הלימודים בתכנית כוללים מסלול עם תזה המיועד לסטודנטים מצטיינים. בוגרי מסלול זה יוכלו להמשיך ללימודי דוקטורט ולהשתלב במשרות מחקר והוראה במוסדות אקדמיים.
משך הלימודים

הלימודים בתוכנית מתקיימים ביום לימודים אחד בשבוע במשך כשנתיים, כאשר מרבית שעות הלימוד מרוכזות בשלושת הסמסטרים הראשונים. הסמסטר האחרון  מיועד לטובת כתיבת פרויקט אישי (עבודת גמר) או תזה. 

מתכונת הלימודים
  • יום לימודים בשבוע - יום ד', שמתחיל ב-14.15, מה שמאפשר לשלב בין לימודים ועבודה. 
  • מודל היברידי המשלב באופן מושכל למידה מקוונת ומפגשים פרונטליים, ומאפשר גמישות מקסימלית לסטודנטים עובדים. 
מענקים ומלגות
  • מלגה בסך 4,000 ₪ מטעם סמינר הקיבוצים 
  • מלגה נוספת בסך 5,500 ₪ מטעם ארגון המורים, בהתאם לתנאי הארגון
  • מענקי שעות והשתתפות בשכר לימוד ממשרד החינוך, בכפוף לתנאים

מה לומדים?

הלימודים בתוכנית משלבים באופן אינטגרטיבי בין העיוני ליישומי והם מקנים מגוון תכנים ומיומנויות. לדוגמה:

  • כלים ליצירת תרבות של שיפור מתמיד ולמידה מתמשכת, שתאפשר לסטודנטים להפוך את בית הספר לארגון לומד, המקבל החלטות מבוססות נתונים.
  • הכשרה בהערכת פרויקטים, תוכניות ומיזמים חדשניים. 
  • שימוש מושכל בבינה מלאכותית לתכנון ולביצוע של הערכה בגישות מסורתיות וחלופיות: יצירת מבחנים, ניתוח אוטומטי של עבודות כתובות, זיהוי פערי למידה בזמן אמת, מתן המלצות מותאמות אישית לכל תלמיד ועוד.
  • כלים להערכת כישורי החיים החיוניים למאה ה-21, בדגש על מיומנויות בין-אישיות ותוך-אישיות.

 

למי מתאים?

 לאנשי ונשות חינוך ובעלי תפקידים, הפועלים במערכת החינוך הפורמלית והלא-פורמלית וכן לאנשי חינוך הפועלים במערכות חברתיות במגזרים מגוונים בכלל זה המגזר השלישי.

 

ראש התוכנית וראש מסלול התזה: ד"ר מיכל לוי-קרן

צוות היגוי התוכנית ד"ר מיכל לוי-קרן (יו"ר), (לפי סדר א"ב): ד"ר רינת ארביב אלישיב, פרופ' סמדר דוניצה-שמידט, ד"ר אירית לוי-פלדמן, פרופ' שוש לשם, ד"ר עדי שרעבי .

 

מטרות התוכנית

לעזור לסטודנטים בפיתוח זהותם המקצועית כאנשי הערכה הרואים בהערכה אמצעי רב-עוצמה ללמידה וצמיחה, ולא מטרה או כאמצעי לפיקוח, בקרה ושליטה.

לתת לסטודנטים ידע וכלים שיאפשרו להם להטמיע הערכה מורכבת בשדות החינוכיים בהם הם עובדים ולהשפיע על השיח החינוכי הכולל בנושא הערכה.

לתת ביטוי הן לשינויים ולהתפתחויות בתחום ההערכה והן לחדשנות בתחום הטכנולוגיה הדיגיטלית המשמשת כיום לצרכי הערכה מעצבת ומסכמת.

להטמיע גישה חינוכית של פרסונליזציה בהערכה. התאמה אישית לכל תלמיד על פי צרכיו הייחודיים, כפי שאלה עולים מתוצאותיו של תהליך אבחון, הערכה ומדידה. תהליך מסוג זה יכול, למשל, לשמש כבסיס לבניית  תכנית חינוכית יחידנית עבור תלמיד עם צרכים מיוחדים המשולב בכיתה רגילה.

להטמיע את התפיסה של למידה לאורך החיים-  (Lifelong Learning) פיתוח יכולות שונות הנחוצות כיום לצורך התמודדות עם מציאות משתנה.

 

 היתרונות הייחודיים של התוכנית

  • חדשנות פדגוגית  -וחשיבה מחוץ לקופסא - בתוכנית משולב ממד של חדשנות, היוצר חוויית למידה שונה, מעצימה ומהנה, שהופכת את הלימודים הדיסציפלינאריים למשמעותיים, עדכניים ויעילים יותר. כך למשל, בשיעורים ישולבו סימולציות וטכניקות תיאטרון פלייבק, נבחן ונלמד על הערכות בזירות מגוונות הכוללות גם בתי ספר אלטרנטיביים ועוד.
  • גישה הוליסטית -  האמונה שהערכה אינה פעולה טכנית המסתכמת במתן ציונים, אלא נותנת  ביטוי גם לערכים חינוכיים כמו יושרה, אמון, כבוד הדדי ואמפתיה.
  • צוות מחויב  - למידה מסגל מרצים אכפתי עם ניסיון אקדמי עשיר.

 

מתעניינים בלימודים?

מתעניינים בלימודים?

השאירו פרטים וניצור קשר בקרוב

רוצים לדבר איתנו?
מתעניינים בלימודים 5