Evaluation In Education

בואו ללמוד מקצוע רב־תחומי המשלב מנהיגות, יזמות וחדשנות.
הערכה ככלי למידה וחדשנות ארגונית
התוכנית לתואר שני – הערכה בחינוך משלבת ממדים של פיתוח מנהיגות, קידום יזמות וחדשנות תוך כדי התנסויות וחוויות למידה מגוונות ומעצימות באמצעות רכישת ידע וכלים מעשיים להערכה חינוכית וחברתית. הסטודנטים והסטודנטיות בתוכנית ירכשו ידע וכישורים מעשיים בהקשר הרלוונטי לשדה שהם מגיעים ממנו, וכן מיומנויות לטובת קידום פעילויות של הערכה, מדידה ובקרה של יחידים, קבוצות וקהילות בארגונים חינוכיים, חברתיים ואחרים.

מה מקבלים

תעודת מוסמך בהערכה בחינוך (.M.Ed) תעודת רכז הערכה בית ספרי ותעודה פנימית בניהול פרויקטים והערכתם מטעם מכללת סמינר הקיבוצים.

משך הלימודים

ארבעה סמסטרים בלמידה היברידית (שליש במכללה, שליש מקוון סינכרוני, שליש מקוון א-סינכרוני)

מתכונת הלימודים
היברידית
מסלול לימודים
עבודת גמר או תזה

ראשת התוכניתד"ר ליאורה פסקל

ראש תוכנית התזה: ד"ר מיכל לוי-קרן

צוות היגוי התוכנית: ד"ר רינת ארביב אלישיב, פרופ' סמדר דוניצה-שמידט, פרופ' רות זוזובסקי, ד"ר אירית לוי-פלדמן,
פרופ' ציפי ליבמן, ד"ר ליאורה פסקל

צוות היגוי תוכנית התזה: ד"ר אירית לוי-פלדמן, ד"ר מיכל לוי-קרן, פרופ' שוש לשם, ד"ר ליאורה פסקל, ד"ר  עדי שרעבי

הופעת השמות הינה לפי סדר א׳- ב׳ של שם משפחה.

 

אצלנו מכשירים יזמים חברתיים, מעריכי פרויקטים חינוכיים וחברתיים, אנליסטים, מובילי אימפקט במגזר העסקיחברתי, רכזי הערכה במערכת החינוך, מובילי הערכה ורכזי נתונים ברשויות מקומית. התוכנית מציעה קורסים מגוונים בתחומים של ניהול נתונים וקבלת החלטות, הערכת פרויקטים ותוכניות, יזמות חברתית, מיומנויות עבודה בצוות, פיתוח חשיבה תוצאתית בארגונים, מיון והערכת כ"א בארגונים ועוד. כל זאת ועוד במשך ארבעה סמסטרים של למידה היברידית (שיעורים במכללה, סימולציות, שיעורים מקוונים).

 

מטרות התוכנית

  • הכשרת אנשי הערכה שרואים בהערכה כלי עבודה יישומי ללמידה ארגונית, לניהול, יזמות ופיתוח ארגוני בזירות חינוכיות, חברתיות ואחרות.
  • הרחבת הידע והתפיסות של אנשי חינוך, מובילים חברתיים, פעילים במגזר העסקי–חברתי ועוד בנושאים של הערכה, מדידה ובקרה.
  • הקניית ידע וכלים להטמעת תהליכי הערכה בארגונים מגוונים.
  • הקניית ידע וכלים לשימוש בכלים טכנולוגיים המשמשים כיום להערכה.
  • פיתוח חשיבה תוצאתית ויישומה בתהליכי תכנון והערכה בארגונים.

 

חדש בתוכנית – מסלול הערכה בחינוך בגיל הרך

מטרת המסלול היא להכשיר מדריכות, גננות וסייעות להוביל תהליכי הערכה בגן המקדמים אקלים חינוכי תומך, מעשיר ומותאם לצורכי הילדים בגן, המשפחות והקהילה. הסטודנטים ירכשו ידע תאורטי ומעשי במגוון גישות הערכה, תוך פיתוח כלים פרקטיים לגננות, המאפשרים להן להתבונן, לנתח ולהתאים את דרכי העבודה שלהן לצרכים הייחודיים של כל ילד ושל הגן כולו.

התוכנית תשלב הכשרה בפיתוח פרקטיקות הערכה מותאמות לשגרת הגן, לצד למידה מעמיקה על תהליכי אינטראקציה, ויסות רגשי ושיתופי פעולה בקרב ילדים. נוסף על כך, היא תעסוק בהערכת ההקשרים הרחבים של עבודת הגננת, כולל בחינת הקשר עם הורי הילדים בגן, שיתוף הקהילה הקרובה לגן והובלת פרויקטים חברתיים וחינוכיים בגן. הסטודנטיות באשכול ילמדו כיצד להעריך את איכות התקשורת ושיתוף הפעולה עם ההורים, לפתח כלים להעצמת מעורבות קהילתית ולבחון את השפעתם של יוזמות ופרויקטים חינוכיים על התפתחות הילדים ועל הסביבה החינוכית בגן. 

דוגמאות לקורסים (לא סופי): 

  1. הערכת מעורבות קהילתית ופרויקטים חינוכיים בגן – מתודולוגיות להערכת שיתופי פעולה בין גנים לקהילה המקומית, תוך בחינת השפעתם על החינוך בגיל הרך.
  2. פיתוח והערכת תוכניות התערבות בגיל הרך – כיצד לפתח וליישם תהליכי התערבות חינוכיים המותאמים לצרכי הילדים, ההורים והקהילה.
  3. סדנה בפיתוח כלים להערכה חינוכית בגיל הרך – פיתוח כלים יישומיים לגננות, כולל יצירת שאלונים, מערכות תצפית ומדדי הערכה לבחינת התפתחות חברתית-רגשית.
  4. סמינריון מחקרי בהערכת חינוך בגיל הרך – עבודה מחקרית יישומית המתמקדת בהערכת תוכניות בגן, יחסי גננת-הורה, או סביבות למידה בגן (פיזי או וירטואלי).
  5. עבודת גמר: הערכה ויישום בשדה – התנסות מעשית בגני ילדים, יישום כלים להערכה, וניתוח מקרים בשטח בליווי סגל המרצות בתוכנית.

 

 

למה כדאי ללמוד אצלנו? 

  1. קידום קריירה והזדמנויות תעסוקה במגזר הציבורי והחברתי
    הבוגרים שלנו עובדים כמעריכים מקצועיים בארגונים שונים, כגון: רשויות מקומיות, מרכזי פסג"ה, עמותות חברתיות, מכוני מחקר ומכללות. בנוסף, משמשים כמעריכים עצמאיים. אנו שמים דגש על החיבור בין המעריך לעבודתו בארגון כדי לקדם למידה ארגונית מבוססת נתונים.  

  2. לימודים תוך כדי עבודה
    מתכונת הלימודים היברידית: שליש במכללה, שליש מקוון א-סינכרוני (למידה אישית עצמאית) ושליש מקוון סינכרוני) המאפשרת פרסונליזציה בתהליך הלמידה. סיום התואר בשלושה סמסטרים ועוד סמסטר אחד לטובת כתיבת פרויקט אישי (עבודת גמר) או תזה. 

  3. מיומנויות המאה ה-21
    בנוסף להכרות ולמידה בנושאי הערכה מגוונים, אנו שמים דגש על פיתוח מיומנויות המאה ה-21 בקרב הלומדים, כגון: פיתוח חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות מורכבות, פיתוח חוסן, תקשורת בין אישית וקבלת החלטות בתנאי אי- וודאות. העיסוק במיומנויות אלו קורה גם בהקשר להטמעת תהליכי השינוי בתוכנית של משרד החינוך להטמעת בגרות גמישה בחינוך העל יסודי.    

 

דגשים מיוחדים וייחודיות התוכנית הערכה בחינוך  

רכז הערכה / רכז מיומנויות

לצד התכנים בתחום הערכה, אנו מכשירים בעלי תפקידים הפועלים בצוותים מובילים ומטמיעים תהליכי שינוי מבוססי נתונים. אנשי ונשות חינוך המשמשים בתפקידים אלו מקדמים תרבות של הערכה ולמידה ארגונית, חשיבה תוצאתית ועבודה על פי יעדים.  

 

הערכת תוכניות, פרויקטים ויוזמות

תחום היזמות הפך למרכזי בעשורים האחרונים בעולם של ארגונים לשינוי חברתי וחינוכי. בתוכנית לתואר שני להערכה בחינוך, אנו מציעים הכרות עמוקה עם המושגים יזמות ויזמות חברתית–חינוכית, ועם הבנת הדמיון והשוני בין מיזמים עסקיים, חברתיים וחינוכיים. אנו בוחנים יחד כיצד למדוד ערך חברתי, ונוסף על כך, הקורסים בתוכנית מקנים ידע וכלים יישומים להערכת תוכניות, יוזמות ופרויקטים. הידע שרוכשים הסטודנטים משמש לתכנון ולביצוע של פעולות הערכה, קריאה ביקורתית של דוחות הערכה והכרות עם המורכבות, הדילמות וההשלכות של הערכה. הסטודנטים מתנסים בכתיבת הצעה להערכת מיזם, פרויקט או תוכנית, והמעוניינים מבצעים הערכה זו.

 

שילוב AI בהוראה, למידה והערכה  

עם כניסתה של הבינה המלאכותית לעולמנו אנו רואים בה הזדמנות לשמש כעוזר מחקר ועוזר הוראה לשיפור וקידום תהליכי הוראה, למידה והערכה. אנו מלמדים בתוכנית פרקטיקות הוראה חדשניות המשלבות כלי בינה מלאכותית ועורכים התנסויות מעשיות בכלי בינה מלאכותית. בנוסף, אנו מלמדים שימוש מושכל בכלי בינה מלאכותית ולמידת כלים להוראה והערכה בבתי ספר ומוסדות חינוך.  

 

הערכה בחינוך

מתעניינים בלימודים?

לקבלת מידע נוסף, אנא מלא/י את הפרטים ונחזור אליך בהקדם:

רוצים לדבר איתנו?
מתעניינים בלימודים 5